Min høne er utro med en skovdue :-)

Postet under : Siden - Akvariesiden Offtopic
Visninger : 4846

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger brib - 10/06-2009 09:41 10/06-2009 09:41
Indlægget er rettet 11/02-2012 17:11 11/02-2012 17:11 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Totalt latterlig overskrift . :-)

Men det er den eneste forklarring jeg kan komme med ud over følgende billeder :

Et hønseæg vejer normalt mellem 55 og 65 gram - Men nu har jeg den sidste uges tid hentet nogle miniature æg ind .

Normalt æg

Og ovenstående tyder på der sker et eller andet . :-)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Brain (Inaktiv) - 10/06-2009 11:50 10/06-2009 11:50
Så vidt jeg ved (med min ringe viden om høns) kan en høne godt lægge æg i forskellige størrelser. De små æg er der ofte ingen blomme i. Mine forældre havde en høne der næsten altid lagde nogle store aflange æg med to blommer. Det så festligt ud under mayonnaisen
;-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger snoopyzrainbow (Inaktiv) - 10/06-2009 12:50 10/06-2009 12:50
#1 fik sg kaffen galt i halsen dér af den overskrift :D :D
Mystisk må jeg sige.. Vi har selv haft rimlig stort hønsehold da jeg var yngre, men kan ikke huske vi har haft minature æg.. *blink* tilgengæld kan jeg godt huske vi havde en brun høne der præsterede at lægge meget store æg, som,ligesom hos Laura, havde 2 blommer :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger brib - 10/06-2009 13:07 10/06-2009 13:07
Indlægget er rettet 11/02-2012 17:12 11/02-2012 17:12 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Hanen er nu adviceret om at en af hans koner har et uønsket forhold . :-)

Han tog det nu meget pænt , for som han sagde : De fleste mennesker har 1 kone - og jeg skal holde styr på 19 .

Som "mand" kan jeg egentlig godt følge hans tankegang .

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger suba26 (Inaktiv) - 10/06-2009 13:27 10/06-2009 13:27
æggets str afhænger af hønens alder..er du sikker på hvilken æggene kommer fra samme høne ??

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger brib - 10/06-2009 14:36 10/06-2009 14:36
Indlægget er rettet 11/02-2012 17:12 11/02-2012 17:12 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

suba26 skrev :
æggets str afhænger af hønens alder..er du sikker på hvilken æggene kommer fra samme høne ??

Ja da , Det er den samme høne og mit indlæg var faktisk en joke . :-)

Når høns går i fæld , så stopper ægproduktionen- Når de starter op igen efter "fæld" så får man nogle æg der ligner æg fra en Undulat.

Hønniker ( Høner der lægger deres første æg ) Kan også starte med at lægge miniæg .

Hvis nu jeg havde været en ægte bonderøv som kun tænkte i penge ( om hønsene lægger optimalt ) Så burde jeg hakke knoppen af hønerne , for nu har de lagt æg i ca 16 mdr , og er gået en del ned i æglægning. Men det nænner jeg ikke , så de får en sæson mere :-)

Om de lægger 10 eller 19 æg går jeg ikke så meget op i - Høns kan umiddelbart virke pløk åndsvage , men når mine "befjedrede " venner byder mig velkommen kl ca 6.30 og vil lukkes ud , så er vi de bedste venner . Og man slår da ikke sine venner ihjel ?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger læsehesten (Inaktiv) - 10/06-2009 19:48 10/06-2009 19:48
Det er bare de æglægningsracer. Vores går aldrig op og ned i størrelse, men det kan ske at der kommer en høne der KUN kan lægge små æg og de er ikke meget bevendt især når man arbejder med urdværge i forvejen. De høner vi har haft det med stammer dog ikke fra os da det var blodfornyelse vi købte.

Hilsen
Frank/læsehesten

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Tobiasmor (Slettet) - 10/06-2009 21:17 10/06-2009 21:17

He he nu kan jeg se hvad der var gået galt forleden da du forsvandt. Meget afslørende foto. (nuser)

Du havde fået pip på computeren :D :D :D :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger Downwindz (Inaktiv) - 10/06-2009 21:29 10/06-2009 21:29
Nu når snakken falder på høns, kan jeg se det er en super dejlig hane du har dig. Og hvis de skal skiftes ud kan jeg varmt anbefale dig racen Isabel/Isabella frem for Isabrown, da Isabel'en både er en god æglægger men også en god spise.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger brib - 10/06-2009 22:08 10/06-2009 22:08
Indlægget er rettet 11/02-2012 17:13 11/02-2012 17:13 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Downwindz skrev :
Nu når snakken falder på høns, kan jeg se det er en super dejlig hane du har dig. Og hvis de skal skiftes ud kan jeg varmt anbefale dig racen Isabel/Isabella frem for Isabrown, da Isabel'en både er en god æglægger men også en god spise.

