Hvor køber man gode planter.

Postet under : Akvariesiden.dk - Planter
Visninger : 1784

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Principia - 29/04-2017 17:32 29/04-2017 17:32
Jeg er ved at sadle lidt om, efter at have holdt div. Cichlider i mange år. derfor har jeg brug for nogle planter til rimelige penge, i rimelig kvalitet. jeg har været ude og kigge hos et par forhandlere, for at se hvad udbuddet er. Jeg er ikke interesseret i at hænge forhandlerne ud, men jeg syntes at det er lidt påfaldene, at de begge handler med Tropica, og begge tager 40kr for 5 forkølede blade i en urtepotte, med Vallisneria, men så følger algerne med til prisen.
Før i tiden da jeg havde planteakvarium, kunne man få flotte planter, til rimelige penge. Jeg undrer mig over den kvalitet, som de siger at tropice skulle have, for jeg er ikke besvimet af benovelse.
Så hvor køber i jeres planter. de skal helst være flotte, så er man mere villig til at betale, i stedet for at føle sig taget bag i.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Sølz - 30/04-2017 13:06 30/04-2017 13:06
Hej Principia,

Hvis du havde udfyldt din profil således, at det gav mening, så var der måske nogen, som kunne komme med nogle forslag til gode forhandlere af planter. "Djævleøen" er ligesom uspecifikt nok.

Frem med oplysninger og se, hvad der sker. ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Marc T - 30/04-2017 15:51 30/04-2017 15:51
Der er altid 1-2-grow også fra Tropica. De fåes på nettet. På den måde undgår du da algerne. Men algerne i sig selv ville jeg nu ikke bekymre mig om. Du vil nok alligevel opleve en udskiftning af bladene indenfor kort tid.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Principia - 30/04-2017 17:11 30/04-2017 17:11
2. Djævleøen / Sjælland. Som akvarist er man vandt til at skulle bevæge sig. men jeg huserer mest i hovedstadsområdet, med har da været rundt omkring, både lidt i Nord Sjælland, og Syd Sjælland. Jeg er ikke sart, med afstande som sådan.

3. Er det nogen du har erfaringer med. Og virker de. Har kigget lidt på Tropicas hjemmeside, men blev lidt skuffet da jeg opdagede at verden ser anderledes ud.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger KabellGuy (Inaktiv) - 30/04-2017 21:41 30/04-2017 21:41
Jeg har rigtig gode erfaringer med Planteimporten på Vesterbro og Neonfisken i Brønshøj.
Synes begge steder har planter i en god kvalitet og til rimelige priser

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Principia - 01/05-2017 07:35 01/05-2017 07:35
5. Tak. Jeg prøver at skrive til Diana. Han har faktisk skrevet noget om medimport på hendes side.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger hjorten78 - 01/05-2017 08:13 01/05-2017 08:13
Tag 1-2grow planterne fra tropica de ka nemt deles op i flere planter jeg har købt 9 bøtter og bliver nødt til at starte flere akvarier op for at have plads til dem ?? Så slipper du både for alger og snegle da de er sterilt pakket ??I den ene bøtte fik jeg ca planter ud af :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Principia - 01/05-2017 08:50 01/05-2017 08:50
7 Ok tak.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger MortenDAD - 01/05-2017 08:55 01/05-2017 08:55
akvariestuen.dk (i Slagelse) har rigtig fine planter til gode priser - han sælger mange planter over www, så varerne står ikke i lang tid fra de er kommet ind fra grossisterne.
Kan klart anbefales

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger Marc T - 01/05-2017 19:29 01/05-2017 19:29
Principia skrev :
2. Djævleøen / Sjælland. Som akvarist er man vandt til at skulle bevæge sig. men jeg huserer mest i hovedstadsområdet, med har da været rundt omkring, både lidt i Nord Sjælland, og Syd Sjælland. Jeg er ikke sart, med afstande som sådan.

3. Er det nogen du har erfaringer med. Og virker de. Har kigget lidt på Tropicas hjemmeside, men blev lidt skuffet da jeg opdagede at verden ser anderledes ud.

