Hælp til overtalelse af kæresten!!!

Indsendt af Robot den tir, 07/08/2008 - 22:20
Kategori
Gør det selv - Akvariesiden.dk
Forfatter
Park
Hvordan får man overtalt sin kæreste til at et 325 l. effektline er flot og næsten intet fylder? *uhh* Der bliver sagt NEJ alle de 45 gange jeg har prøvet... :(

Råd og evt. video modtages gerne... :D

Behøver ingen kommentarer omkring placering af debatten, da den er placeret her med vilje - joke! :)

Kom nu frem med alle guldkornene - jeg kan da ikke være den eneste med dette problem??? *blink*

Kommentarer

Robot tir, 07/08/2008 - 22:21 Permalink

lejer en stor rocker der hedder bubber :P den virker hver gang :D
Skrevet af Hvidhajen

Robot tir, 07/08/2008 - 22:22 Permalink

Du kan jo prøve at lokke med noget hun ønsker sig brændende...:D
Skrevet af Bo Jensen

Robot tir, 07/08/2008 - 22:23 Permalink

Du siger bare i så bare dropper den der 50 fladskærm
Skrevet af pspsmeden

Robot tir, 07/08/2008 - 22:24 Permalink

sidste gang jeg skulle have et akvarie sagde jeg hun havde valget mellem et akvarie eller et terrarie med en slange så fik jeg mit akvarie og på grund af mit søde smil fik jeg også slangen hehe :P skal jeg komme forbi og smile det kan være det virker ?B)
Skrevet af Hvidhajen

Robot tir, 07/08/2008 - 22:26 Permalink

#3 Jeg går sgu ikke ud og finder hende en ny kæreste, bare for at få et større akvarium! :P

#4 Det kommer sgu da til at gå ud over mig!!! *blink* Har kun 37... Men det er også rigeligt til mit behov!
Skrevet af Park

Robot tir, 07/08/2008 - 22:27 Permalink

#5 Måske valget mellem et akvarium og et terrarie med edderkopper??? Dem har hun sgu respekt for!!! ;)
Skrevet af Park

[citat=pspsmeden]Du siger bare i så bare dropper den der 50 fladskærm [/citat]

Rigtige mænd har 14 med indbygget dvd :P
Skrevet af Hvidhajen

her har vi et problem der minder om det...jeg mener vi sagtens kan ha 2x200L,1x 325L,1x594L,1x19L samt 1x 128L i stuen..manden siger NEJ!!!*doh*
Så derfor har jeg bøjet nakken og sagt øv...(hvad gør man dog ikke for husfreden*rødmer*)
Så det blir kun 1x200,1x325 ,1x594 og 1x19L...suk*blink**blink*:D
Kan du ikke bruge lidt kvindelist og græde en smule indtil du får din vilje? Plejer at virke her(dog ikke altid,se ovenstående eksempel)..og ellers så smid dig på gulvet mens du basker med arme og ben,samtidig med du skriger JEG VIL,JEG VIL,JEG VIL!!!! Virker som regel for børn rundt omkring i supermarkeder:D:D:D
Skrevet af snoopyzrainbow

Robot tir, 07/08/2008 - 22:32 Permalink

Du siger til hende at du må have et 720 liters istedet for, så bliver hun sikkert endnu mere hidsig..efter et par skænderier så giver du dig og må nøjes det sølle 325 liters istedet for..så bliver i begge glade :)

Mvh

Jacob (uden kæreste....)
Skrevet af jacob

Robot tir, 07/08/2008 - 22:32 Permalink

9# Jeg vil gerne se dig ligge på gulvet og baske med arme og ben mens du skriver JEG VIL JEG VIL JEG VIL, så må vi se om det virker :)
Skrevet af kemo181

Robot tir, 07/08/2008 - 22:34 Permalink

#9 Efter som jeg arbejder på et fritidshjem og hun lige er blevet færdig som pædagog, så tror jeg sgu ikke at hun hopper på den - jeg ender sgu nok i skammekrogen med en spids hat på!!! :(

Tårer preller også af - har prøvet, da jeg foreslog 1x20 lcd i køkkenet, 1x26 lcd i spisestuen og 1x32 lcd i soveværelserne - og selvfølgelig 2x14 lcd på toilettet... :(

