Cichlasoma Festae

Postet under : Akvariesiden.dk - Cichlider
Visninger : 195

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Denniis - 15/05-2018 14:21 15/05-2018 14:21
Hej :)

Jeg ville høre om nogen af jer, som har holdt denne flotte fisk: Cichlasoma festae?
Jeg har fået læst en del om den og jeg synes den virker enorm spændende, og udfordrende!
- Jeg synes de er så flotte at se på *rødmer*
Nogen som har kendskab/erfaring mht køb af denne fisk? evt udlandet? evt (VF'er)

Min plan er at have dem som helt små og så må vi se hvad de bliver til.
Jeg havde planer om at de skulle gå sammen med nogle Jack Dempsey's , Electric Blue/Azul?
og evt nogle Geophagus sp. Tapajos 'Red head.

Er dette helt ude i hampen eller hvad tænker i? :o

God dag derude (y)
Mvh Dennis

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Superbruger Tonny Brandt Andersen - 15/05-2018 20:01 15/05-2018 20:01
En af mine venner havde et ynglepar af Mesoheros festae (som den hedder i dag). De blev startet fint op i et mindre akvarium, men voksede rimelig hurtig, og endte med at hannen var 45 cm og hunnen noget mindre. Han havde dem i en periode sammen med et ynglepar af Andinoacara rivulatus (Guldsøm), men Guldsøm havde intet at skulle have sagt i det akvarium, og det 900 liter endte med at være et artsakvarium for de to store Mesoheros festae. Han prøvede ogs med en stime tetraer af arten Exodon paradoxus, som er en pænt stor tetra, men de blev ædt.

Mesoheros festae

Andinoacara rivulatus

Exodon paradoxus:
Internt link http://akvariesiden.akvariefisk.dk/species/show/?ArtID=11310

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Denniis - 17/05-2018 09:20 17/05-2018 09:20
tak for svar, og billeder :)
min stedfar havde faktisk rivulatus før hen i hans 720 liters, de ynglede hele tiden - lige så snart der kom vand-skift så gik de igang. Den var også rigtig stor og flot :)

Nu skriver du de hedder Mesoheros festae, er dette blot en varriant af Cichlasoma festae eller hvordan skal det forståes? eller hedder de nu Mesoheros festae? der står ikke noget om det her på akvariesiden *blink*

Jeg må indrømme jeg er helt pjattet med den festae *rødmer*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Superbruger Tonny Brandt Andersen - 19/05-2018 10:37 19/05-2018 10:37
Det er rettet nu ;)
Internt link http://akvariesiden.akvariefisk.dk/species/show/?ArtID=15847

Cichlasoma slægten blev revideret i 1986, og kom da kun til at indeholde nogle få sydamerikanske cichlider. Alle dem der var smidt ud af slægten og ikke havde fået en ny slægt blev betegnet "Cichlasoma" i stedet for Cichlasoma.

Mesogeros festae har derfor heddet "Cichlasoma" festae fra 1986 til for 2-3 år siden, hvor der kom en revision at de udstødte arter.

Annoncører
Annoncører