Hanen på billedet er en Jersey kæmpe - Hønerne ( 19 tøser ) er maskinhøns fra uggerløse rugeri .

Der er 2 haner mere ( sussex ) De ville dog ikke med på billedet .

Fælles for disse kryds er at man får væsentligt størrer høner- Samt et yderst venligt temperement .

Jersey kæmpen ( hanen vejer 8 kg ) men er venligheden selv . Jeg har tidligere haft et par ondskabsfulde S"""* af samme race - men ham her er faldet heldigt ud .

Eneste bagdel er at hans vægt godt kan gå lidt hårdt ud over ryggen på isa brown hønerne når han "træder" dem .

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger stonny (Inaktiv) - 11/06-2009 00:24 11/06-2009 00:24
Har du overvejet hvor mange fine fluer, man kan binde af alle de flotte gråblå nakkefjer, han slæber rundt på? I hovedafbryderen med ham og gør en masse lystfiskere lykkelige. :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger Pennut (Inaktiv) - 11/06-2009 08:07 11/06-2009 08:07
Altså Steen uanset emne så får du det altid til at gå i fisk. :D :D :D

Dejligt at have dig på siden igen Brib, for du bringer smilet og latteren frem i os alle.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger Hugo - 11/06-2009 08:09 11/06-2009 08:09
Ham brib er sgi nærsynet, Så han har slet ikke opdaget at Cirkeline.dk holder dværgvagtler sammen med hans høns :D :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger brib - 11/06-2009 09:53 11/06-2009 09:53
Indlægget er rettet 11/02-2012 17:13 11/02-2012 17:13 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

#12: Tak :-)

stonny skrev :
Har du overvejet hvor mange fine fluer, man kan binde af alle de flotte gråblå nakkefjer, han slæber rundt på? I hovedafbryderen med ham og gør en masse lystfiskere lykkelige. :D

Ham på billedet eksisterer ikke mere , han lavede nemlig en gevaldig fejl. På trods af at han var en rigtig præmie hane , så var han ondskabsfuld som en i H '. Jeg er desværre ret kendt for at min krop er fejlbygget og "afstøder" ganske almindelige Cowboy bukser. Så en dag blev han åbenbart sur på mig og da jeg bukkede mig ned for at åbne hønselemmen røg han på mig med fuld knald på kløerne. Om det var det bare stykke mås der hidsede ham op blev aldrig opklaret. :-) Men jeg blev skruptosettet og ville give ham en røvfuld ( vil ikke have dyr der bider-sparker her på matriklen )

Vi snuppede lige et par runder inde i hønsehuset , før det lykkedes hanen at stryge ud i hønsegården, og den er stor 2x 600 m2 .

Efter at gave fået samlet mine briller op , så opgav jeg kampen for den dag . ( ellers et smart trick - slå brillerne af den gamle , så kan han ikke fange mig ) :-)

Dagen efter var jeg forberedt på det værste , men den tidligere lede hane var nu blid som et nyfødt lam , og jeg gik ikke nærmere op i det .

Et par dage efter var den gal igen , jeg ( idiot ) var uopmærksom , og pludselig havde jeg 8 kg kampklar hane på ryggen igen . Hanen strøg efter at have lammetævet min halvbare mås , samt endnu engang flappet mig en så brillerne røg af , ud af hønselemmen og jeg kunne ligefrem høre den grine, for den galede på en ret frydefuld måde.

Så blev jeg sgu gal. Ind og skifte fra træsko og over til mine basketstøvler, og så gik den vilde jagt. Det store fangstnet jeg bruger til levende foder i den ene hånd , og en bampusgren i den anden , og jagten gik ind .

På et tidspunkt ( efter ca 8 omgange ) stod vi i hver sin ende af hønsegården og pustede ud , og efter et par minutter genoptog vi løberiet.

Vi blev efter ca 15 minutters jagt enige om at det her ingen veje førte . Så vi droppede løberiet for den dag .

Da hønsene var gået i seng og lyset slukket , tog jeg ham ved fødderne mens han sov og huggede hovedet af ham . Han var ellers rigtig flot og havde fået 95 point , men han gik da ikke helt til spilde , for ræven hentede liget samme nat .

