Discus hvordan er de at have ?

Postet under : Akvariesiden.dk - Cichlider
Visninger : 1987

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Casper (Inaktiv) - 30/08-2007 19:08 30/08-2007 19:08
Hej jeg går med en lille drøm om at få et 200liters akvarie og 1 par Discus i da jeg synes det utroligt smukke fisk men hvordan er de er forholdvis nybegynder har kun haft Kribensis, guppy, sværddragere, og mange andre lette fisk men tænker på om de lette at holde altså om de dør let eller bare er meget svære fisk at holde håber på nogle råd :) og hvis i skriver drop discus så lav lige en lille begrundelse da man får mere ud af det end bare et nej Tak :)

Med venlig hilsen
Casper-Blata

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
kjaer (Slettet) - 30/08-2007 19:13 30/08-2007 19:13
Jeg vil ikke sige drop discus, men derimod at du skal købe et større akvarie til dem. Min. 250 liter og helst 325.

Mvh.
Johan Kjær

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Casper (Inaktiv) - 30/08-2007 19:31 30/08-2007 19:31
Okay men er ikke med, du siger drop discus, men køb istedet 250-325 liter ? mener du at jeg godt kan have discus i et 250-325 liters ?

Med venlig hilsen
Casper-Blata

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
kjaer (Slettet) - 30/08-2007 19:38 30/08-2007 19:38
#3 Læs lige mit indlæg igen... Der er et "ikke"

Mvh.
Johan Kjær

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Jacob - 30/08-2007 19:57 30/08-2007 19:57
Hvis du vil vide mere om Discus så er her lidt læsestof : Eksternt link http://www.akvariesiden.dk/akvariet/browse_ny.php?vis=emne&emne=7...

mvh

Jacob

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger pom - 30/08-2007 20:05 30/08-2007 20:05
hej Casper du kan ringe til mig, men jeg er ingen prof. har selv holdt discus nu i et par år.
61365140
mvh Per

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger MAHON (Inaktiv) - 30/08-2007 21:24 30/08-2007 21:24
Hej Casper

Discus er en dejlig fisk at have, men den er lidt besværlig.
Man må ikke snyde med sine vandskifte, heller ikke selvom ens vandværdier er fine! (Egen bitter erfaring)
De bliver let stressede, så husk at få en sammensætning af fisk der passer til discus.
Jeg har selv måttet sande at discus og jeg ikke duer, så nu er jeg tilbage ved et alm. selskabsakvarie, dog med tilsat scallare;-)

Når/Hvis du starter med dem, så køb et par voksne fisk og ikke som jeg en flok unger, de er temmelig svære at opfodre i er selskabsakvarie, der er det noget lettere med voksne individer.

Med venlig hilsen
Martin Honoré

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
moltrup32 - 01/09-2007 12:54 01/09-2007 12:54
Jeg mener ikke du er helt galt på den hvis du starter med et par discus i et 200 ltrs. Det er for øvrigt rigeligt stort til dem. Der er nogle ting du skal overveje inden du køber discus, som f.eks. så skal akvariet udelukkende være sat op til discus, resten af fiskene må leve der hvis de kan... 30 grader, vandskift 2 gange om ugen (1/3 af vandet). Har du bundlag i skal det "slamsuges" hver gang du skifter vand for at sikre optimale vandværdier. Dvs. der ikke skal være for mange steder du ikke kan komme til at rense pga planter eller rødder. Foderet du skal bruge er frostfoder, som f.eks Mieling eller super vital. Der er flere hjemmesider hvor du kan søge info om at holde discus, f.eks discus-dummies.dk discusforum.dk discusklubben.dk , brug dem det vil spare dig for en masse dårlige oplevelser. Det er ikke så svært at holde discus, rent vand, godt foder og raske fisk fra start, så er man godt på vej. Hvis jeg skulle købe et par, så ville jeg altid handle privat, eller i det mindste bede forhandleren fodre fiskene, så man kan være sikker på at de spiser godt. Afføringen skal være mørk og fast, hvid trådlig afføring skal man holde sig fra. Held og lykke med projektet.

Annoncører
Annoncører