Aqua-f***

Postet under : Cichlider - Vedligeholdelse - Teknik og udstyr
Visninger : 4164

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger TH (Inaktiv) - 15/07-2009 10:08 15/07-2009 10:08
Hvad siger i drenge?

Historien kort:
Akvariet er købt i februar, 325L, Aqualine. En nat for et par måneder siden var bunden flækket hele vejen over. Producenten lovede at udbedre skaden hvis der ikke var stenslag i glasset (stjerne). Det var der ikke.
En måned forsinket fik vi det her tilbage. Det ser ikke for godt ud? og er ødelagt mere end da vi afleverede det.
Forhandleren siger at vi selv må tage sagen med producenten. De gider ikke at have mere med det at gøre.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger nyberg - 15/07-2009 10:21 15/07-2009 10:21
Ser man bort fra de andre skader (går ud fra, at de er kommet til efter, at akvariet er afleveret til reperation) er skaden ikke udebedret tilfredsstillende. Det skæmmer med den ekstra glaskant i bunden. Jeg mener, at du har købeloven på din side og det er forhandleren, der har ansvaret for at bringe tingene i orden over for dig.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger jery (Inaktiv) - 15/07-2009 10:26 15/07-2009 10:26
#2: du mener helt korrekt.
Det er forhandleren, der skal klare den sag. I øvrigt er det inden for 6-måneders perioden, hvorfor formodningsreglen kommer køber til gode.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Kim - 15/07-2009 11:03 15/07-2009 11:03
#1 Retur med det til forhandleren - det er hans pligt!

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger stausholm - 15/07-2009 11:39 15/07-2009 11:39
du skriver at det er et aqualine akvarie *uhh* aqualine er da med alukant hele vejen rundt. hvorfor er der ikke det på dit akvarie ??

allan

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger skyg (Inaktiv) - 15/07-2009 12:03 15/07-2009 12:03
for det første når man brokker sig over noget herinde så opretter man sig med navn og by hm normalt.
en flækket bund er ikke noget der sker normalt og for ikke at gøre en lille historie stor så har den nok ikke været stillet op på noget stabilt bord og så kan det jo ikke holde.
mhv.skyg *rødmer* B)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger langebæk - 15/07-2009 12:20 15/07-2009 12:20
nu står der jo ikke lige hvor du er fra men hvad for en spade(forhandler) kan overhovede finde på at sige sådan noget ævl

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger skyg (Inaktiv) - 15/07-2009 12:29 15/07-2009 12:29
????
hvad mener du langebæk

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger skyg (Inaktiv) - 15/07-2009 12:46 15/07-2009 12:46
der er mange der ikke ved hvordan man stiller eller laver et bord og det er jo ikke ligemeget hvordan man sætter det op.
for at forklare lidt om opstilling så er der flere ting der er vigtigt.
først gulvet er det stabilt eller synker det lidt når man fylder akvariet op?.
og så kommer type af bord og der er der mange modeller,hjemmelavede borde,alu borde og akvarie skabe m/justerings skruer og uden justerings skruer.
hjemmelavede borde er hvis man er til træ skide flot,men det kræver sit at lave et bord der både er lige og stabilt.
alle akv op til 1 meter er ikke det store problem men når de kommer op på 1,3 meter og derover så skal man til at tænke på om det står lige og om gulvet er stabilt og der er mange ting der spiller ind her.
jeg har altid sagt at folk der køber glas akvarier er tåber for de er skrøbelige i forhold til ramme akvarier og har flere chancer for at blive stødt og blive utætte.
nå nok for denne gang hvis der er noget i gerne vil vide kan i jo bare ringe på mit mobil efter kl 15.00 så skal jeg nok være til hjælp.
mhv.skyg

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger skyg (Inaktiv) - 15/07-2009 12:46 15/07-2009 12:46
undskyld glemte nummeret 60701404 B) :D

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger langebæk - 15/07-2009 13:29 15/07-2009 13:29
skyg

jeg mente at hvis manden nu have skrev hvor han boede osv kunne man indsnævre området på hvor han have købt sit akvarie, jeg sakl da være ærlig at sige at jeg nødig handler med sådan en den slags forhandler der tror han kan snige sig udenom på den måde

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger Brain (Inaktiv) - 15/07-2009 13:39 15/07-2009 13:39
#1 Du må have fat i forhandleren igen. Det der er blevet lavet er ikke i orden.

skyg skrev :
for det første når man brokker sig over noget herinde så opretter man sig med navn og by hm normalt.

Hvad skulle det hjælpe? Man må ikke hænge forhandleren ud alligevel, og hvis man har lyst til at være anonym så kan jeg ikke se noget galt i det. Det er rigtigt at det er rart med disse oplysninger, men du får det næsten til at lyde som et krav for at få lov til at brokke sig. Det kan da vist ikke passe :)

#9 Tror du har fat i noget der. Det er meget vigtgt at bordet kommer helt i vatter inden akvariet bliver fyldt igen. Ellers kunne man frygte at det samme kan ske igen.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger skyg (Inaktiv) - 15/07-2009 14:02 15/07-2009 14:02
hej laura.
det er svært at sikre sig 100%.
men man kan hjælpe sig selv hvis man er selv bygger og bruge noget flamingo til at rette ud hvis det bord man har ikke er helt lige så tager flamingoen trykket og retter op på problemet.
mhv.skyg

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger skyg (Inaktiv) - 15/07-2009 14:04 15/07-2009 14:04
kig på mit bord det er squ sikret som en lillebælts bro.
Internt link http://cichlids.akvariefisk.dk/user/show/?UserID=77

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Tandskov (Slettet) - 15/07-2009 15:01 15/07-2009 15:01
Det der må satme ikke ske!..
og de kan se på billederne de har puttet silikone på hjørnerne udvendig..
du har 100% sagen på din side, jeg tror aldrig det akvarie har været hos producenten
... tror forhandleren selv har fusket med det der!!!..
du skal bare gå ned med det til ham og sige du skal ha et der var som da du købte det ellers skal du have et nyt.. evt. ring til forbrugerstyrelsen og snak med dem og sig til forhandleren du har snakket med forbrugerstyrelsen så makker han ret!

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Bruger Locken (Inaktiv) - 15/07-2009 15:15 15/07-2009 15:15
Nu tager forbruger styrelsen sig ikke af sager der indebære dyr

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Bruger TH (Inaktiv) - 15/07-2009 16:07 15/07-2009 16:07
Tak for alle jeres svar.

Jeg er nu ikke så anonym. Jeg har bare lavet en "ny bruger" fordi jeg ikke kan komme ind på den gamle. Jeg bor i Kbh og det er også her akvariet er købt.

Personligt synes jeg heller ikke at skaden er udbedret tilfredsstillende, og er selvfølgelig ked af at der er kommet flere revner og hakker mens det har været til reparation. Som det er nu vil jeg slet ikke fylde det med vand af frygt for at det ikke er tæt.

