Led-armatur?

Postet under : Akvariesiden.dk - Nybegynder
Visninger : 158

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Jeppesen76 - 12/05-2018 04:07 12/05-2018 04:07
Jeg har akvarie for første gang, der er et armatur med til og jeg har lige skiftet de T8 rør ud, der var i det. Men jeg synes ikke lyset er særligt godt og selve armaturet er bestemt ikke rent. Jeg har prøvet at gøre det rent, men de tidligere ejere har ikke haft rengøring på toppen af listen. Akvariet så også helt forfærdeligt ud, da jeg købte det. Mit spørgsmål er så, for at få optimale forhold til både fisk og planter, ville det bedste træk så ikke være at få et nyt armatur med LED? Og hvad skal det så helst være? Akvariet er med stål rammer og ingen glasplade. Det er 100x40x50 LxBxH. Altså 200L. Jeg har en del planter deri, guppy, 2 slags tetra, Ancistrus maller og Amano-rejer.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger jan.s - 12/05-2018 20:24 12/05-2018 20:24
Du kan købe led rør der lige passer i det gamle armatur.
se på paradisfisken.dk
2 t8 rør giver godt lys i led type,men du skal finde ud af om armaturet er elektronisk styret det giver lidt problemer som jeg ikke har tjek på, med glimtænder piller man glimtænderen ud og sætter rørene i og vupti rigtig godt lys de næste 10 år.

Annoncører
Annoncører