Hvad hedder denne plante

Postet under : Akvariesiden.dk - Planter
Visninger : 412

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Fdmar65 (Inaktiv) - 29/03-2018 17:18 29/03-2018 17:18
Jeg vil gerne vide hvad denne plante hedder da jeg overvejer at købe den til mit akvarie ??

Håber I kan hjælpe

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger KimJ - 29/03-2018 18:42 29/03-2018 18:42
Det ligner en Cryptocoryne Undulata. Om det er en "Broad leaves" eller "Red" variant skal jeg ikke kloge mig på. Cryptocoryner er meget tilpasningsdygtige, og former sig yderst forskelligt, alt efter hvordan forholdene i akvariet er.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Fdmar65 (Inaktiv) - 31/03-2018 10:05 31/03-2018 10:05
Tak for dit bud Kim. Umiddelbart lyder det som et godt bud - men jeg læser på Tropica's hjemmeside at den bliver høj! Jeg ville gerne bruge den i overgangen mellem forgrunden og de høje planter bag...

Tror du man kan "holde den nede" via jævnlig beskæring eller vil det slå planten ihjel...

Jeg har lidt samme problem med mine Pogostemon erectus som er ved at nærme sig de 45-50cm i højden og det var ikke meningen. Men synes ikke de er så pæne efter trimning :(

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger KimJ - 31/03-2018 19:21 31/03-2018 19:21
Det bliver næppe den helt store succes at prøve at holde den nede ved beskæring. På den anden side set, kan det jo også være at den slet ikke bliver så høj i dit akvarium? Der er en tendens til at de strækker sig mod overfladen i svagt lys og vokser mere ud mod siden i kraftigt, så man kan tilnærmelsesvis styre det lidt.

Alternativt kunne du vælge Cryptocoryne Wendtii i stedet. Den bliver noget mindre.

Herunder kan du se begge i samme akvarium:

Det er C. wendtii i den røde cirkel og C. undulata "broad leaves" i den blå.

Planterne i den grønne cirkel er C. undulata "red", men de er nyplantede, så man kan ikke regne med at de holder den størrelse de har på billedet.

Annoncører
Annoncører