Snacks til Mbuna

Postet under : Cichlider - Afrika - Malawi - Mbuna
Visninger : 852

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger MalawiFisken (Inaktiv) - 28/10-2016 11:08 28/10-2016 11:08
Hej alle,

Jeg tænkte på når nu Mbuna’er er grønt spisere, kan man så ikke give dem noget grønt foder f. eks. i form af agurk, salat og andre grønt sager.

Hvad giver i jeres Mbuna'er når de skal forkæles :P

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Administrator Sponsor ken kætbak - 28/10-2016 15:12 28/10-2016 15:12
Blancheret salat. De irriterende nektarin/fersken sten, hvor frugtkødet sidder fast. De er også et hit (y)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger malawicichliden (Inaktiv) - 01/11-2016 20:41 01/11-2016 20:41
ved ik om de bemærker du forkæler dem i den forstand, men jeg køre en variation af Organix, NLS og hjemmelavet rejemix... rejemixen er nok en forkælelse, de går fuldstændig i selvsving over det foder når det ryger ned...

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Larsen - 02/11-2016 05:25 02/11-2016 05:25
Hvordan laver du din rejemix...!

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger MalawiFisken (Inaktiv) - 02/11-2016 10:15 02/11-2016 10:15
Tak for indput :-)

#Jeg vil også gerne vide hvordan du laver din rejemix?

Hvad med et stykke overskåret agurk, går det også? (når det e ordentlig skyllet med vand).

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger lindgren87 (Inaktiv) - 02/11-2016 11:08 02/11-2016 11:08
Denne er lånt fra Kim Jakobsens hjemmeside:

2 dele frosne rejer inkl. skal, 2 dele løs-frosne ærter og 1 del frossen spinat.
Der kan, hvis man ønsker en ekstra farve-forstærkende virkning, tilsættes Cyclop- eeze, som max. må udgøre 5% af den samlede vægt.
Man kan også tilsætte Spirulina pulver, men det skal gøres med forsigtighed (max 1%), da for meget af det, kan føre til melaninpletter på fiskene.
Det hele køres mindst 2 gange gennem en kødhakker, fordeles i lynlås-poser som trykkes flade inden indfrysning, så det er let at brække passende stykker af.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger MalawiFisken (Inaktiv) - 07/11-2016 15:16 07/11-2016 15:16
Hej Ken,
Hvad for noget salat bruger du??? Er der noget der er bedre end andre typer, og er der noget man IKKE må bruge.
Hvor lang tid blancherer du salaten.

Tak for indput ;)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Administrator Sponsor ken kætbak - 07/11-2016 16:56 07/11-2016 16:56
Jeg bruger bare det jeg kan finde i køleskabet :D
Skyller det og hælder så kogende vand over. Det æder de.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Superbruger malawicarsten - 13/11-2016 18:23 13/11-2016 18:23
Altså Ken....

Bacon er ikke salat :D :D :D :D

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Administrator Sponsor ken kætbak - 13/11-2016 21:16 13/11-2016 21:16
Nej ingen bacon! Det må give bugvattersot :D

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger malawicichliden (Inaktiv) - 14/11-2016 19:10 14/11-2016 19:10
#4 og #5
jeg følger næsten den opskrift som #6 har linket til, men så alligevel, den jeg bruger er en fra "ad konnings" som er ved at være noget gammel... bare med modifikationer da jeg har erfaret at fiskene er kræsen...

2 dele hele frosne ærter (optøet selvfølgelig)
2 dele hele rejer (uden hovedet dog, og optøet)
INGEN spinat
isteden for cyclops-ezee som alligevel ikke kan fås i dk mere bruger jeg astataxin pulver, dette er ingrediensen i zyzlops eeze som giver ekstra farve, man skal dog passe MEGET på i rå form og flere sites anbefaler 2 gram til 2½ kilo færdigt foder, hvad jeg putter i af mængde holder jeg for mig selv.. ;-)
spirulina pulver, som der skrives skal man PASSE meget på, det er super fedt farve foder, men det kan meget hurtigt give pigment pletter som ik forsvinder igen hvis man er uheldig, forskrifterne siger 1 procent af færdig masse, her holder jeg osse mængden for mig selv, men kan dog nævne at der ryger mere end 1 procent i uden problemer.
flydende vitamin dråber, dette ryger i en ny potion som test da jeg først lige har fundet det, der bruger jeg anbefalingen fra ad konnings af.
det hele blendes GODT sammen, og du må ik have nogen hele dele fra ærten, flere af mine fisk sier det fra da de heller vil have rejen... ;-)
bruger agar agar som bindemiddel, og ellers laver det så det nemt kan brækkes i potioner til fiskene.

men brug den opskrift Lindgren nævner eller leg med den fra ad konnings som jeg gør, det er egentlig ik synder besværligt, og du får KLASSE foder til dine fisk med rette dosering af de ekstra ting, jeg kan tydeligt se forskel på mine siden jeg er begyndt at køre denne mix, og selv mine ekstremt sårbare trew thumbier har ingen problemer med mixen...

/Christian.

Annoncører
Annoncører