660 liter ombygning

Postet under : Akvariesiden.dk - Cichlider
Visninger : 322

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger ridder-finn - 06/10-2018 07:24 06/10-2018 07:24
Hej alle.
Nu har jeg igen omlagt mit 660 liters, da jeg synes det var alt for mørkt i udtrykket...
Jeg har fået fingrene i en billig btn baggrund, som har stået og hærdet i akvariet natten over, så nu nærmer alt det sjove sig.
Jeg har længe leget med tanken om at ville have cichlider, men det er jo en jungle at gennemskue.
Jeg har læst mig frem til at zebra cichlider er sjove og nemme at holde, selvom de kan være nogle bisser. Og det er et plus her.... Men omvendt vil jeg også godt have noget med noget farvespil, som fx tropheus... Men går det overhovedet at holde sådan nogle sammen? Akvariet bliver indrettet med masser af, sand, sten og rødder...
Og så har jeg overvejet en flok pansermaller af en slags. Er det helt off, eller har i nogle forslag? :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Alpina - 06/10-2018 08:27 06/10-2018 08:27
Jeg synes ikke om aggressive fisk. De giver for meget bøvl i akvariet.

Se beskrivelse af Zebra Cichlider på
Eksternt link http://cichlidebaljen.weebly.com/amatitlania-nigrofasciata-zebra-...
"Den er en slagsbror af den anden verden, den elsker at slås, og er ikke bange for noget, selv større cichlider end den selv udfordrer den… og vinder, jeg har set en zebra han banke en Oscar 3 gange dens egen størrelse, selv Røde cichlider og JD får tæsk!"

Jeg er glad for Heros, som er nogle af de mest fredelige Cichlider, på trods af at de bliver 20-25 cm lange.

Sandbund, Pansermaller og god cirkulation kan sørge for at holde bunden ren.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger ridder-finn - 06/10-2018 08:38 06/10-2018 08:38
Jeg har læst artsbeskrivelsen af zebraerne, og det var faktisk det der tiltalte mig lidt :D
Jeg vil gerne have masser af liv i akvariet, for jeg gider ikke kedelige og grå fisk længere :)
Har lige været inde og kigge på heros, og der er nogle flotte imellem... Er er nogle især du kan anbefale, eller måske endda har ynglet på?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Roland - 06/10-2018 12:57 06/10-2018 12:57
Tror Ikke, at Du skal holde Zebraer og Troffer sammen ;-)
Men der er da masser af farver i Zebra, specielt hunnerne :P

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Kristian Paaske - 06/10-2018 13:05 06/10-2018 13:05

Hvis du vil holde mellemamerikanske cichlider men vil have mere farve kunne Hypsophrys nicaraguensis måske være en mulighed.
Hvis de også kunne være fra Amazonas og skal have farve og være aggressive så kunne Greek terror bedre kendt som Andinoacara rivulatus måske være en mulighed.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger ridder-finn - 06/10-2018 14:08 06/10-2018 14:08
@kristianpaaske hold da helt op for nogle flotte fisk!!! :O
Ville man kunne holde 1 par af hvert i samme akvarium?! Jeg er endda villig til at droppe zebraerne til fordel for sådan nogle flotte fisk... (medmindre de også kan går der i... Fx 3 par... 1 af hvert) Jeg har lige lavet baggrundsfilter et færdigt, og er ved at lave opsætning med sten og rødder nu, og der er MASSER af gemmesteder i... Men med baggrund i, vil jeg skyde på at der er Ca 500 liter svømmeplads.. +/-

Og ved du evt hvor de kan skaffes i kbh området?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Alpina - 06/10-2018 18:21 06/10-2018 18:21
#3 Jeg har Heros Redspotted, Rotkeil, Green, Gold og Green Redspotted.

Redspotted har lagt æg mange gange, uden at der er kommet unger ud af det.
Rotkeil har flere gange fået levende små unger, men ungerne er efterfølgende blevet spist.
En Redspotted han og en Gold hun har lagt æg, som blev spist.

Lav nitrat under 20 mg giver dem lyst til at lægge æg.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Kristian Paaske - 06/10-2018 18:55 06/10-2018 18:55
Indlægget er rettet 06/10-2018 19:07 06/10-2018 19:07 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Jeg ville ikke holde Nicaraguensis og Rivulatus sammen, men om det kan lade sig gøre ved jeg ikke. Men jeg har haft zebra cichlider, Cryptoheros spilurus og Nicaraguensis i samme akvarie. Og så havde jeg liberty mollyer... Om det var nogen specielt begavet sammensætning ved jeg ikke. Men fiskene ynglede og også mollyerne. Akvariet var fyldt med rødder og sten og på ca. 500 liter.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger ridder-finn - 07/10-2018 00:21 07/10-2018 00:21
Det er virkelig nogle gode inputs i kommer med... Har fundet en herinde der har nogle nicaraguensis i overskud, så nu tænker jeg at starte blødt ud med sådan nogle, og så nogle corydoras af en slags....
Har lige fyldt vand i, og indtil videre er det tæt, filteret kører, og jeg er meget begejstret ??

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger ridder-finn - 07/10-2018 00:22 07/10-2018 00:22

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger Alpina - 07/10-2018 09:48 07/10-2018 09:48
Det ser godt ud og Pansermaller vil være glade for det sand.

Hvis den store sten i midten er en kalksten, så vil den gøre vandet mere hårdt. Hvis det er en kalksten bør du derfor fjerne den.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger ridder-finn - 07/10-2018 10:23 07/10-2018 10:23
Tusinde tak :) jeg er faktisk i tvivl om det er en kalksten. Det er en sten jeg fandt på en parkeringsplads ved dragegrotten på mallorca, og så har jeg haft den i saltvand i et års tid... (har selvfølgelig skyllet og skrubbet den godt inden jeg smed den i) kalksten er mig bekendt bløde i 'overfladen', og det er denne ikke? :)

Annoncører
Annoncører