Akvariesiden

Postet under : Siden - Akvariesiden Offtopic
Visninger : 461

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger KevinR - 02/08-2020 15:13 02/08-2020 15:13
Er akvariesiden ved at dø ? ingen annoncører, og som max 3 nye opslag/tråde om dagen, hvis man er heldig ellers er der vel i snit 1-2 om dagen.Syntes det er sørgeligt når man ser tråde der er 6-7 år gamle hvor vildt der var gang i den dengang. :(

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Principia - 02/08-2020 17:10 02/08-2020 17:10
Jeg tror der er flere faktorer, som spiller ind her. Men jeg savner også de lidt mere livlige debatter fra før i tiden, i stedet for det her dødpunkt. Men man må bare se i øjnene, at verden var mere nuanceret engang. der var lykkeridderne, som ville tjene på hobbyen. Samt de som brændte indædt for et eller andet område. det er mit indtryk, at de fleste af de mennesker er stoppet, eller har fundet andre veje. I sær Cichlids, var hårdt ramt på et tidspunkt, at nærmest mafia lignende tilstande, som gav nogle heftige men underholdene debatter. Den gang var der rimeligt højt til loftet, over hvad man kunne tillade sig at ytre. man besluttede så fra daværende ejers side, at der skulle lidt andre boller på suppen, og de kompetente ADM, blev skiftet ud med moralpolitiet, i et mislykket forsøg på at gøre siden stueren og poleret. Der forsvandt en del meget kompetente brugere på den konto, da de blev mere eller mindre chikaneret ud.
Den mere polerede æra, medførte der kom andre såkaldte superbrugere til, som styrede endnu mere hårdt, og meget af det som før var i åben debat, blev ført i pb, hvor en hård kerne, bestemte hvem som var godkendt og politisk korrekt og hvem som ikke var, og som konsekvens, at øvrigheden så skulle ignorere, fordi de nægtede at kysse dem bag i. Der var kun en måde og holde sine akvarier på, og det var alfaens. De to tiltag tilsammen, tror jeg har ødelagt meget. Om tiden kan komme tilbage, eller vi skal affinde os med at siden kun er skygge på nettet, må tiderne vise. Men der er stadig mange brugere, selvom aktiviteten ikke er den største. Så mon ikke der er håb.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger brib - 04/08-2020 08:30 04/08-2020 08:30
#2: Der er en gavaldig forskel på de få logins der er i dag og dengang siden kørte på sit højeste med 6-9000 unikke logins dagligt.
Med så mange aktive brugere var det nødvendigt at håndhæve reglerne for at siden kunne fungere nogenlunde gnidningsløst . At der så var nogle brugere der ikke kunne forstå dette og forlod siden i protest eller blev slettet, var der så ikke noget at gøre ved .

Selv savner jeg da siden som den var når bølgerne gik højt :) Af og til var det en alle mod alle kamp og man fik fornemmelsen af at den der råbte højest, var den der mente han/hun havde ret :)

Siden er som alle kan se meget tavs og det finder jeg da ualmindeligt trist . Selv har jeg været med helt fra starten i 1996 hvor AS var en lille vissengrøn sag hvor man ikke skulle oprette en brugerprofil for at deltage i debatterne .

Men tiderne har ændret sig og Facebook har overtaget . Der kan man få en hel masse ukvalificerede svar på sygdomsproblemer o.a vedr akvariefisk på meget kort tid . Fremtiden kan vi ikke gøre noget ved og kun håbe at der stadig er nogen der vil benytte As så siden ikke går helt kold :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Pisch - 04/08-2020 17:19 04/08-2020 17:19
Jeg synes, at dette er en supergod side, en guldgrube af viden. Hvis jeg har et spørgsmål om mine fisk eller akvarium, bruger jeg søgefunktionen, og får svar der. Og det forestiller jeg mig, at en del nybegyndere/mindre garvede akvarister også gør, og så får vi ikke startet nye tråde op.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Principia - 04/08-2020 19:07 04/08-2020 19:07
#3 Kære Brian. Du om nogen må vide jeg har været turen i gennem, med både banning og advarsler og alt muligt, samt, har jeg selv været ADM, men blev mobbet ud af politiklanen. Så jeg tror jeg ved hvad jeg snakker om, at nogen tidligere adm, aldrig burde have været der. De ødelagde lortet.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Administrator Sponsor ken kætbak - 04/08-2020 20:31 04/08-2020 20:31
Men de NUVÆRENDE administratorer, spitzenklass (y)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Principia - 05/08-2020 10:24 05/08-2020 10:24
#6.

