Kan Ektozon N få vandværdierne til at flippe ud?

Postet under : Akvariesiden.dk - Vandpleje og Kemi
Visninger : 247

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger msa_55 - 11/03-2019 15:59 11/03-2019 15:59
Indlægget er rettet 12/03-2019 15:08 12/03-2019 15:08 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

UPDATE:
LØST - strips var enten for gamle eller andet og måler det samme resultat ligegyldigt om jeg måler kaffe, akvarievand eller andet... fik fat på nogen nye og så er alt iorden *uhh*

————————

Er der mon en eller flere venlige sjæle der kan hjælpe her.
Jeg har to akvarier på 70 og 54 de har kørt et par uger nu.
Dårlige råd fra dyrehandleren har ført til at jeg nu har det ekstra 54l kun til min kampfisk, og i 70L går der nu kuliål, gul algeæder, 1 sommerfuglecihclide, 5 mollyer og 6 neonfisk.
Sommerfuglecichliderne er de sidst ankomne og det viste sig hurtigt at hannen var syg med hvide pletter (dagen efter) så han smittede alle de andre fisk.

Nu har jeg så forsøgt at behandle med varme 30-31 grader og Ektozon N.
Jeg har lige modtaget et vandmålesæt idag (Tetra 6in1 strips), og kan se at vandværdierne er helt hen i vejret
Nitrit mg/l er >6 (så langt det kan komme ud i det røde felt)
Total hårdhed dH er 0
Carbondioxid mg/l >20 (så langt det kan komme ud i det røde felt)

Jeg holder temperaturen på minimum 30 grader, skifter 33 % af vandet hver anden dag og ilter grundigt med luftpumpe med sten. Hvergang jeg skifter vand tilfører jeg aqua safe og Ekstozon N i den mængde der passer til vandskiftet og jeg fodrer let, holder øje med at maden ikke går til bunds og jeg støvsuger bunden hvergang jeg skifter vand.

Så spørgsmålet er kan Ektozon N få vandværdierne til at gå helt amok? Eller hvad er det jeg ikke kan se at jeg gør galt?

Annoncører
Annoncører