Akvariet har stået (eller står) på et porsa stel ovenpå en MDF plade og der har desuden været en flamingoplade i bunden. Vi bor i en gammel lejlighed med plankegulv og skal ikke kunne udelukke at gulvet ikke kan give sig, men det var i hvert fald i vatter da det blev sat op. Jeg synes at jeg har taget de forholdsregler man kan og det er egentlig også kun derfor at jeg har brokket mig. Havde jeg vist at det skulle tage 2 måneder at få det lavet og det ville blive lavet så grimt tror jeg at jeg ville være gået et andet sted hen. Men nu er jeg blevet sur og vil have det udbedret så det ikke kan ses?!

Forbrugerstyrelsen tager sig ikke af sager der omhandler større dyr (kvæg, heste)?

Det enerverende er at forhandleren ikke vil tage sig af det, og jeg har påpeget overfor hende at vi ikke har gjort noget forkert i forhold til den ikke eksisterende brugsanvisning. De er slev gået med til at udbedre skaden hvis der ikke var synlige tegn på stenslag men det synes jeg ikke at de har gjort.

Mvh
Thomas

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
Bruger skyg (Inaktiv) - 15/07-2009 16:26 15/07-2009 16:26
så vidt jeg ved så får man kun erstattet akvarier som er blevet utætte i limninger og hvis de er flækket i glasset så er der andre årsager til at man har vand på gulvet og det skal man selv stå for.
det er normalt procedure og så er der hvis man har fået det sat op af leverandør eller forretning så er det dem der står for det.
mhv.skyg :o B)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #19
Bruger Principia - 15/07-2009 17:38 15/07-2009 17:38
Sikke en gang ævl, og bævl. der kan være materialefejl ( spændinger i glasset osv ). Hvis en sådan fejl opstår, og pågældene forhandler, eller producent begynder at komme med gisninger om opstilling af akvarie, samt en masse andre ting, han ikke aner en skid om, for at dække over noget lort der er lavet, så er det for langt ude, og ikke et mærke man kan anbefale at støtte på nogen måde. Der kan ske fejl i en hver produktion, og der kan have været 100 ting som er gået galt. Og selvom at det evt havde været købers egen skyld, med nogle af de gisninger du kommer med, er det din pligt at erstatte det aligevel inden for de første 6 måneder. Samt havde det været god reklame, at erstatte det uden bøvl.
Men det er vel finanskrisen som kradser, men det er stadig langt ude. Jeg håber at en sag som denne giver dig det største bagslag, jeg skal i hvert fald ikke have Aqualine med sådan en historie, for tænkt hvis der sker et eller andet, så er man på skideren.
:( ;( ;(

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #20
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 15/07-2009 18:01 15/07-2009 18:01
Jeg ville ikke bryde mig om, at have det akvarium stående i min stue. Jeg ville føle mig usikker på om der kan holde.
Det er forretningen der skal sørge for at det er i orden. Forholdet mellem forretning og grossist er kunden uvedkommende. Når det er sagt, så forstår jeg godt forretningens frustration. Det er ikke alle grossister der er "lige lette at danse med". Jeg har valgt et par grossister fra "på den konto".

TH skrev :
Forbrugerstyrelsen tager sig ikke af sager der omhandler større dyr (kvæg, heste)?
Det er jo også et akvarium du har en skade på.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #21
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 15/07-2009 18:04 15/07-2009 18:04
#19 Enig.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #22
Bruger Principia - 15/07-2009 18:10 15/07-2009 18:10
21. Tak :)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #23
Tandskov (Slettet) - 15/07-2009 18:34 15/07-2009 18:34
glas er ikke alt sammen samme kvalitet, det kan nemlig have fejl fra frabrikken!
og forbrugerstyrelsen tager sig ikke af dyr , men dit akvarie er en vare og ikke en ko eller en hest...

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #24
Bruger TH (Inaktiv) - 15/07-2009 22:55 15/07-2009 22:55
Det med de større dyr var mest til #16

Jeg tror jeg har bestemt mig for hvad der må gøres. Akvarie West gjorde udslaget ;)

Tak for svar til alle.

Opdatering følger

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #25
Bruger danny harboe (Inaktiv) - 15/07-2009 23:05 15/07-2009 23:05
i må gerne skyde hvis i har lyst ,men jeg mener ikke at forhandleren har noget ansvar, for at akv overhovedet er gået i stykker fra starten af. problemet med glas er at det er et meget stærkt materiale der kan tåle alt men 1 forkert vrid så ken det ikke tåle noget
jeg taler af erfaring da jeg er glarmester. at forhandleren så er flinke og siger at de vil udbedre skaden og så ikke gør det rigtigt er en helt anden ting. jeg tror at forretningen har prøvet at få et nyt akv til kunden men derefter fået at vide at de ikke grossisten ikke dækkede sådanne skader men det er jo kun gisninger. men hvis kunder kommer til mig 1 halvt år efter og siger at deres termorude er gået i stykker så kan jeg da ikke dække skaden men jeg kan derimod dække en punkteret termorude efter 4 år som kunden jo selvfølgelig får udskiftet uden beregning. hvis akv havde været utæt havde historien været en helt anden
kommentar til 23 alt glas er det samme uanset hvor glasset kommer fra det kan have små fejl uanset hvor det kommer fra men det går akv ikke i stykker af

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #26
Bruger skyg (Inaktiv) - 16/07-2009 08:33 16/07-2009 08:33
til nr #23.
det var i gamle dage at der var mange fejl på glas.
idag er det så sjældent at man næsten er holdt op med at kigge efter det og forekommer næsten kun i rigtig tyk glas.
og til #25.
hej danny.
ja glas bliver lavet ¨på samme måde over hele verden,men ikke den samme blanding.
jeg har kigget på glas fra kina og fundet ud af det var nemmere at ridse så nok ikke samme legering ??.
nhv.skyg

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #27
Bruger skyg (Inaktiv) - 16/07-2009 10:22 16/07-2009 10:22
hej th læs lige dine beskeder.
mhv.skyg

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #28
Bruger TH (Inaktiv) - 16/07-2009 11:07 16/07-2009 11:07
#27 læst og besvaret ;)

Mine forældre har en bil kiosk i det jyske, og de bliver en gang i mellem nødt til at skifte en forrude fordi den pludselig uden årsag slår revner. Det skulle da være mærkeligt at det ikke skulle kunne ske med glas bare fordi det er brugt til et akvarie i stedet for?

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #29
Bruger skyg (Inaktiv) - 16/07-2009 11:38 16/07-2009 11:38
hej igen thomas.
jeg ved ikke hvor mange akvarier jeg har sat op men det er rigtig mange i de 40 år der er gået jeg har kun været uheldig en gang og det var gulvet der ikke var stærkt nok og så var der vand på gulvet.
har ikke oplevet et akvarie der er knækket i glasset endnu 7-9-13 og bank under bordet.
men en gang skal jo være den første og så må man bare håbe at det kun er vand på gulvet og der ikke kommer nogen til skade for det er squ ikke godt.
mhv.skyg

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #30
Bruger Henrik H (Inaktiv) - 16/07-2009 16:54 16/07-2009 16:54
Har du købt akvariet som nyt ved forhanderen som alm. kunde, så er det hans ansvar.

