Alger og andre små problemer

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 1015

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Casper (Inaktiv) - 11/08-2009 23:22 11/08-2009 23:22
Hej alle sammen.

Det meget meget længe siden jeg har været på siden, men synes efter hånden mit akvarie er gået i sænk. Har ikke rigtigt gjort det vilde ved det i flere mån. der kommet lidt trådalger hvilke maler tager dem ? Synes jeg vil til at gøre lidt ved mit akvarie igen.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Nasmar (Inaktiv) - 12/08-2009 00:30 12/08-2009 00:30
Flying fox eller lidt rejer burde tage lidt af dem

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Ullits (Inaktiv) - 12/08-2009 03:21 12/08-2009 03:21
det er ikke løsningen, det er symptom behandling ... endvidere kan flying fox finde på at æde visse planter, så det er klart en no go...
dit problem er gødning eller manglende gødning, cirkulation og kulstof tilførsel...
giver du disse ting i rette sammenhæng og sørger for cirkulationen får det rundt til planterne så du får optimeret væksten hos planterne så vil dine alger sygne stille og roligt hen i løbet af måske 3 måneder og derefter hvis du fortsætter på denne måde, så vil du faktisk ikke se en alge i dit akvarium , men istedet kunne glæde dig over en flot plantevækst istedet...

du kan se mere om det her på min hjemmeside... link er herunder....

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Casper (Inaktiv) - 12/08-2009 04:16 12/08-2009 04:16
Det lyder ikke helt forkert, har ikke gødet længe (: må jeg prøve lidt igen efter en masse vandskifte i løbet af ugen. Mange tak for hjælpen.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Peder M (Inaktiv) - 12/08-2009 07:11 12/08-2009 07:11
jeg har flying fox og den spiser kun et foder man smider ned. den rør ikke mine planter så den er d klart en mulighed og er yders effektiv

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Ullits (Inaktiv) - 12/08-2009 08:07 12/08-2009 08:07
det er stadig symptom behandlig overfor alger, og ikke desto mindre så går flying fox på f.eks. Crinum thaianum og flere andre typer... du er sikker på det ikke er en SAE du har, de gør nemlig ikke men kan ligne til forveksling, netop denne fisk har mange lignende "brødre" Garra cambodiensis ligner den også f.eks. men går heller ikke på planterne..

Annoncører
Annoncører