Familieforøgelse hos P. Viagatus Namelenje

Postet under : Cichlider - Afrika - Malawi - Fritsvømmer
Visninger : 1937

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Tom & Jane - 18/01-2009 19:04 18/01-2009 19:04
Her er den stolte far i gang med at grave rede.

Hun smed skuffen i går og hun går godt nok til værks med at passe ungerne. Vi troede ikke fritsvømmer dyrkede yngelpleje men den stolte mor arbejder godt nok hårdt for sagen. Alle de andre i vor artsakvarie får "bøllebank" indtil videre, og står tilbage med et halvt akvarie at "muntre" sig i :o .

Er der nogen af Jer der har oplevet sådan noget før og set ungerne overleve ?? *uhh*

Vi er godt nok spændt på hvad der sker de kommende dage.

Billederne er måske ikke helt top kvalitet for vi var ved at forsøge med vor nyanskaffelse som vi valgte efter at have læst tråden om køb af kamera.

Det skulle vi jo også prøve :P

Samtidig vil vi lige høre andres erfaringer, har I set det før, vores spiser både trådalger og anubias planter. De får suplement af grøntfoder .

Tom & Jane

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Tom & Jane - 18/01-2009 19:08 18/01-2009 19:08
Undskyld fejl i overskriften - vi ved godt at de hedder P. Virgatus Namelenje *rødmer*

Jane

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger kær (Inaktiv) - 19/01-2009 20:59 19/01-2009 20:59
Hej Tom & Jane

Jeg har selv P. Virgatus fra Namelenje, det er en total fed fisk og utrolig smuk!
Jeg har selv haft et par hunner med skuffe, men hunnerne har smidt dem før tid desværre, så jeg har ikke selv set deres yngelpleje endnu,
En af minne hanner rydder toppen af en sten for sand, som den så bruger som ”rede”.
Mine spiser også diverse alger som de går og rapser af stenene.
Lige et enkelt skud af en af mine hanner

MVH
Kær :)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger kær (Inaktiv) - 19/01-2009 21:26 19/01-2009 21:26
og lige et til

MVH
Kær

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger carsten_gissel (Inaktiv) - 25/09-2009 16:56 25/09-2009 16:56
Helt suverænt at se den hun med unger.. ! det er ikke mange der haft den oplevelse.. tillykke med det Tom & Jane

VH. Gissel

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Tom & Jane - 25/09-2009 19:59 25/09-2009 19:59
Takker Carsten

Det har vi efterhånden oplevet nogle gange, den noget aggresiv forældrebeskyttelse fra hunnens side ( man skulle tro det var Østerbro i Kbh B) ), De holder bare ikke længe, så er hannerne over ynglen

Men på den anden side er hannerne, nogle forslugne kræ, du har solgt os, de æder alt hvad de kan, tråd alger og andet hvad de kan gabe over.

Men alt i alt er vi svært tilfredse med de fisk vi fik lov til at købe i sin tid. Vi nyder disse skønne fisk i vor stue akvarium til daglig.

Annoncører
Annoncører