Og den måde det er reperaret på er da amatør agtig, Bundglas skal udskiftes helt. så det igen fremstår som nyt.
Den rep. der er på biledet er sådan en hjemmefusk løsning :D :D :D

Men du kan jo også have været udsat for at forhandleren ikke har fortalt den korrekte historie om akvariet... har ikke set aquaine uden aluramme før... kun tyske akvarie samt aquastabil som lavede en model for år tilbage, som ikke blev det store hit.

Har også sev kun haft et akvarie der revnede, men det stod så også oven på vaskemaskinen *rødmer* *doh*

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #31
Bruger TorbenS (Inaktiv) - 16/07-2009 17:28 16/07-2009 17:28
#28 Dine foraeldres bil faar revner i forruden netop pga spaendinger. Det er et velkendt problem i visse kredse, bl.a dem der koerer volvo 240. Der loeses det med en tykkere forrude og en mere fleksibel klaeber. Alfa ejere mister ogsaa forruder, men her skyldes det primaert spaendinger foraarsaget af rust. De loeser problemet ved at koebe et andet bil maerke naerst gang.

Mht. akvariet saa maa man da som udgangspunkt sige, at du har en god sag, idet producenten i foerste omgang har forsoegt at udbedre skaden hvorfor de ogsaa har paataget sig ansvaret for det haendte. De kan ikke pludselig aendre strategi blot fordi de i foerste omgang ikke har udbedret skaden tilfredsstillende, og skulle det vise sig at vaere forhandleren der har forsoegt sig saa staar han lige saa skidt.

Jeg vil da gerne modtage en PM hvis sagen ikke falder ud til din fordel. Saa jeg ved jeg dels hvilket maerke jeg ikke skal koebe i fremtiden og ogsaa hvor jeg ikke boer saette mine ben fremover.

Held og lykke med sagen, og husk forbrugerstyrelsen. Det er din ven i noeden.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #32
Bruger TH (Inaktiv) - 16/07-2009 18:45 16/07-2009 18:45
#31 Hehe mine forældre er netop Volvo forhandlere. Hvor mange 240'er de sælger nu om dage ved jeg dog ikke noget om.

Jeg har fået en mail forhandleren i dag, og skal ringe til producenten i morgen for at finde en løsning. Jeg er optimistisk.

værdsætter at så mange har deltaget og bakket op, så føler jeg mig ikke som en total brokkerøv :)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #33
Bruger Principia - 16/07-2009 20:03 16/07-2009 20:03
31, jeg må lige indsparke en fodnote, og gå lidt på barikaderne. Jeg fatter minus om volvo, men Alfa til gengæld. Du skal lang tid tilbage før at rust var et problem hos Alfa. Jeg har haft 2. Den ene noget være skrammel en 33, med ca 1000 problemer, havde den ikke særlig længe. Efter en 155, som jeg kørte i, i mange år, uden problemer hverken rust, eller mekanisk. Der var et lille elproblem som blev lavet på garentien, ( noget startspærre et eller andet, så lortet ikke ville starte. ) men ellers har den bare kørt og kørt og kørt, det var en god bil. Jeg havde et stort stenslag ude på fronten af den, hvor metallet stod blankt i ca 1 1/2 år, uden at ruste. Jeg kunne meget vel finde på at købe en Alfa igen, hvis de ikke var blevet så pisse dyre.

Med hensyn til akvariet var jeg blevet fuldstændigf sindsyg rasende, hvis jeg var 100% på det ikke var min egen skyld. jeg er villig til at gå langt når jeg ved jeg har ret. Og det er noget fis at hentyde at glas ikke er indfattet købeloven, pga materialet. Man må ikke hænge forhandlere ud, men godt rose dem. Jeg havde et problem med Akvastabil en gang, og selvom akvariet ikke var købt hos MartinCC fik han fikset det, og uden klynk fra Akvastabil, de betalte bare og så glade ud. Akvariet var købt i jylland fordi det var billigt, og nu ved jeg hvorfor.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #34
Bruger Principia - 16/07-2009 20:04 16/07-2009 20:04
Udover det er der flere forhandlere som sælger Aqualine helglas akvarier.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #35
Bruger Principia - 16/07-2009 20:19 16/07-2009 20:19
Det skal så lige siges at det var fordi at lortet gik op i limningen.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #36
Bruger anelka (Inaktiv) - 16/07-2009 21:24 16/07-2009 21:24
aj! det er så nedern når sådan noget sker med akvariumer :(
mine skildpadder bliver sgu også ved med at bide af silikonen, jeg ved at de ikke kan få rigtig fat i den, men man er sgu stadig bange for at den lige pludselig sprænger!

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #37
Bruger TH (Inaktiv) - 17/07-2009 10:08 17/07-2009 10:08
Jeg har her til morgen talt med Aqualine og de sender et nyt akvarie, så jeg tror jeg vil fejre denne sidste feriedag med at aflægge Tim et besøg (alle fisk er desværre døde)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #38
Bruger ErikLP (Inaktiv) - 17/07-2009 10:14 17/07-2009 10:14
Indlægget er rettet 17/07-2009 10:15 17/07-2009 10:15 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Der kan man bare se "når enden er god, er alting godt" ;) ;) ;)

Det er da respektfuld og værdig service - thumbs up til Aqualine.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #39
Bruger nellemann (Inaktiv) - 17/07-2009 10:24 17/07-2009 10:24
sgu godt at høre du får et nyt akvarium , så må du blive væk fra den skod forhandler der må være nogle bedre i kbh ;)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #40
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 17/07-2009 13:38 17/07-2009 13:38
#38 #39 Man skal nok passe på at drage forhastede konklutioner på grund af denne tråd. Som forhandler kender jeg udemærket omtalte forhandlers situation. Og at akvariet pludselig godt kan laves, skyldes vel mere at producenten har fulgt med i denne tråd fra start til slut.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #41
Bruger Crozz - 17/07-2009 14:07 17/07-2009 14:07
#40 Man kan godt høre på din tekst, at du selv er forhandler :(

Syntes det er Super af Aqualine, at de sender en ny på deres regning. Nu når forhandleren ikke vil tage ansvaret. B)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #42
Bruger Principia - 17/07-2009 19:22 17/07-2009 19:22
Jeg syntes at det er fint, at resultatet bliver et nyt akvarium. :) . Men men men, hvad beviser historien ?? At denne side er lige så god som kontant. Det er stadig underligt at man skal ty til drastiske midler, for at finde en tålelig løsning. Det gør at man stadig kan sætte spørgsmålstegn ved servicen. Der skulle ikke have været alt det polymik fra start, i sær ikke når det er inden for købelovens gældene garentiperiode.
Men det er måske en ide, at smide evt tvister ud på siden her, for at finde løsning på ens problemer. Men det er god omend lidt sen reklame, at falde til patten, fordi man pludselig ser lyset i en tabt sag.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #43
Bruger skyg (Inaktiv) - 17/07-2009 23:56 17/07-2009 23:56
der er squ da ikke nogen der falder til patten fordi du brokker dig og lyset er ikke tabt før man har fundet en løsning og det har vi unden din hjælp tak.
mhv.skyg