Hun stod helt af, da jeg foreslog at indbygge akvarier på toiletterne istedet for lcderne!!! :P Kunne ellers være fedt, da vi alligevel var igang med at sammenlægge 2 lejligheder... :D
Skrevet af Park

Robot tir, 07/08/2008 - 22:38 Permalink

# 10 Nogle gange ville man gerne være single igen - og have fuld råderet over indretningen!!! :P

#11 helt enig ville også gerne se en scene... Men såvidt jeg læste mig frem til, så har Maj-Britt 5 børn, så mon ikke hun er i træning? ;)
Skrevet af Park

Robot tir, 07/08/2008 - 22:43 Permalink

#9 Nu er jeg jo så kvinde. Og jeg kan sige at den velkendte og frygtede kvindelist ikke virker her hjemme. Jeg hylede og skreg om et 325 liters. Lavede mandens livretter og gjorde ting som ikke skal nævnes i dette forum... lige meget hjalp det.

Men så skete det heldige. Vores 120 liters som var en billig bambus blev utæt:D Aha tænkte Langgaard!!!! Så bambusbaljen blev lukket ned og skiftet ud med et 325 liters akvastabil. Men det var nu mere en beretning om held i uheld;)

#1 Du kunne jo bore et lille i et de akvarier du mener du kan undvære. Og ved uheld komme til at købe et 325 liters. Bare spil dum og sig jamen lille skat, jeg troede virkelig det var et 120 liters. Køb derefter en buket blomster, sig hun er smuk og inviter hende byen på middag:D

Skrevet af Langgaard

Robot tir, 07/08/2008 - 22:47 Permalink

#14 Det burde være muligt uden at skulle skamfere sine akvarier? ;)

Prøver at give hende et kur-ophold på Skodsborg... Når hun så kommer hjem til et 325 l., så er hun vel så afslappet og i balence med sig selv, at hun siger : pyt :P

Nogle kvinder, som ikke ville kunne stå for denne idé? *uhh*
Skrevet af Park

Robot tir, 07/08/2008 - 22:49 Permalink

Prøv at smugle et par valium i hendes mad. Så er hun nok til at tale med:P
Skrevet af Langgaard

Robot tir, 07/08/2008 - 22:51 Permalink

#16 De er bare lidt svære at komme i nærheden af... Har du nogle? :P ;)
Skrevet af Park

Robot tir, 07/08/2008 - 22:52 Permalink

hehe jeg er kun leveringsdygtig inden for hovedpinepiller og vitaminpiller;)
Skrevet af Langgaard

Robot tir, 07/08/2008 - 22:52 Permalink

#16 Så lige at du havde billeder af akvariet i din profil-tekst, hvordan får man det???
Skrevet af Park

Robot tir, 07/08/2008 - 22:57 Permalink

Der er den helt naturlige måde at gøre det på. Du køber et lille akvarie til at starte med eks. 54 liters startsæt. Så tager du konen med ud for at vælge fisk med begrundelsen at det jo også er hende som skal se på dem til hverdag. I får så valgt lidt fisk og får dem installeret. Efter kort tid med en lille smule misvedligehold fra din side (lad være med at rense glasset osv. begynder hun at brokke sig over at det ikke er pænt at have til at stå i stuen (mens denne proces har stået på, har i selvfølgelig været i fiskeforretninger flere gange for at se fisk som hun gerne ville have til at gå, men som du jo så kan forklare er alt for store til så lille et akvarie som det i har på nuværende tidspunkt). Du spiller så din trumf som er at det er meget nemmere at passe et akvarie som er stort, og så kan man også vælge mange flere fisk :-).

For nu ikke at få 2000 kværulanter på nakken som absolut vil misforstå alt hvad der bliver skrevet på denne side, så er ordet misvedligehold selvfølgelig ment så at fiskene har det godt samtidig (de er nemlig ligeglade med lidt alger rundt omkring).

