Inkøring af nyt brugt akavarie

Postet under : Akvariesiden.dk - Nybegynder
Visninger : 316

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger fruen (Inaktiv) - 27/06-2018 10:15 27/06-2018 10:15
min mand og jeg, er så heldige at vi har fået foræret min svigerfars 325 liters bajle med alt udstyr, da ham mener det er årsagen til hans store strømregning nu kommer spørgsmålene så vi har i forvejen to et på 250l selskabs og et 190l cichilde (forunden mit 25 L planteakavire), jeg vil grene have scalere og dicus, mine spørgmål er så

1. det nye skal stå i dagligstuen, jeg vil grene have dicus i dette min mand vil have dem i det på 250l, men er det stort nok til det?

2. jeg har to sorte scalere i forvejen, der følger tre (en sort og to gule) med det nye, kan jeg sætte dem ned til de andre? og hvordan indretter jeg akvariet så jeg tager mest mulig hensyn til dem?

3. vi har 4 store sugemaller (25-40 cm), som jeg udmærket godt ved er for store til vores baljer, men hvordan pokker overbeviser jeg min mand om at vi skal af med dem? jeg syntes at alminelige sugmaller er kedlige men dem der har de flotte farver er jo voldsomt dyre, så kan i anbefale nogle andre fisk der laver samme arbejde som sugemaller, der medfølger en flok panser maller til det nye, og en flying fox, som jo også kan lige at spise alger. og hvordan kommer jeg af med dem vi har, der drejer sig om 3 L023 (tror jeg jeg kan jo ikke spørge fisken) og en L165 men der er jo ikke købere til den størelse fisk på ethvert gadehjørne.

4. hvor skaffer jeg en LED pære til mit planteakvrie der en almidelig E27 fatning? eller kan man bruge en almidelig LED pære fra supermarkedet?

5. er det nomalt at man ikke ser sin ål i flere uger?

6. hvad er godt at have af dyr i et 25 l? pt går der neon fisk, men jeg vil gren prøve noget andet.

Annoncører
Annoncører