Kønsforskel på Blå Acara

Postet under : Akvariesiden.dk - Cichlider
Visninger : 1437

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Bobbe88 (Inaktiv) - 25/04-2009 12:21 25/04-2009 12:21
Hej,

Jeg har 6 ungfisk af Blå Acara gående. De er voksen meget forskelligt og den største er begyndt at være meget dominerende og aggrasiv.
Jeg vil gerne vide, hvordan man så kender forskel på hanner og hunner, så jeg snart kan få skilt mig af med nogle af dem, så jeg kun står tilbage med ét par..

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Bobbe88 (Inaktiv) - 25/04-2009 17:34 25/04-2009 17:34
Indlægget er rettet 25/04-2009 17:35 25/04-2009 17:35 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Der står kun meget lidt om kønsforskellene i artsbeskrivelsen..

Dette er det eneste som beskriver lidt om forskellen:
Artbeskrivelsen skrev :
Rygfinnen er er stor, kraftig og fyldt med blå, sorte (af og til røde) prikker, rygfinnen har også som en af de eneste aequidens arter gul-orange-rød søm, hannens bliver mere spids end hunnens.
halen har blå streger og rød søm.
gatfinnen er ligesom halefinnen blå. spids hos hannen og mere rund hos hunnen.
bugfinnene har en blå streg ellers er de sorte.
sidefinnerne er gule, og har et svagt blåligt skær.

Er der virkelig ikke flere oplysninger omkring forskellen på kønnene?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger bimmer - 26/04-2009 07:19 26/04-2009 07:19
hej der.. den du har der er større er meget aggresiv.. det er sikkert den stærke han..men hvor store er de *blink*
den store har den en "ven" som den ikke er så hård ved..den vil altid skubbe alle de andre men vennen er den sødere overfor..det er en hun..desuden så har hunnen med sikkerhed et lille læggerør ude eller er helt hvid ved "måsen" prøv med frostfoder og se hvor tykke de bliver,så er der med sikkerhed en der får hvide mellemrum ved skællene ved gatten,det er også et kendetegn for hunnen.. hvis dit akvarie kan lavet så dine blå acare har et sten de kan læggeæg på eller et planteblad så tag og lav 3 steder godt fordelt i akvariet så skal de evt hanner og hunner nok skille sig ud der er der ;)
og artsbeskrivelserne..ja de er et kapitel for sig..de er tit vildt misvisende.. *blink*

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Bobbe88 (Inaktiv) - 26/04-2009 08:18 26/04-2009 08:18
Den største er omkring en 5 cm lang, ret bred, mens den mindste kun er en 3 cm..

Jeg har allerede kigget efter om der var "en god ven", men har ikke lagt mærke til noget endnu :) men jeg vil forsætte med dette så :)

Tak for rådene..

Skal de være en vis størrelse/alder før man kan se kønsforskellen?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Bobbe88 (Inaktiv) - 08/05-2009 20:19 08/05-2009 20:19
Hvad skal nyklækkede blå acare have at spise?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger snoopyzrainbow (Inaktiv) - 08/05-2009 20:38 08/05-2009 20:38
#5 nyklækket artemia,cyclops,dafnier, afskallet artemia, liquifry,nobifluid,fint flagefoder osv..men hvis forældrene passer dem så sørger de for at tygge foderet godt i smadder til ungerne..der ligger en tråd herinde et eller andet sted omkring foder til yngel..kan ikke lige finde den, beklager

Annoncører
Annoncører