Vores nye discusakvarium (450 liter Juwel)

Postet under : Akvariesiden.dk - Mit Akvarium
Visninger : 249

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger brønderslev - 07/05-2018 18:22 07/05-2018 18:22
Indlægget er rettet 07/05-2018 18:28 07/05-2018 18:28 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Da vi startede op med akvarier igen i 2016 efter 5 års pause, var vi helt enige (min kone og jeg) om at vores nye 275 liters akvastabil var rigeligt stort, og der kom ikke noget større akvarie indenfor dørene.

Det gør der så alligevel :D

Vi har netop investeret i et Juwel Vision 450 som ankommer om ganske få dage :)

Jeg vil over de næste uger slå lidt billeder op og vise hvordan det går med opstillingen / indretningen. Kommenter endeligt hvis der er noget der undrer jer :)

Vores 275 liters Akvastabil, som desværre aldrig har fungeret på grund af en placering i stuen hvor det blev ramt af sollys, bliver derfor erstattet af det nye 450 liters, som kommer til at stå op af en væg hvor det ikke kan rammes af lys udefra.

Hele idéen til det større akvarie, kom da vi fjernede vores brændeovn for 3 uger siden. Al den ekstra plads, skal selvfølgelig bruges på mere vand i stuen.

Væggen bag brændeovnen så forfærdelig ud, så vi har valgt at lime en mat sort aluminiumsplade på væggen, i stedet for at tapetsere hele stuen.

Nu venter vi bare i spænding på at baljen ankommer med fragtmanden..... :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger brønderslev - 09/05-2018 15:40 09/05-2018 15:40
Så kom julemanden forbi med en lille pakke på 144 kg :) Herligt

Nu skal vi bare have det slæbt ind, og samlet skabet.

Mat sort folie til at sætte på de 3 af siderne er indkøbt, og teknikken bliver:

Filter: 2 stk Eheim 2275 Prof 4 spandpumper.
Varme: Udvendigt Hydor 300w gennemstrømsvarmelegeme
UV: Eheim ReeflexUV 500
Lys: 2 x 31 Watt LED

Det indbyggede Juwel filter piller vi ud.

Det bliver dejligt at komme igang :)

Annoncører
Annoncører