Fiskefælde

Postet under : Akvariesiden.dk - Gør det selv
Visninger : 269

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger McWearq - 31/10-2019 19:35 31/10-2019 19:35
Det er fuldstændigt umuligt at fange fisk i mit 1600 liter Mbunaakvarium, uden at tømme det helt for vand og sten. Det er et projekt der tager en dags tid, og koster et par dage på sofaen bagefter :D Det er jo imidlertid ikke helt gangbart i længden, fordi der kan være brug for at fiske enkeltstående individer op. Derfor vil jeg have bygget mig en fiskefælde, og vil høre om der er nogen af jer der har erfaringer, som rækker lidt længere end til en overskåret sodavandsflaske, hvilken jeg ikke har den store fidus til. Noget plexiglas måske?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger scn - 31/10-2019 21:50 31/10-2019 21:50

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger McWearq - 01/11-2019 07:24 01/11-2019 07:24
Tjah, det var måske værd at overveje, men jeg er dog lidt bange for at det går hårdt udover slimlaget når de fangede fisk går i panik og vil ud. Jeg kan ikke forestille mig at de bare svømmer stille og roligt rundt inde i rusen.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger scn - 01/11-2019 18:17 01/11-2019 18:17
Jeg kan ikke forestille mig at de svømmer panisk rundt i fælden. Lignende ruser/opbevaringsnet bruges af medefiskere, hvor de så til slut vejer fiskene og sætter dem ud.

Det er vel ikke anderledes end at fange fisk med net, hvor det gøres meget forsigtigt, der er det også muligt med lidt tålmodighed at få en fisk ind i et net, uden at den går i panik, det er i det mindste min erfaring med eks. C. leptosoma som ellers er en fisk der let går i panik.

Annoncører
Annoncører