Valg af fisk til 275 liter

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 269

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Animad - 18/08-2018 21:39 18/08-2018 21:39
Hej :D

Mangler lidt inspiration til hvilke fisk jeg skal have i mit nyopstartede akvarie på 275 liter.

Af planter tænker jeg enten 2 Echinodorus “Barthii” en i hvert hjørne bagtil samt 1 Cryptocoryne beckettii "petchii" i forreste venstre hjørne, eller Vallisneria spiralis “Tiger” alt efter hvilke fisk det bliver.

Af fisk har jeg været bl.a. været omkring scalare, sommerfuglecichlider evt. Bolivianske, T. Ellioti eller A. Thomasi.
Dertil har jeg tænkt på diamant tetra, kejser tetra eller congo tetra sammen med.

Alle forslag er meget velkomne, eneste krav er at træroden bliver der i :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Basviola - 05/10-2018 12:33 05/10-2018 12:33
Indlægget er rettet 06/10-2018 21:22 06/10-2018 21:22 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Hej, spændende... bare det mig der havde så stor en balje! *uhh*

Fisk:
Jeg ville helt klart gå efter nogle cichlider af den knapt så krigeriske slags... og så en stor gruppe stime fisk. Personligt, ville jeg få efter flere fisk i stimen, af mindre størrelse... da dette vil få akvariet til at se større ud, lige så vel som de cichlider du beslutter dig for vil se "større" ud.

Beplantning:
Jeg synes det kunne se rigtig flot ud hvis du holder højre side af akvariet relativt frit, også bunden... og så runde bagerste højre hjørne af med nogle planter der ik bliver så høje, fra ca. midten langs højre siderude, runde hjørnet af, og fortsætte beplantningen ned højere og højere planter over mod ventre baghjørne.

I venstre baghjørne kunne du evt. stable nogle sten der kan blive til nogle cichlide eller malle huler. Måske man kunne finde på en at gøre det til en slags stejl skråning, der ikke tager for meget plads, og ligefrem giver dig nogle "altankasser"/små bede du på en eller anden måde kan fylde med noget aquasoil, og give dig nogle nye muligheder at få planter op i højden. Altså planter som man typisk ser vokse i bunden af akvariet.
Det er ihvertfald en ide jeg har svært ved at få ud af hovedet, angående indretning af mit næste akvarie... håber det gav mening på skrift.

Jeg synes også det kunne se smuk ud med noget "jule" mos på vandrette grene oppe i luften. Eller en anden mos som har tendens til at søge nedad.

Det var mine 5 cent, håber det gav lidt inspiration.

Annoncører
Annoncører