Plante sakse / pincetter

Postet under : Akvariesiden.dk - Planter
Visninger : 664

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Holst01 - 06/02-2017 11:56 06/02-2017 11:56
Hej allesammen

Jeg er på udkig efter et par sakse.
Tænker at købe en Curve og Wave saks. Men hvad bruger folk, hvad er nødvendigt og hvad med kvalitet ?

Har kigget på ebay, kvalitet er svær at se på billederne :)

Min balje indeholder lidt montecarlo, Alternanthera reineckii Rosanervig, en lotus, Pogostemon erectus, Hydrocotyle tripartita, Staurogyne repens og Ludwigia palustris.

Så der er lidt forskelligt :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Holst01 - 07/02-2017 08:08 07/02-2017 08:08
Slet ingen der har en holdning/erfaring til dette ?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger MortenDAD - 07/02-2017 08:44 07/02-2017 08:44
Hvad der er nødvendigt styres af hvad man har brug for.
Jeg har adskillige akvarier med massiv plantevækst hvor der aldrig bruges sakse.
Så har jeg også et hvor jeg flittigt er i gang med saksen.

Har en lang saks med bøjet skær - den vil jeg ikke undvære, hvad den hedder har jeg ingen anelse om; den er købt ved akvariestuen.dk, kvaliteten? tjah, den er brugt ugentligt gennem 1 år og virker stadig.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Holst01 - 07/02-2017 08:54 07/02-2017 08:54
MortenDAD skrev :
Hvad der er nødvendigt styres af hvad man har brug for.
Jeg har adskillige akvarier med massiv plantevækst hvor der aldrig bruges sakse.
Så har jeg også et hvor jeg flittigt er i gang med saksen.

Har en lang saks med bøjet skær - den vil jeg ikke undvære, hvad den hedder har jeg ingen anelse om; den er købt ved akvariestuen.dk, kvaliteten? tjah, den er brugt ugentligt gennem 1 år og virker stadig.

Hej MortenDAD :)
Tak for svar !
Jeg har et mindre Fluval Edge akvarie og der er også begrænset plads, en alm saks kan være lidt bøvlet at komme til med, så tænker en saks med bøjet skær vil kunne gøre det nemmere, så risikoen for at løfte og flytte min trærod mindskes :)

Kigger lige på akvariestuen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger KasperK/Lolland - 08/02-2017 17:57 08/02-2017 17:57
Jeg bruger en mindre neglesaks med buet skær. Ellers kan en saks mage til den, der kommer med førstehjælpsæt vel bruges, men neglesaksen er mit bedste bud.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger KimJ - 08/02-2017 18:22 08/02-2017 18:22
I et akvarium med vanskelige adgangsforhold og snævert med plads, er en fjedersaks sagen. Der er mange firmaer som laver dem, men her er et eksempel:

Eksternt link http://tropica.com/da/plant-care/saks-og-pincet/fjedersaks-spring...

Annoncører
Annoncører