Sku underligt

Postet under : Akvariesiden.dk - Sygdomme
Visninger : 1776

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger teaman (Inaktiv) - 08/05-2009 17:27 08/05-2009 17:27
Hey, ja som overskriften siger "Sku underligt", og det er det..
Jeg er helt nybegynder som akvarist, og jeg har været ude og købe 21 fisk.
Scalare - Slørhaler - Dalmatiner molly'er - sugemaller.
De døde allesammen indenfor en uge, de fik hvide pletter (fiskedræberen) og døde 1 efter 1, men det er lidt underligt for en af de 6 molly'er jeg havde puttet i "fødte" 8-9 unger inden den døde.
Og det underlige er at den også fødte en snegl for den er da ihvertfald poppet op ud af ingenting.
Men, behøver jeg frygte sygdommen mere nu alle fiskene er døde, for ungerne har levet i 2-3 uger i det samme vand og de spiser også de voksnes mad og vokser fint.
så hvis sygdommen ikke blir i vandet kan jeg vel godt putte andre fisk i?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Jacob R.R (Inaktiv) - 08/05-2009 17:41 08/05-2009 17:41
snegle kan godt bare have været i de planter du har sat i dit akvarie. hvor stort er det?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Amin (Inaktiv) - 08/05-2009 17:43 08/05-2009 17:43
Det er skam slet ikke underligt, at dine fisk døde alle sammen, for når man sætter så mange fisk på en gang ned i baljen, så overbelaster man akvariet så meget, at nitriten stiger til et alarmerende højt niveaue, så fiskene bliver forgiftede. Desuden er det heller ikke smart at putte koldtvandsfisk sammen med tropiske arter. Er det et 54l akvarium, som du har?

Med venlig hilsen,
Othman Amin

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Fam.Krebs (Inaktiv) - 09/05-2009 18:56 09/05-2009 18:56
Hej og velkommen til denne skønne hobby :)