Kan kommoden holde?

Postet under : Akvariesiden.dk - Teknik og udstyr
Visninger : 538

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger TheMoose - 17/08-2019 06:58 17/08-2019 06:58
Hej.
Jeg er faldet over en 110l balje, som junior så kunne få istedet for hans 54l.

Det eneste sted, hvor han har plads til, at sætte det op, er på en kommode fra Ikea (Hemnes) Eksternt link https://www.ikea.com/dk/da/p/hemnes-kommode-3-skuffer-sortbrun-40...
Den er lavet i massiv fyr.

Vil den ku' ta det, hvis jeg hæfter den til væggen med et par gedigne vinkelbeslag og lægger en plade imellem kommode og balje?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Alpina - 18/08-2019 09:51 18/08-2019 09:51
Der står på linket: "Bæredygtig skønhed fra bæredygtigt indkøbt massivt træ."
Så skulle man jo tro at den kan "bære" :D

Det er positivt at der er 4 ben til at bære, men nogle af samleskruerne (118331) har meget kort gevind.

Jeg er ikke sikker på at den kan holde hvis den skubbes fra siden.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger TheMoose - 18/08-2019 13:10 18/08-2019 13:10
Alpina skrev :
Der står på linket: "Bæredygtig skønhed fra bæredygtigt indkøbt massivt træ."
Så skulle man jo tro at den kan "bære" :D

Det er positivt at der er 4 ben til at bære, men nogle af samleskruerne (118331) har meget kort gevind.

Jeg er ikke sikker på at den kan holde hvis den skubbes fra siden.

Hø hø. Jamen hvis den er bæredygtig, så må den da kunne :D

Det er heller ikke min plan, at skubbe den fra siden, og jeg tænkte, at det ville stabilisere hele kommoden, hvis jeg satte den øverste plade fast i væggen, med et par gevaldige vinkelbeslag..

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger dybber - 18/08-2019 15:26 18/08-2019 15:26
Du får snart fyldt hele hjemmet op med akvarier, Peter ;)

Kommoden er stærk nok til vægten, men jeg ville undersøge om man kan montere en ekstra plade på bagsiden for at gøre den mere stabil. Og så selvfølgelig fæstne pladen til væggen bagved.

Hvad skal sønnike (du (y) have gående i baljen? Sneglehuslegere?

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger TheMoose - 18/08-2019 16:22 18/08-2019 16:22
dybber skrev :

Kommoden er stærk nok til vægten, men jeg ville undersøge om man kan montere en ekstra plade på bagsiden for at gøre den mere stabil. Og så selvfølgelig fæstne pladen til væggen bagved.

Hehe. Ja jeg fandt et godt tilbud på dba, som jeg ikke kunne lade gå :D

God idé med en plade, det vil jeg kigge på med det samme

Og ja, havde faktisk kigget lidt på sneglehuslegere :D men jeg brygger stadig på, hvordan jeg skal "overtale" ham. Han skal jo gerne selv have lov til, at "bestemme" :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger KasperK/Lolland - 18/08-2019 19:13 18/08-2019 19:13
TheMoose skrev :
dybber skrev :

Hehe. Ja jeg fandt et godt tilbud på dba, som jeg ikke kunne lade gå :D

God idé med en plade, det vil jeg kigge på med det samme

Og ja, havde faktisk kigget lidt på sneglehuslegere :D men jeg brygger stadig på, hvordan jeg skal "overtale" ham. Han skal jo gerne selv have lov til, at "bestemme" :D

Hvis det er muligt, så monter den ekstra plade, sådan at den er “indeni” korpusset. Derved får du den højest mulige sideværs styrke.
Jeg vil umiddelbart ikke tro, at de korte ben skulle betyde noget mht styrke og stabilitet.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger TheMoose - 18/08-2019 19:20 18/08-2019 19:20
Indlægget er rettet 18/08-2019 19:21 18/08-2019 19:21 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Der er desværre stort set ingen plads imellem "bagbene" *skeptisk*

Men jeg takker for svarene og brygger lidt videre på en holdbar løsning. (y)

Hvis det er muligt, så monter den ekstra plade, sådan at den er “indeni” korpusset. Derved får du den højest mulige sideværs styrke.
Jeg vil umiddelbart ikke tro, at de korte ben skulle betyde noget mht styrke og stabilitet.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger KasperK/Lolland - 18/08-2019 22:24 18/08-2019 22:24
TheMoose skrev :

Pladen behøver ikke at dække hele bagvæggen. Hvis der er plads foroven og det samme i bunden vil det øge styrken betragteligt.

Annoncører
Annoncører