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #44
Bruger Esben (Inaktiv) - 18/07-2009 07:28 18/07-2009 07:28
#43 Mon ikke at der er nogen der har arbejdet lidt hurtigere med at finde en løsning på problemet efter at det har været oppe at vende her ;)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #45
Bruger nellemann (Inaktiv) - 18/07-2009 10:23 18/07-2009 10:23
#40 efter hvad jeg kan læse mig til ,fortæller han til ham at han ikke gider at have med det at gøre ,det må han selv finde ud af , så er han da med 110 % en skod forhandler det er da ham der har solgt lortet *skeptisk* sikke en klaphat ...... men hvad han fik jo et nyt i sidste ende ;)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #46
Bruger TH (Inaktiv) - 18/07-2009 11:23 18/07-2009 11:23
Det er nu ikke en skod forhandler. De har været på banen i mange år og gjort rigtig meget godt for vores hobby.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #47
Bruger Principia - 18/07-2009 11:55 18/07-2009 11:55
43, Der er noget du har misforstået. jeg har ikke prøvet at hjælpe på nogen som helst måde, men har givet udtryk for en holdning. Hvis dette har kunnet misforståes, kan jeg kun beklage. *rødmer*

Men det ændrer ikke ved måden jeg ser det på, og vil give Esben ret i hans antagelse. :) B) Og det ændrer heller ikke ved at jeg vil tænke 2 gange, og måske betale lidt mere, for at få garentiservicen med næste gang jeg handler.

Og håber at du som producent, har lært at det tager mange år, at opbygge et godt omdømme, men kun en enkelt sag at ødelægge det. Nu er det en sag kommet frem i lyset, men hvor mange gange er du så sluppet afsted med, at løbe fra dine forpligtigelser inden da, fordi folk er kørt trætte. Du skulle vel ikke have en fortid i autobranchen.

Det nummer her er rent svineri, uanset udfaldet, og som producent af akvarier, må du vide at det du holder garenti på, er det billigste af det hele. Der er mange følgeskader når lortet ikke virker ( holder tæt ) .

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #48
Bruger Bandage (Inaktiv) - 18/07-2009 13:41 18/07-2009 13:41
Jeg syntes det er lidt underligt at vi herinde ikke må skrive om en dårlig forhandler??? (især når man godt må skrive om de rigtige gode forhandlere) :P Og hvorfor en forhandlere ikke tager en bid af de sure æble og bytter det kan jeg ikke se, Det kunne være en super god reklame vis #1 TH nu have skrevet - Hey hør lige her, mit akvarium er gået i stykker, men de lavede det eller jeg fik et nyt. - Min lille lokale dyrehandle kæmper for at få sit navn frem, fordi at den gamle forhandler var en mega klaphat, Men som jeg har snakket med han om, så skal han bare køre den som han gør nu, også skal de glade kunder nok komme, og dem som jeg ved har kigget i gen gamle, har jeg da lokket ned til martin og de siger sku at det køre for ham, så han har fået en del nye og glade kunder!!! (Det jeg vil frem til er :) at den bedste reklame er folk imellem, og det kan også gå den anden vej, men TH jeg have lavet den største scene derinde, og kan godt forstå at du vil have ret, for det har du i mine øjne, Hvad hedder den vej du købte dit akvarium på?? :P ej fis, men held og lykke til kampen.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #49
Bruger Patrick (Inaktiv) - 18/07-2009 14:24 18/07-2009 14:24
Grunden til at man ikke må skrive dårligt om forhandlere er at vi ikke kan være sikker på at forhandleren er tilmeldt herinde og derved kan forsvare sig selv.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #50
Bruger Bandage (Inaktiv) - 18/07-2009 17:57 18/07-2009 17:57
Men der er der en hjemmeside hvor der er en der har skrevet om flere dyrehandlere og det er der til at kigge på, og de kan heller ikke slette det.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #51
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 18/07-2009 18:12 18/07-2009 18:12
Crozz skrev :
#40 Man kan godt høre på din tekst, at du selv er forhandler :(
Syntes det er Super af Aqualine, at de sender en ny på deres regning. Nu når forhandleren ikke vil tage ansvaret. B)
Kan vi ikke blive enige om, at det kun sker fordi sagen har været oppe at vende her i tråden. Reparationen i billederne i #1 viser jo netop den reparation kunden fik i første omgang, og kunden skriver udelukkende her, fordi han ikke har kunnet komme igennem på anden måde til producenten, nu kan han pludselig få i "pose og sæk". :D

nellemann skrev :
#40 efter hvad jeg kan læse mig til ,fortæller han til ham at han ikke gider at have med det at gøre ,det må han selv finde ud af , så er han da med 110 % en skod forhandler det er da ham der har solgt lortet *skeptisk* sikke en klaphat ...... men hvad han fik jo et nyt i sidste ende ;)
Forhandleren er "lusen mellem de to negle". Forhandleren skal give kunden en behandling iht. gældende lov. Forhandleren håber på opbakning fra sin grossist. Eksemplet viser tydelig forhandlerens frustration over manglende opbakning. Jeg har valgt en anden løsning, give kunden en ny varer og droppe grossisten.

Patrick skrev :
Grunden til at man ikke må skrive dårligt om forhandlere er at vi ikke kan være sikker på at forhandleren er tilmeldt herinde og derved kan forsvare sig selv.
Det er nu ikke derfor. Det er mere et retslig problem.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #52
Bruger skyg (Inaktiv) - 18/07-2009 22:15 18/07-2009 22:15
hold da kæft hvor i hælder vand ud af ørerne uden at læse de regler og udskrifter der medfølger når man køber et akvarie og det hjælper nok ikke at skrive den af og sætte den ind på siden for folk læser den ikke men skynder sig at hælde benzin på inden nogen har fået en chance til at følge op på sagen forhandler på ferie da det jo er ferie tid og så indtil jeg har hørt om sagen og tar den i min hule hånd og laver kontakt til fabrikken og bliver enig med dem at den skal bare byttes og så er den ikke længere og fandeme om der ikke er nogen der stadig hælder lort ud uden at tænke sig om typisk enten er man ikke ældre end 10 år eller også følger man ikke med til at læse før man skriver og det er lidt træls når vi er nogle der gerne vil hjælpe til.
mhv.skyg.
og ha en god dag.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #53
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 18/07-2009 22:23 18/07-2009 22:23
#52 Uha-da-da det sprog det forstår vi da. Fandeme, hold da kæft, lort, træs er da ikke ord du bør anvende, når du regner med at de andre i tråden er under 10 år :o

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #54
Bruger skyg (Inaktiv) - 18/07-2009 22:30 18/07-2009 22:30
nå ikke og hvorfor så ikke det jeg læser da før jeg svarer og havde også læst din eller dine før jeg svarede og sådan er det.
det er jo nemt og bare lave bøvl og ballade når man prøver at hjælpe og folk er på ferie så er det heller ikke nemt at få en løsning på tingene.
så er det jeg spørger hvor meget har du brugt på at hjælpe i denne sag jeg har brugt min mobil nok 1 time eller 2 nej det tænkte jeg nok kun til at kommentere hvad det er for noget skidt og lort.
mhv.skyg
og forsat god dag

