Fisk mere livlige ved 28 grader.

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 536

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger lottin (Inaktiv) - 22/07-2018 21:31 22/07-2018 21:31
i et stykke tid har mine neon og nogle orange små Tetra været meget sløve og bare været i bunden og gad ikke rigtig gå op og spise.

nå men i dag skifter jeg vand som vanligt og pludselig er fiskene mere aktive hvilket de ikke plejer selvom jeg skifter vand. her til aften går jeg lige forbi termometer der sidder ved siden af varmelegeme og der står der til min overraskelse 28 grader. de har altid stået på 26 grader. og de to typer fisk har det vel bedst på de 26 grader ikke? så hvorfor bliver de mere aktive når vandet er blevet varmere og det burde vel være blevet koldere når jeg skiftede vand i dag. ?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger joakim123456789 - 22/07-2018 23:27 22/07-2018 23:27
Hej lottin
Er dit akvarie relativt nyt?
neonfisk er nemlig ret sarte når det kommer til vandværdier, så du kunne evt finde ud af om værdierne passer til det fiskene vil have (disse kan findes under artbeskrivelserne her på siden) :)
Hilsen Joakim

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger MathiasDK (Inaktiv) - 23/07-2018 00:37 23/07-2018 00:37
Det er det varme vejr for tiden som varmer dit akvarie op. Der er ikke meget at gøre ved det.
Du kan eventuelt slukke for lyset, eller åbne lugerne på akvariet.

Sørg for at have god overfladecirkulation, det er godt med med ekstra iltning af vandet, når det er varmt. :)

Dit varmelegeme syntes jeg helt du skal fjerne fra akvariet, det er unødvendigt, især i det varme sommervejr. Om vinteren er det som regel også unødvendigt, medmindre man af en eller anden grund ikke har varme i det rum, akvariet står i.

ydermere er det kendt at teknikken i et varmelegeme kan svigte, så det ikke slår fra, og det kan betyde kogte fisk :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger ThomasBallerup - 27/07-2018 00:20 27/07-2018 00:20

et af mine akvarier i stue hvor solen står rimeligt meget ind for tiden
er temperaturen langt uden for skalaen, varme er selvklart slukket, lys slukket,
stakkels fisk, håber de klare den.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Superbruger Tonny Brandt Andersen - 27/07-2018 08:46 27/07-2018 08:46
# Jeg tror ikke det er temperaturen der får dine fisk til at live op. Jeg vil påstå at det er vandskiftet. Du kommer af med en del affaldsstoffer ved vandskift.

Annoncører
Annoncører