Hugo skrev :
Ham brib er sgi nærsynet, Så han har slet ikke opdaget at Cirkeline.dk holder dværgvagtler sammen med hans høns :D :D

Bare du ikke også er en dværgvagtel :-)
Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Bruger jery (Inaktiv) - 11/06-2009 10:37 11/06-2009 10:37
#14: stakkels hane. Har du overvejet at iføre dig over-all, så dit bare skind ikke virker provokerende på omgivelserne?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Bruger brib - 11/06-2009 11:08 11/06-2009 11:08
Indlægget er rettet 11/02-2012 17:15 11/02-2012 17:15 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

jery skrev :
#14: stakkels hane. Har du overvejet at iføre dig over-all, så dit bare skind ikke virker provokerende på omgivelserne?

Iføre mig overalls ??? Så ville Søllested by jo slet ikke kunne genkende mig - De er jo vant til at se mig med halvbar mås :-)

Seler har jeg droppet - de har jo morderiske tendenser - men det har jeg beskrevet i en anden tråd :-)

Dog har jeg set at XL byg har tilbud på spartelmasse . Men nu ser jeg lige tiden an inden jeg vil foretage så drastiske skridt :-)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Bruger Brain (Inaktiv) - 11/06-2009 12:24 11/06-2009 12:24
Må jeg foreslå fugemasse. Det kan bruges til ALT. Du skal nok vælge en elastisk, ellers bliver det træls at sidde ned ;-)
Så kan du altid prale med at siliKONE også kan bruges til mænd.
Skulle du fortryde indgrebet, kan du jo altid få cirkeline.dk til at rykke det af igen. Det giver oven i købet en gratis hårfjerning :P :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
Bruger Mariann (Inaktiv) - 11/06-2009 12:32 11/06-2009 12:32
Tak for endnu en sjov historie Brib.....

Jeg købte engang æg af en kollega på en tidligere arbejdsplads, og da jeg en dag syntes, at det "raslede" mere end vanligt, åbnede jeg æggebakken og så nogle bitte små æg..... Jeg kom simpelthen til at grine og spurgte ham, om han nu også var begyndt at sælge ud af hans undulatæg....(Tror ikke engang, at han havde undulater.....) Han blev skisme så sur på mig, at han aldrig tilbød at sælge mig flere af hans æg...... :D

Altså..... Folk uden humor... *blink*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #19
Bruger brib - 11/06-2009 12:59 11/06-2009 12:59
Indlægget er rettet 11/02-2012 17:14 11/02-2012 17:14 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

#17 : Den løsning bliver kun brugt i nødstilfælde ( prøvede for sjov at få en peeling et unævntbart sted ) Den ryger jeg aldrig på igen ( fatter ikke at kvinder frivilligt udsætter sig sig for den form for tortur ) Men jeg lærte da i samme forbindelse at joodle :-)

#18 : Vi sælger overskudsæg ved vejen , og hvert år når vi har fået Hønniker , har vi samme bøvl . Æg fra Hønniker vejer ca 40 gram - og når der rigtigt kommer gang i dem kan de veje op til 110. gram . ( dobbeltblommer osv )

De fleste forstår udemærket at et æg fra en frilandshøne svinger i vægt alt efter alderen på hønen. Og betaler iøvrigt de kr1.50 uden brok .

Men jeg havde en "kunde" der selv medbragte en elektronisk vægt - For iflg hans beregninger , så skulle 15 æg incl bakke veje mindst 1000 gram . Ham fik vi "verfet " af ved at lave en bakke æg med 15 Hønnikeæg . Siden er han dog vendt tilbage.

For hvad er skønnere end et æg fra fritgående høns der æder græs biller - orme og hvad de ellers kan finde i naturen .

Pt. er blommerne højorange , så vores hjemmebag har en sjov rødlig farve .

En lille ekstra historie : For et par år siden kom der et ægtepar ind for at købe 15 æg . Manden spurgte om de var salmonellafri . Det kan jeg jo ikke garantere . Men tog et nylagt æg og "knækkede det på stolpen og siede hviden fra og åd blommen .

Så var han overbevist . :-)

Min læge siger jeg maks må spise 1 æg om ugen pga. diabetes . ( jeg elsker blødkogt æg ) Så heldigvis har jeg en høne der altid lægger mindst 1 æg om ugen med 2 blommer .

