54 liters akvarie - posthornsnegle - dværg kuglefisk?

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 395

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Louzy (Inaktiv) - 28/04-2018 18:45 28/04-2018 18:45
Indlægget er rettet 28/04-2018 18:47 28/04-2018 18:47 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Hej med jer.

Jeg har pt. et 54 liters akvarie oppe at køre, hvori jeg har 2 hun guppyer, 7 guppy unger, 2 zebrasnegle, nogle rejer, 4 dværg sugemaller og et par posthornsnegle gående.

Købet af posthornsneglene var mit første køb jeg ikke havde googlet tyndt først - sælger sagde at man skulle være heldig for at få yngel og når det gjorde var det ikke alarmerende mange. Jeg hoppede i med begge ben, og har nu kort tid efter 200+ snegleunger i mit sølle akvarie.

Jeg skal til at starte et 530 liters op, det meste er indkøbt skal bare have det scapet, startet op m.v, så der går stadig en måned - halvanden inden det er klar. Planen er så at guppyerne, zebraerne, rejerne og mallerne skal deroveri, så posthornsneglene er alene tilbage i det 54 liters.

Havde så tænkt at det måske ville være en mulighed at få to hun dværg kuglefisk og smide i, da de interessere mig og ydermere også gerne vil rydde op i alle de posthornsnegle. Akvariet vil få nogle flere planter, så det går ind under kategorien tæt beplantet og der vil blive bygget flere muligheder for huler i begge ender af akvariet. Men vil det være optimalt at have 2 gående i 54 liter? Vil det være optimalt at have to hunner sammen? - Det er ikke nok for mig at det lige kan gå, det er vigtigt at de vil få det godt så forholdene skal være optimale. Der står flere steder på nettet at min. størrelse akvarie til en dværg kuglefisk er 54 liter - men er det til en - skal to så have det dobbelte, eller hvordan regner man den slags ud?

Hvis ikke dværg kuglefisk er en mulighed, er der så andre forslag til hvad man kan have gående i et så lille akvarie, som også tager nogle af alle de snegle unger uden at tage de voksne?

Med venlig hilsen en ny akvarist :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Kilnakorr - 28/04-2018 23:00 28/04-2018 23:00
Et hurtig læsning lidt rundt omkring siger; at least 10 gallons (40l) for the first fish and 5 extra gallons for every additional one.
I liter bliver det totalt: 57 liter for 2 stk.

Andre steder står der: A tank volume of 2-3 gallons per puffer is normally recommended.
Dvs. 2 stk. kan altså gå i 23 liter.

Kan dog læse at de fleste er enige om et han/hun forhold på 1:2.

Lad os håbe nogen med erfaringer med disse små runde fætre kan komme med nogen tips.

Annoncører
Annoncører