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #55
Bruger Principia - 18/07-2009 22:38 18/07-2009 22:38
Uanset hvad der står i div foldere som følger med, når man køber et akvarium, er man ikke sat ud over regelerne som købeloven forskriver. :P

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #56
Bruger skyg (Inaktiv) - 18/07-2009 22:52 18/07-2009 22:52
nej og det har jeg så vidt jeg se *blink* *blink* heller ikke skrevet noget om øh hr navnløs heller ikke opdateret på bruger.
mhv.skyg

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #57
Bruger Principia - 18/07-2009 23:01 18/07-2009 23:01
Næææ, det har du vel ikke, Hr min far er stærkere end din far niveau. :D :D :D

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #58
Bruger skyg (Inaktiv) - 18/07-2009 23:03 18/07-2009 23:03
lol hihi griner den var god nok

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #59
Bruger TH (Inaktiv) - 19/07-2009 02:33 19/07-2009 02:33
skyg skrev :
uden at læse de regler og udskrifter der medfølger når man køber et akvarie og det hjælper nok ikke at skrive den af og sætte den ind på siden

Jeg vil meget gerne læse de omtalte udskrifter. Har du mulighed for at sætte dem ind her? De fulgte nemlig ikke med til mit...?

Mvh Thomas

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #60
Bruger malawi-pusher (Inaktiv) - 19/07-2009 07:01 19/07-2009 07:01
ingen kan jeg fornæmme hvorfor det er at jeg og mange andrer bruge cichlids.dk mindre og mindre,,, det bliver altid an stor mudderkastning... *doh*

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #61
Bruger Patrick (Inaktiv) - 19/07-2009 07:13 19/07-2009 07:13
Jeg vil lige opfordrer til at vi holder tonen sober og ikke bliver personlige og kommer med fornærmelser imod hinanden eller producenter. Det ender med en lukning af tråden.

Sådan rent juridisk, hvor godt er man så dækket ind ifælge købeloven?
I denne situation ligger det vel hos køberen at bevise at det er en fabriksfejl og ikke en felj pga måden man har anvendt produktet.
Jeg tænker på at skaden nødvendigvis ikke skyldes en fejl fra fabrikken, men kan være sket flere andre steder.
1. Forhandleren kan have smidt rundt med akvariet så det er blevet vredet.
2. Køber kan på fragten hjem til sig selv have gjort noget så det er blevet vredet og derved kommet i spænd.
3. Køber kan have stillet det uhensigtsmæssigt op, som har skabt vridninger osv.

Hvornår er det fabrikkens skyld og hvornår er det købers?

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #62
Bruger jery (Inaktiv) - 19/07-2009 08:39 19/07-2009 08:39
#61: Patrick, det er ikke rigtigt.
Når fejlen opdages inden for 6 måneder efter købet, er det butikken, der skal bevise, at fejlen ikke var til stede ved salget - den såkaldte formodningsregel, som stiller køber bedre i de første 6 måneder.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #63
Bruger Patrick (Inaktiv) - 19/07-2009 10:08 19/07-2009 10:08
Ok. Så lærte jeg lidt idag. :)

Når vi snakker sådanne skader som den der bliver belyst i #1 så er det jo stort set umuligt for forhandleren at bevise at fejlen ikke var tilstede ved salget da du ikke rigtig kan se eller måle et lille vrid.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #64
Bruger fiero (Inaktiv) - 19/07-2009 10:10 19/07-2009 10:10
det vil sige hvis jeg køber en sprit ny bil og tæver livet af den inden for 6mdr skal jeg have en ny???? og ifølge købeloven skal man så også have en ny garanti fra ombytningstidspunket. dvs hvis jeg kan køre motor og gearkasse i smadder på en ny bil inden for 6 mdr kan jeg få en ny hver 6mdr???? det var da værd at overveje.

der er nogen ting man ikke kan stille garanti på, da det ikke er muligt at garantere at køber ikke selv har behandlet varen som den nu skal. ikke at jeg vil påstå det er det der er sket her.

synes fanxxx ikke i kan være bekendt at "svine" skyg for at han prøver at hjælpe. kan ikke lige forstå hvorfor denne sag skal gå ud over akva----, da det i sidste ende kun er forhandleren der står mellem kunde og grossist. og nu blir det vendt som at det er grossisten den er galt med. nu kender vi ikke til dialogen mellem forhandler og grossisten, som egentlig er der det er gået i knuder.

der er MANGE producenter af akvarier der ikke giver garanti på glasset. den eneste garanti der er normal er at hvis det er utæt indenfor garantiperioden kan det byttes/lappes.

vil give pusher ret, al den "negative" tone er desvære også grunden til jeg ikke er her så meget mere. men det vil der sikkert altid være sådan et sted her, og sådan er det bare.

HC

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #65
Bruger KimJ - 19/07-2009 10:16 19/07-2009 10:16
I det tilfælde Du nævner, vil det sikkert være ret let for forhandleren at bevise, at fejlen ligger hos køber. Der er ikke tale om en 100% garanti, men blot om hvor bevisbyrden ligger. Det må dog være ganske vanskeligt at "bevise" om akvariet har været placeret korrekt eller ej.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #66
Bruger Patrick (Inaktiv) - 19/07-2009 10:19 19/07-2009 10:19
Helt enig,. det var lidt det jeg prøve at belyse i indlæg 61.

Et sted som Petworld som har akvarierne til at langt tid, der kan det være ½ år siden producenten afleverede akvariet til butikken, inden det bliver solgt ti len kunde, hvad gælder så der?

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #67
Bruger skyg (Inaktiv) - 19/07-2009 10:27 19/07-2009 10:27
hej patrick.
det gælder fra akvariet er solgt fra butikken

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #68
Bruger Patrick (Inaktiv) - 19/07-2009 10:31 19/07-2009 10:31
Ok.
Så er det da noget af en ubarmhjertig situation producenterne kan stå i.

Det er jo ikke til at vide hvor mange gange et akvarie som står i en butik bliver flyttet rundt på ½ år.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #69
Bruger brib - 19/07-2009 10:31 19/07-2009 10:31
Akvarier der flækker er en møgbesværlig proces.

Vi ved jo alle at et akvarium der er få mm ude af vatter , er en tidsindstillet bombe .

Jo større akvarier - jo vigtigere er det at det er i vatter .

Et 54,l ville jeg uden betænkning plasere på en gammel B&O gramofon uden at være nervøs .

Men når vi kommer over de 100 . liter går jeg med livrem og seler . For det er bagateller der kan få glasset til at sprænge .

Selv går jeg lidt med nerverne uden på tøjet pt , for fruens specialbyg er sunket 5 mm , og lyder som som hund der skærer tænder når man går forbi det . Akvariet er på 352.l og har følgende mål : Længde 160 - bredde 55 - højde 40 cm .

De 5 mm det er sunket i enden er sket over ca 5 år . Så jeg kommer nok til at tage mig sammen og rette det op .

Glas er sindsygt stærkt . Man kan sagtens sætte det op og de hælder forfra - bagfra - fra side til side - Men vrider det er man på skideren ( ups bandeord ) Når akvariet vrider ( skærer tænder ) Er det kun et spørgsmål om tid før man får en gulv vask der vil noget .