Jeg har kun prøvet det en enkelt gang. Købte en enkelt bøtte med flydeplanter. De fylder stort ser hele overfalden i et 240 liters og så er der lidt i et 120 liters også. De har vækstet kraftigt siden jeg købte dem.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger ipsen (Inaktiv) - 02/05-2017 09:20 02/05-2017 09:20
tropica planter fejler som regel ikke noget. men hvis de har stået længe hos forhandleren uden de rette forhold, så er de måske ikke i oreden, men det siger mere om forhandleren end om tropica.

ellers kør op til hillerød - plantorama de har rigtig mange planter, og de er IKKE fra tropica

men husk at de fleste planter ændrer sig meget når de kommer i et akv. de taber bladene, og sætter nye undervandsblade :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger ThomasBallerup - 03/05-2017 12:38 03/05-2017 12:38
planter fra private er oftere i bedre kvalitet end dem man får i butikkerne,
der er også akvarie auktioner man kan dukke op til, og gøre gode handler,
det er faktisk min største kilde til nye planter ud over også fra et par brugere her på siderne :-)
man må ikke direkte opfordre til køb/salg her, så skal du oprette en annonce i den rigtige sektion,
men igen hvis profilen indeholder byen man bor i, kan andre brugere jo altid skrive til dig privat,
sådan har jeg fået flere nye venner.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger alpha82 (Inaktiv) - 03/05-2017 16:48 03/05-2017 16:48
Bonnie dyrecenter i Helsinge.

Super service, og kvalitet.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger Andersen01 - 04/05-2017 15:13 04/05-2017 15:13
Bonnie i Værløse ;) Ellers skal man hører dem ad hvornår de får nye planter hjem

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Bruger Principia - 05/05-2017 15:28 05/05-2017 15:28
Foreløbig tak for svarene. ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Bruger Principia - 05/05-2017 17:53 05/05-2017 17:53
Det slår mig lige. Der findes en bog som hedder Danmarks Vandplanter. Og jeg har siddet og kigget på lidt forskelligt. man kan få vandpest, og søgræs, og andrespændene ting, hvis man gider bevæge sig lidt rundt i området hvor jeg bor. Er der nogen som har erfaringer med dette ??. Den bog skal jeg i hvert fald have, for det virker som om, at vi ved at træde ud af døren, har mange ting til rådighed.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Bruger Kristian Paaske - 07/05-2017 06:59 07/05-2017 06:59
Jeg er helt enig med Thomas. Der er masser af gode plantter at få hos andre akvarister og de fleste af os giver dem gerne væk gratis.
Angående danske vandplanter kan nogle af dem godt holdes, men mange vil have brug for meget lys når de holdes ved de forholdsvis høje temperaturer vi har i akvarierne.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
Administrator Sponsor ken kætbak - 07/05-2017 08:31 07/05-2017 08:31
Jeg ville også gå efter "hjemmelavede " planter. Enten privat eller hos forhandlere.

Med mindre der står et toptunet akvarie med co2 og alt det plante gejl klar, så bliver prof. Opformerede og perfekt opbevarede planter slået langt tilbage når de kommer hjem til os dødelige.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #19
Administrator Sponsor ken kætbak - 07/05-2017 08:32 07/05-2017 08:32

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #20
Bruger Principia - 07/05-2017 10:17 07/05-2017 10:17
Tak. Jeg er begyndt at kikke i både annoncer, og DBA. Men jeg overvejer faktisk også at købe en bog, som hedder Danmarks Vandplanter, når den udkommer.
Jeg bor så der er 10min på cykel, til 3 skove og fjord, samt en masse søer. Samt her jeg kigget rundt på skov og naturstyrelsens hjemmeside, og fundet adskillelige henvisninger til planter som muligvis vil gro i vores akvarier. Et godt bud ville være Pindsvineknop, og så selvfølgelig vandpest. Men man kan også finde hornblad.
Nu har jeg ingen ambitioner om at tømme de lokale skovsøer, men mere af nysgerrighed, se hvad der sker, hvis man sætter en art eller to i akvariet i et hjørne eller noget. Er der nogen som har erfaringer på dette område. De skal jo akklimatiseres, for at trives, samt er det jo sessonplanter, som der måske går ud, når det biologiske ur siger vinter. jeg kan se, der er flere af dem som kan tåle en ret høj temperatur, men de kommer jo til at stå i en konstant på 26-27 gradet.
Jeg kan så se at fjorden er udelukket, da det er brakvand, ud fra andres erfaringer, når jeg søger rundt i debatten. Men der er en masse å-udløb, som render gennem lejre, Kattinge, fra søer til fjorden.