Er dog så heldig ikke at have problemet med konen, da jeg har de fleste akvarier i garagen sammen med en chefkontorstol og et køleskab fyldt med øl og vand ;-)

Mvh Jansson
Skrevet af Jansson

Robot tir, 07/08/2008 - 23:02 Permalink

#20 De eneste fisk hun bryder sig om er dem, der kommer med remo på ryggen :P

Kan dog fange hende i at ville fodre fiskene en gang imellem, men det er nok for at fede dem op og stikke dem på et grill-spyd!

Hun skrev til mig, sidst jeg var på ferie, at vandet så sjovt ud med blå frugtfarve i! Tror du at jeg hurtigt kom hjem? *doh*

Må ønske mig en garage i julegave! :D Kontorstolen har jeg og køleskabet bugner også af alskens lækre ting og sager!
Skrevet af Park

Robot tir, 07/08/2008 - 23:03 Permalink

#19 Du oploader dit billede i hvilken som helst debat. Tryk IKKE send ellers kommer billedet ind i tråden. Den billedekode der kommer frem kopierer du ind i din profil. Det er var lige den nemmeste måde jeg kunne forklare det på. ;)
Skrevet af Langgaard

Robot tir, 07/08/2008 - 23:05 Permalink

# 22 Ok, tak! Det må jeg prøve imorgen, når jeg får taget nogle billeder af tanken!
Skrevet af Park

Robot tir, 07/08/2008 - 23:06 Permalink

#13..bare fordi man har 5 unger er det ikke ensbetydende med at mine opfører sig specielt pænere end andres..;) desværre..*rødmer*
#15..det kunne måske være en idé at smide det op,mens hun befinder sig et andet sted..for når først det er oppe,så er det jo ikke lige sån at tage ned igen;)
Hun får muligvis en mindre hysterisk flip(ville jeg måske gøre,hvis ikke jeg var akvarie-entusiast) Men hvis du nu forkæler hende,med en rigtig god middag,lidt smykker,blomster,chokolade,eller hvad hun nu ellers er til,så går det vel nok over igen..Og her er det yderst vigtigt IKKE at spare på pengene,ellers blir du dybt upopulær,hvis du bruger en formue på 325 og div.tilbehør,men spidser hende af med en æske chokolade,og en buket blomster fra fakta..tror de fleste kvinder er glade for smykker der blinker,og skinner,og det er ikke dem fra tyggegummi-automaten jeg mener!!*doh*:P

Robot tir, 07/08/2008 - 23:09 Permalink

#22 man må da kunne gøre det via tinypic.com? det er jo også en imgkode der kommer frem der..prøver lige..

Robot tir, 07/08/2008 - 23:17 Permalink

Det bliver enten garagen i julegave (hvor placerer man sådan en i sin lejlighed eller altan) eller kurophold incl. bestikkelse i form af alt, hvad hjertet begærer!

Puhaa, det bliver sgu pludselig et dyrt 325 l.!!! :(

Måske man bare skulle høre om man kunne flytte adresse til : Kattegat-Centret i Grenaa??? :P
Skrevet af Park

Robot tir, 07/08/2008 - 23:25 Permalink

Jeg forærede da bare konen et 200l akvarie.......... og fik så pga. hendes stigende interesse, lusket 4 akvarier mere ind i stuen;);)
Skrevet af Hugo

Robot ons, 07/09/2008 - 00:04 Permalink

Som #20 skriver, giv hende et lille akvarie, og sig det er hendes, der skal helst være nogle Plattyer eller Gubbier, der er højgravide, når så du siger de er lige ved at føde, så bliver de fleste kvinder akvarie intereseret.:P
Skrevet af ekaxe

Robot ons, 07/09/2008 - 01:06 Permalink

328 det var ikke en helt ringe idé..:D

Robot ons, 07/09/2008 - 01:25 Permalink

Efter på opfordring fra min kæreste Tommy til at læse tråden - tvivler jeg på at rådene vil virke synderlig godt. Dette beror på at hun jo skal være omstillingsparat for at akvariet kan flytte ind. Jeg har selv måttet tage stilling til mange nye input i min verden da Tommy kom ind i den. Ikke at jeg skal tage alle hans interesser til mig - men når jeg kan se den glæde han har ved dem - mener jeg at jeg i det mindste bør sætte mig ind i hvad de går ud på. Jeg er derfor blevet introduceret til fluebindig, stangfiskeri og - akvarier. Spændende verdner alle tre..... så jeg er igang med at lære at binde fluer, har lige fået min egen fiskestang i sidste uge (jooo fisketegn er anskaffet så fiskeriet er lovligt) og her står minsandten også et akvarie i mit hjem - på 160 l.