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #70
Bruger skyg (Inaktiv) - 19/07-2009 10:40 19/07-2009 10:40
nej patrick for når det bliver solgt får man en kvitering med dato og den gælder som garanti bevis og man får også en faktura fra forretningen hvis man vil have det.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #71
Bruger malawi-pusher (Inaktiv) - 19/07-2009 10:40 19/07-2009 10:40
jeg har slet ikke tjek om mit 1460 stod i vatter eller noget da jeg satte dem op, og det står der endnu :D kan være jeg bare er heldig

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #72
Bruger skyg (Inaktiv) - 19/07-2009 10:52 19/07-2009 10:52
:D ja det er du med garanti

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #73
Bruger R svendsen (Inaktiv) - 19/07-2009 11:23 19/07-2009 11:23
Nu skal man huske der er noget der heder B2B salg, og det er det Aqualine gør, da de er en grossist. De giver forhandleren en ganti og det er ikke den samme som købeloven.

Jeg synte det er godt at Aqualine dækker det, jeg har prøvet det samme med Akvastabil der blev utæt i fugen efter 5 uger og der ville butikkken bare lave en ny fuge. Så jeg kontaktet selv Akvastabil og fik et nyt akvarie.

Hilsen René

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #74
Bruger KimJ - 19/07-2009 11:31 19/07-2009 11:31
Jeg synes egentlig at denne debat berører et seriøst problem, som desværre griber om sig i de fleste brancher i DK; Det er i stigende grad blevet kotume, at forbrugerne får mere ud af at henvende sig til producenten, end til den forretning som har solgt dem deres defekte grej ;(
I vores hobby, er det selvfølgelig ofte ret let at få fat på producenten, og hvis det drejer sig om et velrenomeret mærke, kan man som regel få en rimelig løsning på problemet, men det kan da ikke være rigtigt, at man som forbruger skal gøre det arbejde, som sælger er forpligtet til!

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #75
Bruger Principia - 19/07-2009 12:18 19/07-2009 12:18
Der findes altså også grosister, til efterspurgte varer, som ikke er til at hugge og stikke i for butikkerne/sælgerne. Men jeg vil give dig ret i at det er for dårligt, at man skal kontakte producenterne selv, eller true med bål og brand, for at der kommer tålelige løsninger på problemerne.

Derfor kan jeg ikke rigtigt forstå at en side som denne, som har åbenlys indflydelse på resultaterne, ikke tillader at man nævner dårlige serviceydelser fra enkelte butikker. Der er så mange forretninger, både fysiske og internet, at det er lidt en jungle at finde rundt i, og hvis man havde mulighed for at hænge dem ud som ikke opfører sig ordenligt, kan man ikke tvinge dem til at højne standarten, og leve op til deres forpligtigelser.
Der er masser af butikker i Danmark vores størelse taget i betragtning, så hvis et par fuskere må lukke er det bare ærgeligt. Det er mere vigtigt at få tilliden tilbage i branchen, og undgå at der bliver solgt defekte akvarier og udstyr, samt fisk som ikke lever op til en minimums standart. med det mener jeg at man får hvad man betaler for, og ikke står med 3 hanner af en art, eller en helt anden fisk solgt under synonym.

Der findes mange større butikker som i den grad trænger til at få en over nakken, ikke af myndighedderne, som tilsyneladene ikke har nogen effekt, men af forbrugerne ved udeblivelse.
Problemet er bare nu, at hver gang en kunde bliver sur, kommer der to-tre nye som ikke kender til problemet, og forhandleren kan være skyld i flere tomme akvarier, samt det går ud over de gode forhandlere som side effekt, fordi branchen og hobbyen for et ry som værende indspist og umulig.
Forhandlerne skal så også have en mulighed for at forsvarre sig, og kunne argumentere for deres synspunkt, da der selvfølgelig også findes umulige og urimelige kunder.

Jeg tror ikke at der findes en eneste her inden, som har haft akvarie i mere end 3 år, som ikke har prøvet at have en uhældig oplevelse et eller andet sted. Men på den anden side, er der sikkert også mange som kan fortælle succes historier, med god service osv. Og det er nok især om forhandlerne på siden her, fordi de ved knæveren går med 100 km/t hvis folk bliver sure.
Man må så bare håbe at fanklubberne forholder sig i ro, i stedet for at skabe ballade og fraktioner som i gamle dage inden at tiltaget om negativ omtale blev lavet.

Selvom den her sag, som har startet tråden virker urimelig, må man tage hatten af for Skyg, at han stiller op til offentlig skideballe.
Han har sikkert lært noget af det, ligesom os andre. Men at forhandleren går fri pga et forbud, er lidt fejt. Han burde også klynges op i nosserne, til der blev tvunget en tilståelse ud af ham.
Samt må man undskylde Skyg en smule, han har nok været lidt presset i denne tråd, det er nok derfor han har opfundet nye udtryk, som vi andre ikke kendte til før. :D

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #76
Bruger malawi-pusher (Inaktiv) - 19/07-2009 12:30 19/07-2009 12:30
Hvis jeg bliver snydt eller dårligt behandlet af en forhandler fortæller jeg folk om mine erfaringen med denne hvis vi kommer til at snakke om det. jeg er bedøvende ligeglad med om jeg er skyld i at de mister et par kunder. Så må de behandle deres kunder ordentligt.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #77
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 19/07-2009 13:56 19/07-2009 13:56
#54 Mine kommentarer skal ses som et forsvar af forretningen, hvor flere indlæg så ud til at gå imod forretningen, selv om forretningen også har handlet forkert. Jeg har selv stået et par gange med en grossist, som ikke ville leve op til sit ansvar. Jeg har også en lignende dårlig oplevelse med et akvariemærke jeg handlede med for omkring 8 år siden. Det var også årsagen til at det mærke forsvant fra min forretning.

skyg skrev :
nej og det har jeg så vidt jeg se *blink* *blink* heller ikke skrevet noget om øh hr navnløs heller ikke opdateret på bruger.
mhv.skyg
Måske du skulle opdaterer din bruger, så vi kan se hvilken interesse du har i tråden, inden du skriver hvad andre mangler at oplyse ;)

fiero skrev :
vil give pusher ret, al den "negative" tone er desvære også grunden til jeg ikke er her så meget mere. men det vil der sikkert altid være sådan et sted her, og sådan er det bare.
HC
Jeg syntes faktisk der er en flot tone herinde, sammenlignet med for bare 3-4 år siden. Bølgerne gik meget højere før, og da var der også meget større aktivitet, som jeg husker det.... ikke at jeg vil have det tilbage.
Når det er sagt, så har jeg også undret mig lidt over, at man kan bruge en tråd på, negativ omtale af et produkt og en producent. Jeg kan ikke forestille mig andet, end at tråden kører lige på kanten af hvad forumreglerne tillader, men så længe producenten også selv deltager og TH får løst sit problem, så ender alt vel godt.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #78
Bruger Principia - 19/07-2009 14:02 19/07-2009 14:02
Skyg kan altid prøve at gøre det godt igen, med at ofre 40% rabat til alle på cichlids, samt 25 års garenti.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #79
Bruger skyg (Inaktiv) - 19/07-2009 14:04 19/07-2009 14:04
det kan vel ses med de fisk der er på min bruger status og hvad for nogle akvarier jeg har det kan vel ikke være så svært tony eller hvad

