Hjælp til aggressiv dværg guramier

Postet under : Akvariesiden.dk - Labyrintfisk
Visninger : 163

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Rasmusb - 13/05-2018 13:05 13/05-2018 13:05
Hejsa. Som overskriften siger, så har jeg lidt problemer med en lettere aggressiv dværg gurami... Jeg har et 125 liter juwel Rio akvarie, som er pænt plantet til og med en pæn bestand af fisk. (Se billeder) I mit akvarie har jeg en rød dværg gurami han og hun og en koboltblå dværg gurami han og hun. Så har jeg ca 16-17 røde tetra, 3 platyer, 6 rødnæser, 2 alm. Sugemaller, 4 amanorejer og 4 snegle, algespisende (kan ikke huske navn). Akvariet er rimelig ny startet, der kom vand i for 3 måneder siden og fisk første gang for en lille måned siden og siden et supplerende hold for et par dage siden. Min første koboltblå dværg gurami han døde desværre og der kom en ny til for få dage siden. Problemet ligger dog med den røde dværggurami han, da han virkelig har fået ejerfornemmelse for hele akvariet og ikke står tilbage for at jagte både platyer og de andre dværgguramier... Det kommer meget i perioder, nogle gange er han meget fredelig og andre gange er han virkelig en bølle og alle fisk for en tur. At de jagter hunnerne ved jeg er et almindeligt fænomen og nok også at de tildels er rimelig egn og gerne pisser territorium af. Jeg er dog bekymret for at han skal fortsætte med det og dermed slå mine andre fisk ihjel. Er der nogle der har nogle tricks eller ideer til at få ham til at falde til ro, eller i det mindste bare acceptere de andre fisk?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Luihov - 18/05-2018 20:33 18/05-2018 20:33
Jeg har ikke erfaring med dværg gurami, men generelt kan man prøve at omarrangere akvariet, så det ikke ligner- på den måde kan man forvirre hannen til at tro, at han er kommet til et nyt territorie.
Så tænker jeg dit akvarie er meget åbent- en rod eller noget, der kan dække og de kan svømme rundt om, ville være godt, også i højden. Måske dine planter også står for meget op ad ruderne, så,kan de hellerikke svømme rundt og gemme sig, de er også ret lave endnu. Men mere, hvor fiskene kan blive lidt væk for hinanden.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Superbruger Tonny Brandt Andersen - 19/05-2018 10:24 19/05-2018 10:24
Det er naturlig adfærd. Dværgguramien tager territorium ved overfladen, og jeg vil regne med at du til 2 par skal bruge 100+ cm.
Øverste halvdel af dit akvarium er ret åben. Hvis du får det lukket lidt mere til med for eksempel trærødder og/eller planter, så kan han ikke se fra den ene ende af akvariet til den anden.

Annoncører
Annoncører