Selskabsakvarie - Cichlide, Gurami eller Regnbue?

Postet under : Akvariesiden.dk - Mit Akvarium
Visninger : 279

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Bollini - 08/11-2017 19:23 08/11-2017 19:23
Hej Eksperter

Er næsten i mål med et 240L juwel. Der er tale om et (plante)selskabsakvarium med 10 Sort tetra, en malle, 3 scalare, 4 pragtsmerlinger og lidt sværddrager. Alle meget farverige og vil gerne toppe den med en rigtig skønhed. Er det muligt at tilføje chichlider, guramier eller regnbuefisk til denne sammensætning? Specielt Boseman ville være en drøm.

Del gerne jeres erfaringer

Pft :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger mob93761 - 10/11-2017 12:49 10/11-2017 12:49
Scalaren er da en chiclide, så der har du allerede garderet dig. Den regnbue fisk du nævner er jo en fredelig og meget smuk størrelse, der godt kan lide et tætbeplantet akvarie, så der rammer du også stort set samme krav som med de øvrige fisk. Bullerbassen i baljen kunne godt gå hen og blive smerlingerne, for det er jo nogle livlige banditter især hvis de går i en mindre flok.
Jeg vil tro at du med den sammensætning vil få en fin sammensætning af fisk.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger KimJ - 10/11-2017 19:40 10/11-2017 19:40
3 scalarer er ikke ligefrem det bedste. I et akvarium af den størrelse er et enkelt par nok at foretrække. Sort tetra er ikke optimale at sætte sammen med scalarer, da de har tendens til at nippe finner. Scalarerne klarer sig måske nok, men de bliver aldrig særlig kønne.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Bollini - 11/11-2017 11:24 11/11-2017 11:24
Tak for svar

Har ellers forstået at ved omkring min. 10 tetra så vil de mere fokusere på hinanden end andre.

Hvis jeg fjerner den ene scalare, således at der er et par og derudover supplere med et perlegurami par vil baljen så kunne gå an tror du/i?

Med den lille risiko der er ved de finnerhapsere.

Pft

Annoncører
Annoncører