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #80
Bruger skyg (Inaktiv) - 19/07-2009 14:05 19/07-2009 14:05
og så vil jeg lige give dig ret tony at tonen er ikke nær så slem som før i tiden.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #81
Bruger Principia - 19/07-2009 14:07 19/07-2009 14:07
Der står da intet om du er Aqualine producent. Så hvor skulle man vide det fra, der er jo mange nørder herinde med mange baljer. B)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #82
Bruger skyg (Inaktiv) - 19/07-2009 14:10 19/07-2009 14:10
det er jeg heller ikke lige nu da vi også er lidt ramt af denne nedtur som alle andre firmaer og så kan jeg også få mit eget lavet færdig herhjemme.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #83
Bruger Patrick (Inaktiv) - 19/07-2009 18:43 19/07-2009 18:43
Generel info:

- Jo mere opdateret end profil er, jo mere troværdigthed udviser man. (Sådan er der mange der har det, ved godt at man bare kan skrive fiktive oplysninger)

- Tonen i denne tråd er sådan set ok, det har været meget værre på cichlids før i tiden.

- Tråden balancerer på kanten til at overtræde reglerne, men da Aqualine er "repræsenteret" ved Skyg lader jeg den køre. Samtidig har vi på den ene eller anden måde alle 3 led i sådan en proces repræsenteret, ved TH som kunde, Tonny som forretning og Skyg som "producent" Det gør jeg at jeg mener vi "meninge" kunder kan lære lidt om hvordan tingene hænger sammen inden i beskylder den ene eller den anden for div ting.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #84
Bruger jery (Inaktiv) - 19/07-2009 19:56 19/07-2009 19:56
#75: jeg har haft akvarier siden starten af 1960'erne og uden én eneste uheldig oplevelse.
Engang i 1972 (så vidt jeg husker) fik jeg "hvide pletter" fra et par nyindkøbte fisk. Et reklamationsbesøg i forretningen dagen efter viste, at salgsakvariet også var ramt. Butikken udleverede gratis medicin med en undskyldning.
Nu er jeg faktisk i tvivl, om denne tråd omhandler Akvaline, idet det konsekvent bliver stavet med qu?
Jeg har nemlig et 250 l Akvaline fra 1998 med blåt stel. Kvalitet hele vejen igennem.
Har jeg så bare været heldig igennem mine nogle-og-fyrre år som akvarist? Eller er det, fordi jeg holder mig til nogle få gode mærker, net-butikker med god service og fiskehandlere med orden i sagerne?

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #85
Bruger Principia - 19/07-2009 20:08 19/07-2009 20:08
Jery ??? blåt stel ?? Er det ikke et akvastabil så ???. Dem har man kunnet få i flere farver, i de gamle dage med de gamle rammer.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #86
Bruger brib - 19/07-2009 22:32 19/07-2009 22:32
#84 : Et billede , så skal jeg fortælle dig mærke-og tidsbestemmelse .

Pt. har jeg et 225.l stående i rustfrit stål til renovering - Akvariet er fra 1952 og bygget på dansk akvariefabrik .

Der er ikke meget jeg er skrap til - men det med hvem producenten - samt årgang er - er jeg blevet god til :-)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #87
Bruger Principia - 19/07-2009 22:35 19/07-2009 22:35
Jeg mener da ikke at kunne huske at Aqualine, har lavet andet end sølv og sort.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #88
Bruger jery (Inaktiv) - 19/07-2009 23:46 19/07-2009 23:46
#85+87: Akvaline med blåt stel nemlig. Og det er skam også mærket med fin hvid skrift.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #89
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 20/07-2009 00:50 20/07-2009 00:50
Jeg mener at Akva-Stabil havde en serie der hed Akvaline, ligesom deres nuværende hedder Effectline.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #90
Bruger jery (Inaktiv) - 20/07-2009 07:22 20/07-2009 07:22
#89: det var nemlig ikke et Akvaustabil, eftersom vi få måneder før havde købt et af de første Effectline, som blev utæt.
Efter at have bøvlet med det i nogle dage uden at kunne finde fejlen (det var først senere, man fandt ud af fejlen med de øverste hjørner), smed vi det ud i fuld enighed om, at der aldrig nogen sinde mere kom isenkram fra Akvastabil i hjemmet. Af samme årsag ønskede vi det ikke byttet på garantien, men købte simpelthen et helt andet mærke - som i øvrigt også var billigere og med flottere stelprofiler end det gamle Akvastabil, vi havde i forvejen.
Det er ikke Akvastabil-blåt, men så mørkeblåt, at det synes sort - men blåt, det er det.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #91
Bruger Principia - 20/07-2009 10:28 20/07-2009 10:28
Det lyder til at være et interessant og flot akvarie. har du mulighed for at sætte et billede ind af det. :)
Hvad med armatur osv, passer det med akvariet ???

Det er ikke noget jeg kender, er du sikker på at det er noget som stadig er på markedet. Akvaline har jeg aldrig hørt om. Ikke stavet på den måde. Men det er jo heller ikke alt man kan kende til.
Der er kommet og gået frere producenter gennem tiden, bla, kan jeg huske at have stiftet bekendskab med Danglas, akvarium en gang. Og det var satme noget lort, og intet under at de er lukket.

Og så en oplysning Aqualine, staves Aqualine, og jeg nægter at tro at samplige forhandlere er stavemongoler.

Jeg må give Tonny ret, Akvastabil havde i gamle dage flere serier med de gamle rammer. De havde de traditionelle som bare hed Akvastabil, og så var der Akvastabil Lux Line ( som nok er noget nær, de flotteste akvarier som nogen sinde er bygget ). Og så en serie ( som jeg ikke husker hved hedder, men hvis Tonny siger Akvaline tror jeg på det ) som fantes i flere farver. Bronze, sort, mørkeblå, hvid, rød, og mørkegrøn. ( de røde var godt nok ikke pæne ).
Man støder af og til på dem gennem den blå avis.

Jeg kan ikke huske årstallet for Effectline, der kan det være at Esben kan hjælpe. Men jeg mener at det er 2000 eller 2001 eller noget i den stil.
Men jeg vil give dig ret i at de første Effectline var noget værre lort, som var fulde af fejl. Min oplevelse af de første var så at Akvastabil tog konsekvensen af det, og hjalp kunderne efter bedste evne, hvilket ikke har været billigt for dem. I starten blev oven i købet solgt 2 sortering, med skønhedsfejl, som de kaldte det.
Det et sådan jeg stødte ind i, da jeg blev uvenner med en forhandler. Der var så en anden forhandler som formidlede kontakten og det blev lavet, UB og forsendelse betalt. Det er så senere gået til.

Men generelt er jeg tilfreds med hvad jeg har fået fra akvastabil. Jeg har stadig et 12-15 år gammelt 250L som står i reserve, i et skur. det får varme og frost og alt man ikke må, og det virker bare.

