190 liter - hjælp søges

Postet under : Akvariesiden.dk - Nybegynder
Visninger : 349

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Malhas - 21/01-2020 17:34 21/01-2020 17:34
Hej. Jeg er ikke helt nybegynder, men det er efterhånden nogle år siden jeg sidst har haft akvarie...

Jeg tænker at anskaffe mig et 180-200 liters akvarie. Det skal være beplantet og mest af alt blot pryde min stue.

Nu til mine spørgsmål, jeg håber i vil hjælpe mig med :)

Hvad tænker i om denne fiske kombination?
2x Blå gurami (måske 3 (1.2))
en stime blå neon
en stime Normans lysøje

Mht pumpe har jeg en spand pumpe fra Oase der kører med flowhastighed: 900 liter/timen
-Er denne kraftig nok til så stort et akvarie?
-Pumpen har ikke været brugt i 2-3 år, kan den stadig bruges selvom den har stået stille så længe?

På forhånd tak! :D

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger scn - 21/01-2020 22:03 21/01-2020 22:03
Indlægget er rettet 21/01-2020 22:12 21/01-2020 22:12 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Det lydder ikke helt dumt med den størrelse pumpe. en klassisk grov angivelse er flow på ca. 4x akvariestørrelsen. Men der er altid afvigelser, nogle fisk vil have meget bevægelse, andre foretrækker roligt vand. Der er vist ikke nogle af dine fisk som er specielt glade for kraftig bevægelse.

Det kan måske være problemer med o-ringene, men der er ikke andet for end af prøve. Eheim har noget silikone man kan smøre o-ringene med, det kan findes i en del af de "rigtige" akvariebutikker.
Denne ligger ret tæt på dig: Eksternt link https://www.akvariebutikken.dk/shop/81-div-tilbehoer/2006-eheim-v...

eller på Amager (med webshop) Eksternt link https://shop.malawi-amager.dk/Eheim-SILICONE-SMORESPRAY

I den anden tråd spurgte du også til "græstæppe"
Eksternt link https://tropica.com/da/planter/soegning/?mode=search&sew=&dif=Eas...
se bort fra mosserne

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Malhas - 22/01-2020 05:49 22/01-2020 05:49
Må næsten gå ud fra at o-ringene er en del af pumpen? :) Hvor sidder sådan de?

Og tusind tak for svaret! :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Kristian Paaske - 22/01-2020 07:35 22/01-2020 07:35
Den store udfordring ved at lave “græsplæner” er at de ofte kræver lidt ekstra lys og CO2... det kan godt lade sig gøre uden, men Så skal du ælte planter med omhu... jeg har bruger Micranthemum 'Monte Carlo' i det ene af mine. Ulempen ved den er at den vokser og skal holdes ned hver uge. Fordelen er at den er rimelig nem. Du kan se hvordan det ser ud i mit 220 planteakvarie. Der er flere af dem der på tropi as hjemmeside er registreret som nemme der faktisk kræver CO2 hvis de skal blive tætte og flotte.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Malhas - 22/01-2020 15:15 22/01-2020 15:15
Jeg har tænkt på at købe det ekstra lys de kræver, men der bliver ikke noget co2.. Tror bare jeg må prøve uden. :) Men tak for svar

Annoncører
Annoncører