Som Tommy siger.. havde han sagt at det ville gå sådan for bare 6 mdr siden... havde jeg ikke troet på det!*blink*

Min pointe er at bestikkelse er en kort frist! Hvorfor ikke bede hende prøve at gå med i det og finde ud af hvad det er hun siger nej til? Jeg bliver aldrig hardcore laksefisker - med laksefeber...men jeg ved hvad det vil sige at stå med en stang i hånden og få bid! Derfor har jeg også en ide om hvor fedt han synes det er at fiske.... måske skal hun bare have nogle aha oplevelser for at kunne gribes af det - i det mindste give tilsagn til at der må komme flere eller større akvarie ind i de fælles gemakker.

For god ordens skyld skal siges at Tommy har læst mit indlæg - før jeg trykkede på knappenB)

Skrevet af Tommy O

Robot ons, 07/09/2008 - 01:29 Permalink

#30 Skal man virkelig have fisketegn for at fisk i sin agen balje i stuen?
Er det ikke at skyde gråspurve med kanoner at skulle binde en flue for at fange sine fisk i sin balje
Skrevet af kemo181

Robot ons, 07/09/2008 - 01:54 Permalink

#30 Meget flot skrevet. Hold fast i hende Tommy :D
Skrevet af Lois

Robot ons, 07/09/2008 - 02:35 Permalink

Indryk følgende annonce i annoncemarkedet her på siden:

Hej jeg hedder Daniel, er 27 år og bor i Vanløse.
Jeg søger en kæreste, da jeg savner en at dele mine interesser med.
Mine interesser er:
- Akvarier og akvariefisk
- God litteratur (akvarielitteratur)
- Lange gåture i naturen gerne langs fiskerige åer og bække, når jeg ikke pusler med mine akvarier. Kommer vi forbi en lille dam, hvor jeg kan fange nogle myggelarver eller dafnier, gør det ikke noget
- God mad især fiskeretter
Som det fremgår, er jeg interesseret i akvarier, hvilket du også skal være.
Håber dette har fanget din interesse.
P.S. Du må gerne sende et billede - af dit akvarium
Skrevet af stonny

Robot ons, 07/09/2008 - 03:52 Permalink

Jeg er klart enig m. # 30.....;)

Man opnår intet ved tvang, tværtimod vil de fleste af os bare hade tingesten endnu mere...

Men det skal så siges at jeg er mindst lige så akvarietosset som manden herhjemme...han startede før mig, men siden vi mødtes for over 9 år siden, så har jeg virkelig fanget ideen...
Nu styrer manden teknikken, mens jeg styrer alt andet...:D:D og vi er gudskelov lige tossede med at få vand ind af døren...

Derfor har vi nu også
1 x 1400l
1 x 85l
1 x 325l

Og kunne der være plads til mere..så røg vores 530l og 250l også op et sted....men desværre, det har vi ikke...
Men den dag vi flytter ind i et hus af vores eget og får et kontor..hehe..så skal der en akvarie reol op..gerne med flere 128l...eller lignende...;)

# 33<:D:D:D:D
Skrevet af fnal

Robot ons, 07/09/2008 - 12:07 Permalink

#33 LÅÅÅRL:D:D:D

Robot ons, 07/09/2008 - 12:11 Permalink

#33 Alt for smileren, men der var jo bare et problem han ville jo ikke af med kæresten, men nu må vi se om det hjælper at indrykke en anonce om hun fatter alvoren i at han skal have det 325L ellers bliver hun skiftet ud :)
Skrevet af kemo181

Robot ons, 07/09/2008 - 14:52 Permalink

Vent til hun er klar, min kæreste havde også svært ved at overskue det hele, da jeg pludselig begyndte at tale om flere akvarier.

