Kan man godt skrue ned for Fluval 4+ uden at nedbrydningen nedsættes?

Postet under : Akvariesiden.dk - Teknik og udstyr
Visninger : 966

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger plindboe (Inaktiv) - 20/01-2009 08:39 20/01-2009 08:39
Jeg synes at der er lidt for meget cirkulation i mine Fluval 4+ baljer. Jeg kunne forestille mig at bakterierne har svært at følge med den høje vandgennemstrømning gennem flitret, så måske ville omsætningen af ammonium til nitrit til nitrat forblive stort set den samme selvom jeg sætter mine Fluval 4+ til at køre på halv hastighed. Eller hvad tror i?

Peter :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger jery (Inaktiv) - 20/01-2009 09:12 20/01-2009 09:12
Et indvendigt filter klarer alt overvejende en mekanisk filtrering og i mindre grad en biologisk. Den biologiske omsætning ændres nok ikke væsentligt ved at skrue ned for flowet.
Da jeg kørte med et Fluval 4+, var det skruet ned til ca. halvt flow, og det fungerede upåklageligt.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger plindboe (Inaktiv) - 20/01-2009 11:31 20/01-2009 11:31
Tak for svaret. Jeg har hermed skruet ned. Der er rigtigt hammer på de Fluval 4+, så mange af mine fisk er sikkert glade for at kunne slappe lidt af igen.

Peter :)

Annoncører
Annoncører