Hjælp til valg af miniakvarium

Postet under : Akvariesiden.dk - Æglæggende tandkarper
Visninger : 277

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Aqua 01 (Inaktiv) - 25/03-2020 11:52 25/03-2020 11:52
Jeg vil købe et miniakvarium (25-60L) som opfylder nedenstående kriterier:

1) Støjsvagt filter/pumpe-system (begrænset motorstøj/overflade vandplask idet akvariet skal placeres i soveværelse)

2) Nemt at vedligeholde (let tilgængeligt ift. rengøring af filter, indvendigt glas)

3) Ikke for aflangt idet pladsen er begrænset

4) Nemt at anskaffe reservedele hvis noget går i stykker

5) Belysning relativt tæt på vandoverflade max. 7-8 cm over glasplade

Hvilken model/type akvarium/belysning/filterpumpe-system anbefaler I?

Hvad anbefaler I ift. filter/pumpeløsning? Indbygget/skjult filter/pumpe i væg (ala f.eks. Fluval Flex/Spec m.fl.) eller frit placerbart filter/pumpe-system?

Vil et bundfilter være en god løsning ift. støjreduktion/cirkulation? (eller er det for svært at rengøre/vedligeholde og evt. ineffektivt ift. rensning?)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Aqua 01 (Inaktiv) - 25/03-2020 12:02 25/03-2020 12:02
Denne skulle ikke have været oprettet under denne tråd. Jeg fandt ikke en 'opret tråd'knap på forsiden men måtte gå ind under et emne. jeg tænkte at man kunne vælge underkategori et sted

Kan man flytte tråden til andet emne?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger KevinR - 25/03-2020 13:25 25/03-2020 13:25
Eheim aquastyle og dennerle er nogle jeg har været glade for det samme med tetra aqua art, Eheim er nok det filter der er det støjsvageste.
Der er meget mere rengøring og pasning af et lille akvarie end et stort.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Aqua 01 (Inaktiv) - 25/03-2020 16:01 25/03-2020 16:01
Tak for de brugbare forslag

Jeg tænker at Dennerle 60L er et godt kompromis ml. kompakthed og vandmængde. Med et begrænset antal små fisk er det forhåbentligt ikke for omfattende at rense det

Vedr. filter/pumpe:

Dennerle 60L er født med 'Eckfilter XL'. Men der er vel intet i vejen for at bruge et Eheim-filter hvis det er mere støjsvagt og ligeså effektivt?

Har du evt. et forslag til filtermodel? Jeg tænker at det ikke er nødvendigt med luftbobler hvis blot filteret/pumpen giver bevægelse i vandet. Ret mig gerne hvis jeg tager fejl hvad det angår..

Annoncører
Annoncører