Det jeg har i stuen er et AquaBase, det er billigt og spiller også max. Og er absolut noget jeg godt kunne finde på igen. Samt er sortimentet større. Det eneste latterlige er deres lamper er lort, og stoppet i udvikling tilbage i 1668.
Men det samme gældet jo Aqualine.
De enste som har en fleksibel brugbar løsning der er Akvastabil.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #92
Bruger skyg (Inaktiv) - 20/07-2009 12:31 20/07-2009 12:31
den havde jeg ikke lige læst kunne være fedt hvis jeg kunne men der stopper det nok.
mhv.skyg

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #93
Bruger Principia - 20/07-2009 12:53 20/07-2009 12:53
Skyg, det var nu også ment som en joke.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #94
Bruger Principia - 20/07-2009 13:01 20/07-2009 13:01
Generelt set, er der fordele og ulæmper med alle mærker. og så er det op til de enkelte om det er noget de kan lave med. Nu er det så simpelt med et akvarium, at enten er det tæt og virker, ellers er det utæt og virker ikke. Det er 5 stykker glas som er limet sammen med en silicone fuge, og principielt noget alle kan lave. Så det er ikke ligefrem raketvidenskab vi er inde på her.

Andet og mere interessant er at diskutere Armaturer og udstyr, for der bliver det mere nuanceret at diskutere ud fra behov, selvom der sikkert også vil være mærkefanatikkere på det område.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #95
Bruger skyg (Inaktiv) - 20/07-2009 13:52 20/07-2009 13:52
amaturet ja det er det rigtig vanskelige område og det er ikke nemt at gøre alle tilfredse og der sker store udviklinger på det område blandt andet led lys som lige nu er dyrt men på vej til at give lige så meget lys som neon lys og man har også lavet led lys som kan give lige så meget lys som de kraftige 150-250w saltvands light men de er også dyre og skal monteres på køleprofiler da de bliver presset op i volt og kan tåle det meget længe hvis man husker at køle dem.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #96
Bruger Principia - 20/07-2009 14:23 20/07-2009 14:23
Ja det er rimeligt interessant. Men nu er jeg kun nået til at være irreteret over at man ikke kan få armaturene med flere justerings mulighedder, og på den måde mere fleksibel anvendelse. :D :D :D

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #97
Bruger vedelsby (Inaktiv) - 20/07-2009 18:23 20/07-2009 18:23
Uden at skulle rode op i det hele igen, så synes jeg at det er lidt en sviner AL har lavet her, det skulle have været fikset ordentligt fra start, når det er sagt, så forstår jeg ikke hvad du principia mener med fleksible løsninger?

Principia skrev :
Det eneste latterlige er deres lamper er lort, og stoppet i udvikling tilbage i 1668.
Men det samme gældet jo Aqualine.
De enste som har en fleksibel brugbar løsning der er Akvastabil.

Mit akvarie er et 1080L AquaLine og har i alle henseender været tilfreds med dem, og jeg synes eksempelvis ideen med 2x amaraturer på 100x90 er rimeligt fleksibelt, en løsning Akvastabil ikke understøtter?

Udover det har/havde jeg lidt problemer med statisk elektricitet når jeg rørte vandet og amaraturet og da jeg skrev til Ole og snakkede med ham omkring det, bestilte han med det samme en bytter og inden jeg fik set mig om, var en bytter på vej. (Jeg fik dog stoppet dem og set tiden an - det hjalp at fjerne ledningen til pumpen inde i hjørnet, hvor amaraturet klemte hårdest, men jeg skal stadig have H2O sandaler på når jeg roder ved vandet... .. :) )

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #98
Bruger TH (Inaktiv) - 20/07-2009 19:53 20/07-2009 19:53
Så har jeg fået hentet et sprit nyt akvarie

Takker og bukker ;)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #99
Bruger brib - 20/07-2009 20:01 20/07-2009 20:01
TH skrev :
Så har jeg fået hentet et sprit nyt akvarie

Takker og bukker ;)

God service - Håber du har held med det nye :-)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #100
Bruger skyg (Inaktiv) - 20/07-2009 20:16 20/07-2009 20:16
Principia
det kan du faktisk med de nye amature som aqualine har fået som er monteret med nogle beslag som kan flyttes det eneste der mangler er at der skal laves nogen nye reflektorer som kan flyttes som amaturet.
mhv.skyg

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #101
Bruger Principia - 21/07-2009 02:14 21/07-2009 02:14
97, Det jeg mener er, at det er irreterende at man ikke kan rykke rørene frem og tilbage i armaturet, efter hvor behovet for lyset er. Samt der ikke er mulihed for at bruge forskellige rørtyper. Der er Akvastabil det eneste der giver en form for fleksibilitet, hvor man kan bytte rode og rage, så det kommer til at passe efter ens behov.

Skyg, jeg har ikke set de nye endnu. Men hvis de er kommet med en bedre løsning end at lime det fast i midten, er jeg da villig til at kigge på det. :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #102
Bruger Zeigermann (Inaktiv) - 16/08-2009 13:43 16/08-2009 13:43
Hvor er det da bare lækkert, så pænt alle pludselig taler sammen i denne tråd, specielt når man tænker på det sprogbrug som ellers har været brugt tidligere, og JA, det er stadig mellem de samme personer snakken den går. :)

Jeg har selv et Aqualine 720 liters (kort model) med original armatur, som jeg da bare lige vil sige, at jeg altså ALDRIG har haft nogle problemer med. :D

Generelt herinde, så ville det være dejligt, hvis man i trådene kunne holde sig til emnet, og ikke blande alt mulig andet ind i diskussionen, som det ses hele tiden; på denne måde ville tråden nok også nemmere holde en "pænere tone", når ingen skulle hænges ud eller tildeles skyld. *skeptisk*

Smil lidt til verden ALLESAMMEN, og nyd så det der er tilbage af sommeren.

De bedste hilsener fra Esbjerg. ;)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #103
Bruger Zeigermann (Inaktiv) - 16/08-2009 13:48 16/08-2009 13:48
Til TH.

Hvis du er usikker på dit gulv i forhold til at holde akvariet i water, da det er et plankegulv, så vil jeg foreslå dig at lægge en kraftig MDF-plade på gulvet under akvariet.
Du vil dermed få fordelt trykket ud over et større område, og ikke bare på de enkelte planker som benene nu engang står på.

HELD & LYKKE med det nye akvarie. PØJ - PØJ.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #104
Bruger Zeigermann (Inaktiv) - 16/08-2009 13:54 16/08-2009 13:54
Indlægget er rettet 16/08-2009 13:56 16/08-2009 13:56 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Man kan få løse fatninger til at sætte i lyskassen, så man selv bestemmer længde på rørene; men disse skal godt nok limes fast, men kan jo laves individuelt efter behov. Desuden er spolerne til montering uden for lyskassen, så man sparer på vægten af lampen, når denne skal hæves ved adgang til akvariet; og disse fåes både med og uden dæmpning.
Kan ses på hjemmesiden hos CC i København.

Annoncører
Annoncører