Scarlare spørgsmål

Postet under : Cichlider - Amerika - Amerika Generelt
Visninger : 1678

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger langebæk - 27/10-2008 17:58 27/10-2008 17:58
jeg har et par green flame som går i en tank for sig selv til lidt begynder opdrat og idag imsn jeg har været på job har de lagt æg op af pumpen hvislket jo er kanon :D , men hvad nu skal jeg tage fiskene fra og hvornår eller skal jeg lade dem blive i tanken sammen med æggene??

mvh
langebæk

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger pingorgk (Inaktiv) - 27/10-2008 18:18 27/10-2008 18:18
De gange jeg har haft scalare med æg, har de fået lov til selv at rense/vifte vand og fjerne skimlede æg.
At så mallerne i ly af mørket har fjernet æggene, er noget andet... Ellers har forældrene kunnet beskytte dem på en fin måde, og det er jo rart at se deres naturlige opførsel og yngelpleje..
mvh
Anders

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger langebæk - 27/10-2008 19:01 27/10-2008 19:01
jamen det er en opdrætter tank der er kun de to fiske i og intet andet, ingen bundlag, ingen maller narda, kun en lerkrukke, indv pumpe og lidt ekstra luft, men er i tvivl om jeg skal tage fiskene fra eller hvordan.....

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Svend Erik - 27/10-2008 19:10 27/10-2008 19:10
Der er 2 muligheder, Du kan prøve om parret har lyst til at passe selv, det er det sjoveste. Det er ikke sikkert de gider.
Den anden mulighed er at tage parret fra, men det kræver sikkert noget svampemiddel som hjælp, ikke meget lidt uner halv dosis.
Men der er ikke så spændende som at lade dem passe selv.
Jeg havde selv et par koifarvede for et par år siden der fik lov og gad, :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger langebæk - 27/10-2008 19:15 27/10-2008 19:15
oki fedt jeg giver dem et par dage og ser om de æder æggene og hvis de gør så næste gang de yngler tager jeg dem fra, men er riemlige presset lige nu de to saom har lagt æg i yngle tanken er en ting men lige nu lægget et andet par æg i selvskabstanken plus der er et helt 3 par som er ved at gøre en blad til og de højs sandsyndelig lægger æg på i nat
så tror jeg skal en tur forbi CC imorgen og købe en ekstra pump og lave et yngle akvarie mere til

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger KasperK/Lolland - 27/10-2008 21:14 27/10-2008 21:14
Der kan ofte gå et par kuld til, før fiskene "lærer" at passe æggene! Lad dem evt prøve 4-5 gange før du griber ind!

Annoncører
Annoncører