Nu er jeg selv kvinde, derfor kan jeg komme med et par kvinde kommentar om hvorfor hun ikke er glad.
1) Endnu et akvarie betyder at du skal bruge endnu mere tid på din hobby, frem for hende
2) Hun mister følelsen af at det også er hendes hjem, vi kan alle leve med den grimme vase fra svigerfamilien for den udkårendes skyld, men der er grænser
3) Hun havde måske andre planer med stuen, som hun ikke har fået delt med dig, af en eller anden grund
Skrevet af lillith

Robot ons, 07/09/2008 - 15:01 Permalink

#33 Daniel skulle ikke løbe 2 gange rundt om mine akvarier, for så ville han løbe hovedet ind i en mur:D

Spøg til side, prøv at vise hende billeder af nogle medajle vindende akvarier. Hvis hun går en lille smule op i indretning vil hun være fanget:P.

Der er også argumenter som at det er meditation, eller et udtryk for jeres personlighed, som vil være helt unik.

Vær sød at give os opdatering på hvordan det kommer til at spænde af:)
Skrevet af Jitter

Robot ons, 07/09/2008 - 15:54 Permalink

jeg fandt bare et 325 L. som var helt vildt billigt og med alt tilbehør og sagde at det var direkte dumt og idiotisk hvis man sagde nej til sådan et tilbud..... og hvem har lyst til at være dum og idiotisk??

Skrevet af schøler

Robot tor, 07/10/2008 - 03:40 Permalink

Tja, nu må vi se, hvad tiden bringer!!!

Annoncen i #33 er gemt, hvis nu...;) Men ellers må vi jo prøve at mødes på midten med et 200 l. :P

#37 Hun bør ikke klage over forsømmelse, da 80% af min tid går med hende og 15% på fisk - de sidste 5% er div.!

Det er ikke hendes hjem, men vores :) Et par kvm. fra eller til kan vel ikke vælte feng-shuien? Jeg har allerede fravalgt bordfodbold-bordet til fordel for hendes KÆMPE sækkestol (Der koster det samme som et nyt 325 l.!!!:() og den Old School originale Nintendo (NES) jeg var nettet vidt omkring for at finde! ;)

Men jeg skal nok holde tråden opdateret!!! :D
Skrevet af Park

Robot tor, 07/10/2008 - 03:49 Permalink

Du arbejder sikkert, eller går i skole også, men det er en anden sag. Men hvis du kender hende så godt, så ved du sikkert også hvorfor hun siger nej. Min tanke er at hun er ved at bygge rede, det skal være pænt, ordenligt og voksent, ikke fyldt med en masse børnepladder *Dukker mig for de ting folk smider efter mig for den kommentar*
Skal i endelig på ferie i år?
Kan være der skoen trykker, eller han hun simpelthen føler at økonomien er for ustabile
Skrevet af lillith

Robot tor, 07/10/2008 - 04:17 Permalink

#41[citat=lillith]
Du arbejder sikkert, eller går i skole også, men det er en anden sag. Men hvis du kender hende så godt, så ved du sikkert også hvorfor hun siger nej. Min tanke er at hun er ved at bygge rede, det skal være pænt, ordenligt og voksent, ikke fyldt med en masse børnepladder *Dukker mig for de ting folk smider efter mig for den kommentar*
Skal i endelig på ferie i år?
Kan være der skoen trykker, eller han hun simpelthen føler at økonomien er for ustabile
[/citat]???

Hvad menes her??? ;)

Akvarier er da pæne, ordentlige og voksent!?!

Ja, vi skal til Toscana eller Sicilien i år, men hvad har det med noget at gøre? *uhh*

Økonomien har aldrig været bedre... Så konklusionen er...? *uhh*
Skrevet af Park

Robot tor, 07/10/2008 - 04:25 Permalink

#41 Jeg må nok bare erkende, at kvinder ikke er lige så nemme som Guppyer... *Dukker mig for de ting folk smider efter mig for den kommentar* :P

Må vente og se om ikke vi bliver enige om noget, vi begge kan acceptere B)

Men ellers tak for alle de gode inputs - altid dejligt med noget supervision og coaching :P
Skrevet af Park

