Varieret kost med tørfoder???

Postet under : Akvariesiden.dk - Foder
Visninger : 589

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger kennethg (Inaktiv) - 25/04-2018 21:45 25/04-2018 21:45
Hej...I snakker tit om varieret kost er det muligt kun med tørfoder? og hvad ville jeres forslag være til mine guppyer.

På forhånd tak.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Sølz - 26/04-2018 09:31 26/04-2018 09:31
Køb forskellige tørfoder - hvis det ikke er fint nok til, at guppyerne kan sluge det, så kan du findele det med f.eks en lille blender/stavmikser eller lignende.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger kennethg (Inaktiv) - 26/04-2018 09:56 26/04-2018 09:56
Tak for svar...Nu har jeg 4 forskellige slags mixblandinger. Nu tænkte jeg mere på eks. Røde myglaver... Hvad kan man mere få der er på tørfoder???

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger langebæk - 27/04-2018 12:07 27/04-2018 12:07
Ja som frysetørret, det er super godt

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Principia - 27/04-2018 12:22 27/04-2018 12:22
Man kan få dafnier, myggelarver krill. som frysetørret. Samt kam man få mysis, krill, og spirolina som flagfoder. Men til langt de fleste fisk er det fint med en eller to slags flagfoder.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger brib - 27/04-2018 14:06 27/04-2018 14:06
Indlægget er rettet 27/04-2018 14:19 27/04-2018 14:19 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Kvalitets-flagefoder indeholder så meget protein og vitaminer at frostfoder er en slags "snaks"

Tidligere havde jeg et fint vandhul hvor jeg dagligt fangede Daphnier om sommeren - Cychlops og myggelarver om vinteren . Det var fiskene selvfølgelig yderst glade for .

Men fodertyperne i dag indeholder alt hvad fiskene har brug for .

Discusfolket hælder til hjemmeblandinger med oksehjerte o.a Og dem vil jeg ikke gå i dialog med , da de alle mere eller mindre har deres egen overbevisning omkring hvilket foder man skal bruge .

Pt. får mine fisk : TetraRubin - Afskallet artemia og mallechips. Af og til får de lidt frostfoder i form af : Røde myggelarver- Mysis - Cychlops og en egen blanding bestående af : Spinat-afskallet artemia plus lidt højproteinfoder ( Foder til ørredyngel) Det hele ryger i blenderen, og hældes i fryseposer der bliver mast flade og frosset ned. Så har man fint foder som er lige til at brække af i passende plader .

På denne årstid er der en mulighed mere til de grøntspisende fisk : Mælkebøtteblade plukkes og lægges til tørre i solen et sted hvor det ikke blæser for meget . Når bladende er tørre, lægges de i en plasticpose og nuldres god og grundigt . På denne måde har man gratis grøntfoder. Bare husk på at bladene ikke plukkes langs landevejen og andre forurenende steder .

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger kennethg (Inaktiv) - 27/04-2018 14:56 27/04-2018 14:56
Tak for alle svarene...jeg fandt noget der hedder Sera FD mixpur deri er røde myggelarver, tubifex, artemia rejer og dafnier.så det og sera mallechips vil jeg prøve.

Angående de mælkebøtter, er det noget guppyer, albino maller og rejer spiser???

Jeg har fundet nogle blade der hedder Dennerle Catappa Leaves..Er det værd at købe???

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger brib - 27/04-2018 15:41 27/04-2018 15:41
kennethg skrev :
Tak for alle svarene...jeg fandt noget der hedder Sera FD mixpur deri er røde myggelarver, tubifex, artemia rejer og dafnier.så det og sera mallechips vil jeg prøve.

Angående de mælkebøtter, er det noget guppyer, albino maller og rejer spiser???

Jeg har fundet nogle blade der hedder Dennerle Catappa Leaves..Er det værd at købe???

De fisk og rejer du nævner er alle glade for grønt.

Dennerle Catappa Leaves, er der flere meninger om . De skulle sænke PH og have en forebyggende virkning mod svampeinfektioner. Jeg har ikke prøvet dem , og kan derfor ikke udtale mig om virkningen.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger maejo - 27/04-2018 22:30 27/04-2018 22:30
Hej brib
Hvorfor er det nødvendigt at tørre mælkebøttebladene?
Kan forstå det hvis man vil gemme dem til resten af året - men hvis jeg bare vil fodre med dem nu?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger brib - 28/04-2018 07:28 28/04-2018 07:28
maejo skrev :
Hej brib
Hvorfor er det nødvendigt at tørre mælkebøttebladene?
Kan forstå det hvis man vil gemme dem til resten af året - men hvis jeg bare vil fodre med dem nu?

Mit råd var til vinteropbevaring.

Om sommeren tørrer jeg også bladene , da mælken i mælkebøtter sviner for meget .

Annoncører
Annoncører