Snavset gemmer sig bag min baggrund? :s

Postet under : Akvariesiden.dk - Teknik og udstyr
Visninger : 1141

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Bobbe88 (Inaktiv) - 20/02-2009 10:05 20/02-2009 10:05
Hej,

Jeg har for nogle måneder siden købt et brugt 250 liters akvarie med monteret "3d" baggrund.
Baggrunden er udstyret med et rist til indsug i bunden til højre og "udpust" oppe til venstre..
Som filter og pumpe har jeg en TetreTec EX1200, som fungere fint..

Mit problem er, at der med tiden har lagt sig en masse ekskramenter m.m. bag baggrunden, dvs gået forbi indsugningsslangen, selvom den er så tæt på røret som muligt..

Er der andre der har haft lignende problem?

For at løse problemet har jeg tænkt lidt på, om man evt kunne lave en slags tragt fra risten til slangen, så intet kunne undslippe med sikkerhed?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Bobbe88 (Inaktiv) - 21/02-2009 14:34 21/02-2009 14:34
Slet ingen svar?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger xdaxda (Inaktiv) - 21/02-2009 15:36 21/02-2009 15:36

Jeg har det samme problem. Købte et brugt 530 L akvarium med Back To Narure Baggrund. Efter eat have fyldt vand i har jeg konstateret et hulrum (bund-modul) med et halvt kg. tjah - lort. det er sunket ned i et meget lille mellemrum et eller andet sted.

Der er no ikke andre løsninger end at bore et hut - og evt. sætte en prop i diskret.

Da jeg rensede mit filtermodul fandt jeg i øvrigt "en røvfuld" rejeunger som jeg ikke anede eksisterede!!!!

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Bobbe88 (Inaktiv) - 21/02-2009 16:45 21/02-2009 16:45
xdaxda skrev :

Jeg har det samme problem. Købte et brugt 530 L akvarium med Back To Narure Baggrund. Efter eat have fyldt vand i har jeg konstateret et hulrum (bund-modul) med et halvt kg. tjah - lort. det er sunket ned i et meget lille mellemrum et eller andet sted.

Der er no ikke andre løsninger end at bore et hut - og evt. sætte en prop i diskret.

Da jeg rensede mit filtermodul fandt jeg i øvrigt "en røvfuld" rejeunger som jeg ikke anede eksisterede!!!!

Lige med mit problem tror jeg sq ikke det hjælper at bore hul nogle steder, da mit problem består i, at snavset fiser udenom indmundingen til slangen, til spandfilteret, og i stedet ligger sig i på bunden bag baggrunden.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Bobbe88 (Inaktiv) - 27/02-2009 09:40 27/02-2009 09:40
Der må da være flere med dette problem? Og evt en løsning eller råd?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger bobbi (Inaktiv) - 27/02-2009 15:26 27/02-2009 15:26
Hej Bobbe!

Ud fra dit spørgsmål/problem, kan jeg pege på to løsninger:

1. Du kan montere en filterpatron på din indsugningsslange - se nedenstående link:

Eksternt link http://www.unimati.biz/product.asp?product=1724

2. Lave hele mellemrummet, mellem baggrund og bagrude, om til et stort filter. Det
kræver dog, at du investerer i et Powerhead, Bioballs eller lignende samt filtervat.
Se nedenstående link:

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Bobbe88 (Inaktiv) - 27/02-2009 16:10 27/02-2009 16:10
bobbi skrev :
Hej Bobbe!

Ud fra dit spørgsmål/problem, kan jeg pege på to løsninger:

1. Du kan montere en filterpatron på din indsugningsslange - se nedenstående link:

2. Lave hele mellemrummet, mellem baggrund og bagrude, om til et stort filter. Det
kræver dog, at du investerer i et Powerhead, Bioballs eller lignende samt filtervat.
Se nedenstående link:

Her i eftermiddags har jeg prøvet at fifle lidt med en løsning, som er lidt hen af dit løsningsforslag "1"..

Jeg har simpelthen bare taget nogle skuresvampe og dannet en mur rundt om slangen og risten, så snavset ikke kan komme forbi..
Nu håber jeg, at dette også vil fungere på længere sigt..

Annoncører
Annoncører