Jeg vil bare gerne lige vise mit 80 liters Aquascape frem for jer :)

Postet under : Akvariesiden.dk - Mit Akvarium
Visninger : 616

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger reneras (Inaktiv) - 04/06-2020 17:15 04/06-2020 17:15
Jeg vil bare gerne lige vise mit 80 liters Aquascape frem for jer :) det har kørt et par måneder nu.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger panoz - 04/06-2020 21:41 04/06-2020 21:41
Ser godt ud!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger reneras (Inaktiv) - 05/06-2020 06:25 05/06-2020 06:25
mange tak :D

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Administrator scn - 05/06-2020 13:37 05/06-2020 13:37
Jeps, nydeligt akvarium. Der er ikke mange fisk i? Jeg tror jeg kan se 2 otocinclus og en enkelt meget lille pansermalle.

Et par ændringer jeg ville lave:
1. fjern termometret, det erkun nødvendigt hvis du en sjælden gang har lyst ti lat tjekke temperaturen.
2. CO2 ville jeg flytte over i den anden side, og så helt ned bagerst. (kunne overveje at få fat i en lidt flottere difuser af glas, hvis man kan leve med ventetiden er de billige: Eksternt link https://www.ebay.co.uk/itm/For-Plant-Fish-Tank-Aquarium-Hot-Hot-N...
3. Jeg ville sænke vandstanden en lille bitte smule, så stativet til lampen ikke stikker ned i vandet.

Jeg ved ikke lige hvad tanken er med det stykke grøn slange der sidder i udstrømmeren? Du mister en lille smule af den effekt "trompeten" skaber, der sikre en blød rolig udstrømning, men det er måske ønsket?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger brib - 06/06-2020 08:20 06/06-2020 08:20
Lidt for meget synlig teknik , men ellers flot . :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger reneras (Inaktiv) - 06/06-2020 14:18 06/06-2020 14:18
TIL scn

nej jeg har ikke så mange fisk i i nu da jeg godt lige vil have det helt til at sætte sig godt og grundig da alt blev startet op fra nyt af inc, min oase 350 spandfilter så for ikke at risikere Amonia spikes fordi jeg får for mange fisk i for hurtigt venter jeg gerne. den lille grønne slange dims som sad i udstrømmeren havde jeg i midlertidigt da oase spandfilter har et forfilter indbygget som nemt kan åbnes og tages op og renses uden man skal åbne hele pumpen og det er sådan set det eneste dårlige jeg kan sige om oase spandpumperne det er at det rør som forfiltersvampene sidder på har utrolig få huller som gør at man hurtigt kommer til at mangle flow da alt skidtet samler sig om de meget få små huller vandet kan suges ind af så der lavede jeg en forbedring og skar et andet rør til i samme diameter og længde og borede en helt masse huller i for at suget på forfiltersvampene ikke var så stort og så det heller ikke stopper til efter 1 uge og det gav flow som var den ny selv flere uger efter og så behøvede jeg ikke længere den dysse i min lilly pipe.

difuseren skal helt væk da jeg vil have inline diffuser på så det ikke er synligt i tanken så den kommer væk så snart jeg får anskaffet mig en.

og det med at at stativet stikker ned i vandet har jeg tænkt mig at skære af så der kun lige er en lille bitte støttekant så jeg ikke behøver at sænke vandstanden da jeg godt kan lide høj vandstand så der så lidt glaskant som alligevel altid bliver kalket til og grimt at se på så gerne så lidt kant som muligt til mig :)

Annoncører
Annoncører