Ja Ken. Du gør det godt. Men man kan sige at der heller ikke er så meget at holde øje med lige nu. Og det er godt du har fået en hånd, så du kan holde lidt fri ind i mellem.

Går det ellers godt i Corona-city.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger KimJ - 06/08-2020 09:32 06/08-2020 09:32
Lidt teknik;

Når jeg logger ind på AS, får jeg en kraftig advarsel fra mit, ret nye, anti-virus/malware program, om at jeg er ved at tilgå en usikker side og bør vende om øjeblikkeligt! Jeg ignorerer (åbenlyst!) advarselen, da jeg tvivler på at noget har ændret sig, men det kunne jo godt have en afskrækkende virkning på evt. nye brugere. Er der andre som har oplevet dette?

Omkring aktivitetsniveauet på siden;

Der er trukket langhalm på dette adskillige gange, bare indenfor det sidste års tid, og konklusionen er jo hver gang at der ikke er nogen der kan/vil gøre noget ved det. Selv er jeg egentlig mest på siden fordi der trods alt og så er nogle af de "gamle" venner og bekendte fra siden guldalder der dukker op af og til.

På plussiden, kan man da nævne at man ikke risikerer at gå glip af noget, ved at holde et par ugers ferie B)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger switch - 07/11-2020 16:55 07/11-2020 16:55
Jeg tror det skyldes flere forskellige faktorer.

1) Som nævnt er siden her ikke opdateret til bruge SSL. Dette får mange bruger til slet ikke at gå ind pga. advarslen i Chrome. Samtidig ligger siden her på et subdomæne, hvilket jeg ikke helt forstår hvorfor.

2) Google prioterer ikke længere forums i søgeresultaterne som i fordums tid. Engang dominerede forums søgeresultaterne, nu dukker forumtråde ikke så tit op.

3) De fleste debatter er rykket over på Facebook og andre af de sociale medier.

Jeg tror dog sagtens at siden her kan blive langt større end den er på nuværende tidspunkt. Det kræver dog en opdatering af både det tekniske, design og ny tilgang til artiklerne og evt. tilføjelse af en ekspertblog. :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger Principia - 08/11-2020 08:51 08/11-2020 08:51
Nå ja. Det kan være at siden trænger til en mindre opdatering. Nu er jeg ikke programmør, så jeg ikke hvor bøvlet det bliver. Men et lille tiltag man kan lave, er at rydde op i debatten. Der er mange tråde om situationdbestemte ting, som ikke er relevante mere på nogen som helst måde. Det kan være specifikke indretnings eller opstillings spørgsmål. Samt der ligger en masse under artsbestemmelser omkring krydsninger. Der er også mange som aldrig bliver aktuelle igen. Samt er der en del tomme tråde, som ligger og optager plads.
jeg kan godt forstå at nogen taber sutten på den konto, da man skal læse stolpe op og stolpe ned for at finde et relevant svar.
Det er noget tidskrævende at gennemgå trådene, men det er en rimelig let måde at gøre siden mere brugervenlig på.
Hvad Google prioriterer kommer vel også an på antallet af hits, på et eller andet emne. det kan vel også afhjælpes med en oprydning, da det relevante problem får flere hits, og kommer frem når man søger.
Bare et lille input.

Annoncører
Annoncører