Spandpumpe opstart?

Postet under : Akvariesiden.dk - Teknik og udstyr
Visninger : 1164

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger mjen (Inaktiv) - 24/07-2009 23:22 24/07-2009 23:22
Så kom jeg videre og fik mig et 250L til samlingen.
Efter jeg nu har gjort alt rent og så småt begynder at samle ting ind til det nye akvarie så fulgte der en spandpumpe med.

Spandpumpe er nyt område for mig altid kun haft indvendige. Mens jeg gjorde det rent kunne jeg så se hvordan det var sat sammen af flere lag med biobolde, flere forskellige salgs filter.

Jeg har en af mærket: ViaAqua 650

1: opstart af akvariet hvordan fungere det med pumpen? skal man tilsætte noget helt andet i sådan en pumpe end man er vant til med opstart af mindre af akvarie?

2: rengøring af spandpumpen hvor tit og hvad er nødvendigt i den tager man den ene del en gang og så den anden del næste gang eller det hele på engang? (hvad er mest effektivt?)

mvh
Michael

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger AndersGS (Inaktiv) - 25/07-2009 00:14 25/07-2009 00:14
Spandpumpen skal rengøres som almindeligt indvendigt filter. Biobolde, glasfoam og lign skal man ikke rengøre(medmindre der er slam på dem), skum og filtervat skylles/vrides let i akvarievand.

Hvis det er et indkørt akvarie, så er bakterierne tilstede, giv dit filter en uge så er det oppe at køre.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger mjen (Inaktiv) - 25/07-2009 01:40 25/07-2009 01:40
tja der er vel lidt endnu. men skyllede det godt igennem da jeg ikke lige vidste på stående fod hvor lang tid der ville gå for at jeg ville starte akvariet op med vand. der kunne gå en uges tid.

har dog lidt bactuur tilbage endnu kan dog lige tilsætte det i akvariet mens jeg starter op så det da brugt.

skal lige bruge de næste par dage på at gøre baljen klar :) baggrunden skal sættes fast osv. heh :)

Annoncører
Annoncører