Discus og scalare

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 3823

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger lilleblake (Inaktiv) - 12/09-2007 22:45 12/09-2007 22:45
hej er der nogen der har erfaringer med discus og scalare i samme akvarie, er det muligt har søgt efter svar i artikler men jeg an ikke rigtig finde noget, håber i kan hjælpe.....

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger martinbang (Inaktiv) - 12/09-2007 22:55 12/09-2007 22:55
Ingen konkrete erfaringer, men erfaring med begge fisk, og min vurdering er at skalarerne er for agressive uanset størrelse og variant.

Mvh.
martinBang

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
LENE CHRISTENSEN (Slettet) - 12/09-2007 23:25 12/09-2007 23:25
der er en ting du skal passe på ! Scalarer kan have hulsyge uden det bryder ud ,men diskos bliver let angrebet hvis de går med scalarer og så er det svært at få bugt med

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
LaRP - 13/09-2007 07:51 13/09-2007 07:51
Discus og Scalare går fint sammen.

Det med at Discus bliver smittet af Scalare er noget fis, jeg har dem gående sammen og har ingen problemer. Bare sørg for at akvariet er stort nok da begge fisk bliver ret territoriale når de lægger æg, specielt Scalare.

kig evt på Eksternt link www.discusforum.dk

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Steffen Kbh - 13/09-2007 11:05 13/09-2007 11:05
Der kan være store problemer, specielt omkring fording.
Mine scalare var så grådige i ders fødesøgning at discusne ikke kom til maden. De to fisk spiser jo i helt forskelligt tempo.
Der et ikke sådan at scalarene jagede med mine discus, men deres maglende forsigtighed gjorde altså at discusne ikke fik nok ro.

Jeg mener at discus høre til i et artsakvarie for at trives ordentligt. Det er synd at de aldrig får den ro de skal have for at trives, når de går med fks. scalare.

Det er ialfald min erfaring med Discus og Scalara.

Vh.
Steffen Kbh

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
ulvaren - 13/09-2007 12:04 13/09-2007 12:04
Her i flere år hat discus og altum scalarer til at gå sammen uden problemer. Med hensyn til fodring er det rigtig at scalarer er lidt mere grådige i deres fødesøgning, men det afhjælpes at fodre over lang tid. Vi brugeret par timer på en fodring af 7 discus og 5 altum i et 900L akvarie. Men scalarerne er heller så glade for oksehjerte som discus.
Har mine discus æg kan selv den mindste jave en scalare væk, ½ størrelse.
Fodelen ved altum er at de har samme temperatur område som discus. Skal der andre fisk su husk at skal kunne klare en varmekur, men prøv Eksternt link www.discusforum.dk som skrevet tidligere.

Mvh.
Poul

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger lilleblake (Inaktiv) - 13/09-2007 12:39 13/09-2007 12:39
tak for hjælpen alle sammen jeg springer ud i det idag jeg tror nok jeg skal få det til at fungere... tak igen hilsen blake

Annoncører
Annoncører