Men ellers er jeg kommet til den konklusion, at jeg i første omgang skal koncentrere mig om planter som ikke stiller de helt store krav.
Men jeg må indrømmer at tanken tiltaler mig, med at sætte en søplante i et hjørne for at se hvad der sker.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #21
Bruger Principia - 07/05-2017 10:18 07/05-2017 10:18
Ps. Hvad er der blevet af Akvarieplanter.dk. Der var en gut som havde, rimelig styr på naturplanter, men jeg kan selvfølgelig ikke huske hvad han hedder.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #22
Administrator Sponsor ken kætbak - 07/05-2017 10:48 07/05-2017 10:48
Tror sagtens du kan slå det med årstid ihjel. Hvis lys og temperaturen er nogenlunde konstant, så er det jo bare sommer. Det gælder også for forskellige dyr :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #23
Bruger Principia - 07/05-2017 10:59 07/05-2017 10:59
#22. Jeg syntes bare at have læst et sted, jeg ikke kan finde igen, for det er længe siden, at man kan komme ud for at de smelter totalt ned lige pludselig. Men hvis man lader rodnette være kommer de igen. Det skulle være som om at der ligger en hemmelig kode i planten. Men vi får at se, jeg er da fast beslutte på at afgive et hjørne til et forsøg. Hvis det går helt af h-til, kan man jo bare hive skidtet op igen.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #24
Bruger ThomasBallerup - 07/05-2017 23:38 07/05-2017 23:38
der har været mange tråde om planter fra danske søer her på siderne,
jeg har bla skrevet en del om mine forsøg,
det er rigtigt at nogle vokser nærmest eksplosivt og andre dør efter nogle md,
når de flyttes ind i akvarier, der er rimeligt meget anderledes end søerne.
så lav du endeligt en masse forsøg med det, er både sjovt og læreligt,
Det værste der kan ske er at du får en masse nye sjove planter at kikke på,
husk at tage billeder af planterne hver 3 dag, så du kan følge deres udvikling.
post endeligt resultaterne her.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #25
Bruger mixer - 08/05-2017 08:16 08/05-2017 08:16
Man skal lige huske at tænke på, at når man tager planter ind fra naturen, så kan der følge en masse uønskede gæster med ind. Det er ihvertfald ikke lykkedes mig, at flytte naturplanter ind uden at der fulgte planarier, hydra og andre spøjse ting med ind....Men planterne groede nu altså fint.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #26
Bruger Principia - 08/05-2017 17:13 08/05-2017 17:13
Man kan vel komme kryb til livs ved at skylle dem ordenligt. Og som sagt, det bliver en tot i et hjørne for at se hvad den siger til det.

# 24. Er der nogen du har bedre erfaringer med end andre, hvis det skal være en susses.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #27
Bruger scn - 08/05-2017 17:56 08/05-2017 17:56
Den bog er udkommet, de første fik bogen lige inden påsken. Godt nok ikke opdateret på forlagets hjemmeside, men skriv til dem. Prisen skulle være 400,- + porto (den vejer vist 3,2kg, så porto løber lidt op :P )
Eksternt link http://www.bfnsforlag.dk/

Danske Vandplanter fra 1990 kan hentes gratis her:
Eksternt link http://www2.mst.dk/Udgiv/publikationer/1990/87-503-8378-7/pdf/87-...
ikke søgebar tekst desværre.

