Fireworms

Postet under : Saltvandssiden.dk - Sundhed og sygdomme
Visninger : 4759

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger noink0 (Inaktiv) - 27/03-2009 09:23 27/03-2009 09:23
Jeg er i den uheldige situation at jeg har fået fireworms/bristleworms i min balje.... hvad er den mest effektive måde at fjerne dem på?
har bestilt en koral vogter, da det siges de skulle æde dem.

på forhånd tak

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Superbruger Stockholm Saltvand (Inaktiv) - 27/03-2009 09:35 27/03-2009 09:35
"Fireworms" er et nyttedyr som hjælper med at rengøre mellem de levende sten og de skal blive meget store om de skal snuppe en fisk. Med mindre du er utrolig uheldig findes der en "badWorm" som ser ud som fireworm som skal nakkes asap...

Den til venstre er din ven, den anden,,, ja du ved...

Rør dem ikke med fingrene de kan begge bide ret hårdt og er ikke gode til at børste deres tænder så det er næsten sikkert at du får en infektion. Om du kan se (sent på natten) hvor den bor og det er muligt at fange den i sin sten kan du putte dem i ferskvand kommer de ikke at klare sig ret længe.

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Brian C (Inaktiv) - 27/03-2009 14:27 27/03-2009 14:27
#2 næsten enig, men det er ikke dem alle der kaldes fireworms, de fleste er bare alm børsteorm, som ganske rigtigt er nyttedyr, med mindre de bliver for store, den der kaldes fireworm er typisk den du referer til som badworm, og jo den er baaaaad
der er en rigtig god grund til at en fireworm hedder fireworm, den brænder... særdeles meget endda...
det kan en bruger på Eksternt link http://www.saltvandsforum.dk snakke med om, han har en finger, som har lidt besvær med efter nærkontakt med sådan et bæst...
en god grund til at benytte handsker når man roder i akvariet

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger jjj27 (Inaktiv) - 27/03-2009 17:38 27/03-2009 17:38
Brian C skrev :
#2 næsten enig, men det er ikke dem alle der kaldes fireworms, de fleste er bare alm børsteorm, som ganske rigtigt er nyttedyr, med mindre de bliver for store, den der kaldes fireworm er typisk den du referer til som badworm, og jo den er baaaaad
der er en rigtig god grund til at en fireworm hedder fireworm, den brænder... særdeles meget endda...
det kan en bruger på Eksternt link http://www.saltvandsforum.dk snakke med om, han har en finger, som har lidt besvær med efter nærkontakt med sådan et bæst...
en god grund til at benytte handsker når man roder i akvariet

syntes snart der er et link til saltforum i alle dine indlæg :D :D

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger jjj27 (Inaktiv) - 27/03-2009 20:58 27/03-2009 20:58
hvad er det dårlige ved ildormen kan den brænde koraller ?

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger gons (Inaktiv) - 28/04-2011 22:32 28/04-2011 22:32
jeg har købt en stribet gylte da jeg pludselig havde en mindre million af de bæster jeg fik med en levende sten med stjerne polypper...
jeg har ikk set nogle sidden, efter min mening rimelig tilfreds med den lille skabnings effektivitet og så er den også rimelig flot...

Annoncører
Annoncører