Akvariebaggrund og hjælp hertil.

Postet under : Cichlider - Vedligeholdelse - Teknik og udstyr
Visninger : 2400

Postet fra Cichlids.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Skurk1 - 04/07-2007 10:00 04/07-2007 10:00
Hejsa,

Jeg har netop invisteret i en pangea rocky1 baggrund til mit 250 l akvarium. At en eller anden grund var der ingen brugsanvisning med, så det har efterladt en del klæen i skægget. Jeg ved at den skal fuges fast -og akvariet er tømt og renset. Jeg aner ikke mine levende råd om hvordan jeg skal placere teknikken? Jeg har en Eheim 2026 spandpunpe som skal på, hvordan skal ind -og udstrømning placeres, og hvad med vand frem og tilbage gennem baggrunden? Jeg vil sætte kæmpe pris på lidt kvalificeret hjælp, da jeg skal have det akvarie op og køre igen.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Faaborg31 - 04/07-2007 10:37 04/07-2007 10:37
Hejsa Carsten...

Du skal selv lave de huller du vil ha.... Hvis jeg var dig, så ville jeg lave et hul med en rist foran på størrelse med en 5 kr i den ene side ca 3 cm over de bundlag, og så et til i toppen i samme side som kører som overløb, du skal lige måle og tænke lidt, for det skal sidde så det bestemmer hvor din vandoverflade er... Det bedste er nok at købe sådan en overløbs kam, de er ret lange, så der kan komme en masse vand ind, så du nemt kan bestemme hvor du har din overflade....

På den måde får du et godt sug fra bunden, og du får din overflade ren ;) .... Du skal bare lige holde øje med det når du skifter vand, er ret sikker på din spandpumpe suger mere end det hul i bunden kan gi, så du vil nok tømme rummet bag baggrunden, så små vandskift vil nok være bedst... Men det ser du jo ;)

Din udgang fra spandpumpen ville jeg så sætte i modsatte side, ca 5 cm nede, og så den skyder skråt op midt i baljen og over midt på forruden....

Du kan så ha både ind og ud gang i samme side bag baggrunden, og måske sidde baggrunden en smule skråt, så du kan få plads til en 5x5x50 grov måtte som et lille forfilter...

Jeg har ikke prøvet at fuge en baggrund fast, men mon ikke du du ligger en streg rundt hvor den skal sidde, og så fuger rudt i kanten bagefter ?+(

Mvh Thomas

PS. smidt en privat besked hvis du ikke forstår hvad jeg mener, så ringer vi sammen ;)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Faaborg31 - 04/07-2007 11:06 04/07-2007 11:06

Annoncører
Annoncører