Hardscape færdigt. Forslag til planter?

Postet under : Akvariesiden.dk - Mit Akvarium
Visninger : 443

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Daniel2010 - 14/01-2018 15:32 14/01-2018 15:32
Indlægget er rettet 14/01-2018 16:55 14/01-2018 16:55 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Hej

Først en stor tak til alle der kom med gode input og forslag i mine begynder posts ang. udstyr og info om flow osv.

Efter en hel del research og indsamling af inspiration, kommer her det foreløbige resultat. Billederne er taget lige efter planterne kom i, for ca. 2 uger siden. Der er siden kommet lidt rejer og fisk i, dog kun nogle stimefisk indtil videre. Da de fisk jeg har fået i, samt dem jeg har planer om skal i, foretrækker lidt tættere beplantning, kunne jeg godt bruge nogle foreslag til planter, der kan dække det behov, samt passer nogenlunde æstestisk til resten af scapet.
Jeg eksperimenterer lige nu med placering og typer af forskellige mosser, derfor ikke nogen up to date billeder lige nu :)

Lidt flere billeder: Eksternt link https://imgur.com/a/YX32d

Og lidt billeder af arbejdet med opbygningen: Eksternt link https://imgur.com/a/txWmQ

På forhånd tak for input, feedback og forslag.

Edit: Et lidt nyere billede efter jeg flyttede rundt på lidt:

Edit 2: I skal alligevel ikke snydes for at se hvor meget planterne er vokset på 14 dage:

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger kristoffer1234 - 15/01-2018 08:17 15/01-2018 08:17
Det bliver super fint. Der er godt nok gang i dine planter- mine er gået på vinterferie tror jeg :D
Jeg har ikke mange forslag til planter men måske en ludwigia palustris kunne være et bud. Den døde i min tank, men jeg kører også med ret lav lumen og uden co2, så det var lidt af et sats. Ser dog ud til at din tank får lidt mere på de parametre.

Held og lykke med projektet og post lige lidt flere billeder, når det er vokset til

Vh Kristoffer

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Daniel2010 - 15/01-2018 11:31 15/01-2018 11:31
Hej Kristoffer

Det er et godt forslag, den havde jeg faktisk også overvejet. Jeg tror måske også det ville være fint med lidt mere rødt.

Ja jeg blev overrasket, da jeg så de to billeder ved siden af hinanden, man lægger ikke lige så meget mærke til det, når man går og kigger på det hver dag :)
Med den hastighed, så går der nok kun et par måneder. Det kan være, til den tid, jeg må trappe lidt ned på de tre parametre. Jeg skal nok poste lidt billeder, når planterne er blevet voksne :)

Og mange tak! :)

Annoncører
Annoncører