Jeg tror ikke på at du kan undgå at få planaria med ind, uden at give en grundig behandling med eks. Eksternt link http://www.ebay.co.uk/itm/Genchem-No-Planaria-Natural-Planaria-Hy... før du smider planterne i akvariet.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #28
Bruger Kristian Paaske - 09/05-2017 08:49 09/05-2017 08:49
For at komme kryb og ligende til livs kan du give planterne en alun behandling. Opskriften kan du finde på akvariegødnings hjemmeside. Jeg har gjort dey til en vane at rense mine planter med alun inden jeg særrer dem i akvariet og det har taget det meste.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #29
Bruger sehested (Inaktiv) - 09/05-2017 13:54 09/05-2017 13:54
Ja alun bad kommer du ikke udenom . Men det koster intet og fås ved Matas

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #30
Bruger Principia - 09/05-2017 18:18 09/05-2017 18:18
Tak.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #32
Bruger ThomasBallerup - 09/05-2017 23:40 09/05-2017 23:40
i øvrigt kan også siges at hvis denne her Amazonas plante falder i din smag :
Internt link http://www.akvariefisk.dk/forum/thread/?ID=1668718
har jeg måske mulighed for at hjælpe dig,
PS: den bliver KÆMPE stor, men kan jo holdes nede med magt,.

og hvis du har fulgt lidt med i denne tråd
Internt link http://www.akvariefisk.dk/forum/thread/?ID=1675791
her er Lotus planten i en specielt farve variant jeg var så heldig at score fra Ipsen,
Den er helt ufattelig flot, min har nu fået 2 udlæggere,
faktisk bruger planten det meste af sin energi på disse udlæggere for tiden,
så hoved planten vokser markant langsommere, jeg er ikke helt parat til at undvære
noget af denne endnu, vil lige se hvad der sker, om den ender med at indtage det hele.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #33
Bruger Principia - 12/05-2017 08:52 12/05-2017 08:52
hej igen. Nu har jeg haft tid til at kigge på jeres links. De er gode. jeg skal så lige have læst lidt mere om det kryb og skab i omtaler.
det skal så lige siges, at jeg før, for mange år siden, har prøvet at hive noget op, fra naturen, og smide i akvariet uden at tænke nærmere over det. Den gang anede jeg ikke rigtigt, hvad det var, for jeg havde ikke sat mig ind i det. Men nu bliver det lidt anderledes, for at opnå et lidt bedre resultat.

Dog vil jeg i første omgang se efter almindelige akvarieplanter. Og der vil jeg gå efter nemme arter. Jeg har i forvejen en del Anubias, som bliver genbrugt, fra min datters akvarium, som bliver nedlagt, pga. manglende pasning. ( Og ja hendes akvarium, Hendes ansvar ) Jeg gider bare ikke se på det mere, når det ikke bliver passet.

Af andre planter tænker jeg.

Hygrophila Polysperma
Vallisneria Spiralis
Eleodea Densa ( Almindelig Vandpest. Og i den forbindelse, kunne jeg finde på, at tage et par fra naturen, og sætte i det ene hjørne, og et par fra forretningen og sætte i det andet, og se forskellen i vækst på natur og kultur.
Microsorum pteropus 'Narrow'
Vesicularia dubyana ( javamos )

Og det er sådan set det. i hvert fald i første omgang. Jeg tror så også, jeg skal bruge lidt flydeplanter, men det skal jeg lige tænke lidt over. Men det er jo ikke svært at tilføre dem senere, hvis det er.

Internt link http://cichlids.akvariefisk.dk/forum/thread/?ID=1659474

Men som det fremgår her, er der lidt vej igen. Jeg har kun desværre, 2 arme og 2 ben, og arbejde tager alt for meget af ens fritid. Men det går fremad i etaper.

Min plan er at når det er dekoreret op, får det lov at køre et stykke tid. Så planter, som får lov til at sætte sig, i en måneds tid. Så fisk.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #34
Bruger Principia - 21/05-2017 07:00 21/05-2017 07:00
Tager på ekspedition i dag, og ser hvad jeg kan finde i naturen.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #35
Bruger Principia - 21/05-2017 15:06 21/05-2017 15:06
I havde helt ret. Jeg fik en masse ting med hjem jeg ikke havde bedt om, inkl. en fisk. Det står i en spand nu til udvanding, i frisk vand. *blink*

Annoncører
Annoncører