Høvand?

Indsendt af Robot den fre, 05/06/2016 - 17:59
Kategori
Foder - Akvariesiden.dk
Forfatter
panoz
Hej

Har læst at man kan bruge høvand til at få myg til at lægge æg i vand. F.eks. en spand i haven, og så vil man kunne høste larver.

Duer metoden? Er det besværet værd?

Kommentarer

Robot fre, 05/06/2016 - 19:20 Permalink

Du vil tiltrække en masse stikmyg, som nok vil resultere i en masse myggestik. Hunnerne har brug for blod for at kunne udvikle æggene, som skal lægges.
Skrevet af Carsten From

Robot fre, 05/06/2016 - 19:24 Permalink

Så det optimale er lange aftner i haven med korte bukser og korte ærmer, med en spand høvand ved siden af?

Skrevet af scn

Robot fre, 05/06/2016 - 19:26 Permalink

#3 Ja, selvom det nok bliver ubehageligt. ;)
Skrevet af Carsten From

Robot fre, 05/06/2016 - 19:43 Permalink

Ja ind i mellem er det en fordel at bo i næsten udkantdanmark. 4 km væk er der alle tiders vandhul med røde dafnier om sommeren (giver god farve) og en del klare myg og cyclops om vinteren
Skrevet af Svend Erik

Robot fre, 05/06/2016 - 21:28 Permalink

Man kunne måske snige spanden ind i naboens have? :D

Jeg har dog en hel dam i haven, og kan ikke mærke nogen forskel på antallet af myg her hos mig, i forhold til andre steder jeg måtte opholde mig udendørs. Hunmyggene opsøger jo også først vandet når de HAR suget blod og udviklet deres æg.

Antallet af myggelarver er dog langtfra konstant henover sommeren, så nogen særlig pålidelig foderkilde er det ikke.
Skrevet af KimJ

Robot fre, 05/06/2016 - 21:48 Permalink

Jeg dropper høvand, og koncentrerer mine kræfter på dafnier.
Skrevet af panoz

Robot lør, 05/07/2016 - 09:45 Permalink

Alle hankøn elsker vel at være omsværmet ^^ at det så er af hunmyg, ja det så bare ærgeligt, men jeg er sikker på, at fiskene vil elske myggelarverne uanset størrelsen af fisk og larver c,)
Skrevet af HappyDane69