Fundulopanchax gardneri nigerianus - Unger

Postet under : Akvariesiden.dk - Æglæggende tandkarper
Visninger : 500

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Lisberg (Inaktiv) - 18/03-2017 14:10 18/03-2017 14:10
Hej Alle !

Jeg håber at kunne få lidt hjælp - står nemlig i en uvant situation
Min kæreste købte for 1½ måned siden en han og en hun Fundulopanchax gardneri nigerianus. De har gået i et 530L selskabsakvarie som er velplantet med Mos, stængelplanter og masser a stenhuler.
Nu stod jeg så og var ved at tømme bag ved baggrundsfiltret og minsandten om ikke der svømmer 2 stk yngel rundt.
Det er ikke svært at bestemme at det er Killi da de ligner deres forældre bare meget mindre 2-3 mm.

Men hvordan skal jeg tage mig af dem, således at de overlever ??
De var bag ved baggrunden (selvom jeg ikke ved hvordan de er kommet derom) men har sat dem i en yngelkasse i selve akvariet - er dette smart ? eller skal jeg lade dem blive bag baggrunden?
Hvad skal jeg fodre dem med? hvis jeg overhovedet skal fodre dem?

Håber en kan give mig et hurtigt og fyldestgørende svar så jeg kan sikre mig disse smukke fisk overlever :D

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger maejo - 18/03-2017 21:07 18/03-2017 21:07
Indlægget er rettet 18/03-2017 21:08 18/03-2017 21:08 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Har oplevet det samme med en enkelt unge. Ventede et par dage eller 5, (og fodrede hveranden dag med knust flagefoder) til jeg mente den var stor nok ( eller til jeg blev nervøs nok for at den ville gå til i filterelementerne bag baggrunden).
Tog den så over i selve akvariet - og den har det fint. Det er nu 3-4 uger siden, og den har det fint.

Annoncører
Annoncører