Så jeg overholder lægens råd , og den høne er selvfølgelig min favorit . :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #20
Bruger snoopyzrainbow (Inaktiv) - 11/06-2009 13:59 11/06-2009 13:59
Helt early, jeg skal til at lade være med at åbne denne tråd (eller andre tråde fra dig) mens jeg drikker kaffe *doh* Kaffe og brib= rengøring af bærbar :D :D :P Kan høre du muligvis er i familie med kemo(min gemal), han har samme hadske problem med cowboybukser.. ih sån en murer-røv er vildt sexy..eller nowet *doh* :P :D :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #21
Bruger Hugo - 11/06-2009 22:04 11/06-2009 22:04
Jeg kan sgi godt forstå at kokken prøvede at lære brib påklædningsmanere.
Sådan en blegfed sparebøsse stikkende op af buksebagen kunne jo give hønsene et negativt indtryk af handyr!

Eller også har kokken bare troet at det var noget dødt, som stak op af bukserne, fritgående høns ædder jo hvadsomhelst :D :P :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #22
Bruger brib - 12/06-2009 08:47 12/06-2009 08:47
Indlægget er rettet 11/02-2012 17:14 11/02-2012 17:14 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

En han and ( drage ) har en penis der ligner en proptrækker ( det var #21 der mindede mig om at en hane også kaldes en kok )

På et tidspunkt havde vi lejet et gods - 11 værelser fuld kælder og 4 meter til loftet . Til "godset" hørte også en lille stump have på 5-6000 m2 , og det var alle tiders fristed til at holde Moskusænder fritgående.

Så vi anskaffede os 2 Drager plus 10 ænder. Nu hvor vi alligevel havde så meget plads så kunne vi jo lige så godt anskaffe os en flok høns. Alle dyrene gik i en stor pærevælling og ynglede hvor det passede dem. På et tidspunkt havde vi ca 50 halstore kyllinger rendende på grunden og de hyggede sig gevaldigt.

En dag havde en af Dragerne lige snuppet sig et lille put hos en af ænderne, og proptrækkeren hang stadig et par cm ud af måsen på Dragen. Denne lignede åbenbart en krøllet regnorm , for en hanekyllig strøg lige hen og begyndte at hive i proptrækkeren for at æde "ormen "

Jeg er 100% sikker på at hvis Moskus ænder kunne jodle , så ville ham med proptrækkeren være røget på Dansktoppen .

Jeg var totalt flad af grin , og jeg er sikker på at Dragen opdagede at jeg grinede- For han nægtede at komme mig nærmere end 20 meter i meget lang tid :-)

Jeg har stadig scenariet på nethinden - Og glemmer aldrig det panikagtige udtryk i den stakkels drages øjne .

Jeg har overvejet at købe en Drage og et par ænder inden for de nærmeste par dage , for de er noget af det mest sociale fjerkræ der findes .

Billede : Dragen med tilnavnet Don Juan

Billede : Familiemøde hos konerne: De samles og holder møde hvis der er ballade i flokken

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #23
Bruger balder2006 (Inaktiv) - 22/03-2011 12:31 22/03-2011 12:31
tillykke du fik det der hedder et hane æg. og som du selv skriver så er det ofte det første æg eller efter fældning. men i gamle dage mente man det var hanen der lagde ægget. og det skulle inde holde lidt overnaturlige kræfter. bl.a. hvis man gav det til sin udkårne fik man en dreng som førstefødte. eller gav man det til konen blev hun blid og medgørlig. men sjove er de æg og gode til fromage ( ikke nogen blomme og sortere fra *)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #24
Superbruger Bølle Bob (Inaktiv) - 22/03-2011 12:51 22/03-2011 12:51
Hvis man keder sig, er det bare at finde en af brib's historier :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #25
Bruger Villads (Inaktiv) - 22/03-2011 13:33 22/03-2011 13:33
#24 Damn right :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #26
Bruger brib - 22/03-2011 13:39 22/03-2011 13:39
Indlægget er rettet 11/02-2012 17:10 11/02-2012 17:10 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Bølle Bob skrev :
Hvis man keder sig, er det bare at finde en af brib's historier :D

Der ligger vist nogle stykker efterhånden :-)

balder2006 skrev :
tillykke du fik det der hedder et hane æg. og som du selv skriver så er det ofte det første æg eller efter fældning. men i gamle dage mente man det var hanen der lagde ægget. og det skulle inde holde lidt overnaturlige kræfter. bl.a. hvis man gav det til sin udkårne fik man en dreng som førstefødte. eller gav man det til konen blev hun blid og medgørlig. men sjove er de æg og gode til fromage ( ikke nogen blomme og sortere fra *)

Jeg kan godt lide afsnittet : gav man det til konen blev hun blid og medgørlig - Så nu venter jeg blot på at det næste "haneæg" skal komme - Så skal fruen have blødkogt æg på sengen :-)

Annoncører
Annoncører