Robot tor, 07/10/2008 - 04:28 Permalink

Hmm, kom i tanke om at måske det er noget interstellart? Noget med stjernekonstellationer? Hun er skorpion og jeg er VANDmand... :P:P:P

Ej, hvor plat! Er vist lidt overtræt nu?
Skrevet af Park

Robot tor, 07/10/2008 - 14:44 Permalink

Hmmm. Da jeg købte mit første akvarie, glemte jeg at overtale manden, jeg købte det og satte det op, SAMMEN med børnene, så var det jo svært for ham at sige nej. Meget pædagogisk ikke?:D, Nå måske skal det tilføjes at det kun var et 19l. men han blev faktisk så begrejstret at det er lykkes at få endnu et akvarie et 54l. lidt ved hjælp af metoden som beskrevet længere oppe i tråden, nemlig tage ham med i forretningen for at kigge på et 250l;)
Skrevet af Gitte B.P.

Robot tor, 07/10/2008 - 14:55 Permalink

[citat=Park] den Old School originale Nintendo (NES) jeg var nettet vidt omkring for at finde! ;)[/citat]

det er da ikke noget problem at finde den gamle 8bit NES maskine, man skal da bare vide hvor de er henne, jeg har 2 fuldt funktionsdygtige NESer samt en masse andre gamle consoler men jeg mangler en til samlingen en lille Commodore SX-64 men den er ikke til at finde til fornuftige penge:(
Skrevet af kemo181

Robot tor, 07/10/2008 - 17:10 Permalink

Lige pt . har jeg alle de gode kort på hånden :-)

Fruen vil gerne have en hundebasse mere og jeg har et ønske om at rive klædeskabene i bryggerset ned , og bruge den til akvarier .

Så enten får vi en hundebasse mere , og jeg får mere akvarieplads . Dog har jeg en svag formodning om at jeg taber kampen om klædeskabene . Men jeg vil da kæmpe bare en lille bitte smule for at skabene ryger, for en lille hundepige mere i hytten tiltaler også mig :-)
Skrevet af brib

Robot fre, 07/18/2008 - 01:56 Permalink

min kæreste spurgte sidste uge hvad jeg ønskede mig i fødselsdagsgave og jeg svarede at jeg gerne ville ha lov til at bytte mit 160lx60hx55d ud med et på 200cm i lengden og det fik jeg så. har lige købt et på 200lx70hx80d det er så 1120 liter . sværer er det ikke . men men det skal nok lige siges at hun er dyrepasser og er helt vild med alle slags dyr
Skrevet af kenneth løf

Robot fre, 07/18/2008 - 05:13 Permalink

haha, så må jeg finde en dyrepasser... :P

Men tror nu at den er ved at være der... Hun snakker om at ommøblere stuen og smide min dejlige (og MEGA dyre*doh*) sofa ud - Sofaen som var et must jeg skulle have med, da vi flyttede!

Hvis den ryger, så kan hun være sikker på, at mit es bliver spillet ud meget hurtigt!!! B) Så kommer der et 325 l. ind i stedet for sofaen (der så fylder 320 x 70/120 - 120 på chaisselongen). Så der bliver mere plads uanset hvad!!! B)

Kryds fingre der ude...

Forresten er der nogle, der er interesseret i en sofa??? :P
Skrevet af Park

Robot fre, 07/18/2008 - 11:04 Permalink

ja jeg må jo nok sige jeg har et modsat problem min kone syntes at akvarier er så sjove så jeg er begyndt at sælge ud af den samling som vi hurtigt fik oparbejdet da jeg kun har garagen tilbage til at fylde op med akvarier så nu skal den isoleres og ind i beboelsen
har lige pt 14 stk der kører og en 20 stk jeg skal have plads til
så nu ville jeg ønske jeg var byggemand Bob for en kort periode da alt han laver ser nemt ud he he
Skrevet af pspsmeden

Robot fre, 07/18/2008 - 11:12 Permalink

#49 Loool Daniel. Du er sq go.

Hehehe.... Giver lidt her, tager lidt dér. Lyder til at I kan blive enige.
Så håber vi, at du snart skriver, at NU er den er der. :D
Skrevet af Luna