Længere transport af fisk

Postet under : Cichlider - Afrika - Malawi - Mbuna
Visninger : 564

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger lindgren87 (Inaktiv) - 31/03-2016 09:10 31/03-2016 09:10
Overvejer at tage nogle fisk (Mbunaer) med hjem fra tyskland, da jeg ofte er på job der.
Dette vil dog dette betyde at de skal ud på en lang køretur på 6-7 timer.
Nogen der har erfaringer med dette, uden at det bliver synd for fiskene ?

Umiddelbart lyder den gængse transport i plastikposer ikke særlig indbydende i mit hoved - men måske det kan lade sig gøre ?

Hvad tænker i ?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger ThomasBallerup (Inaktiv) - 31/03-2016 09:24 31/03-2016 09:24
prøv at google lidt på hvordan de kommer til Danmark fra Afrika
hvor længe det tager og hvordan de er pakket
samt overlevelses %
kik også lige på hvad man gør før og efter.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger KimJ - 31/03-2016 09:29 31/03-2016 09:29
Jeg tænker, at det er meget sympatisk at du tager fiskenes velbefindende med i dine overvejelser. Der er dog ingen grund til at bekymre sig over om de kan klare turen, bare du gør sælger opmærksom på, at transporten tager den tid den nu gør, så han/hun kan pakke dem forsvarligt.

Læs evt. her: Eksternt link http://kim-jakobsen.dk/Freshwater/Articles/importfisk/importfisk....

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger scn - 31/03-2016 09:36 31/03-2016 09:36
Man kan også lige overveje hvor lang tid fisk er pakket i forbindelse med en akvarieauktion, det er typisk fra tidlig morgen til sen aften, og der pakkes de jo bare helt almindeligt.

Som Kim skriver: Gør sælger opmærksom på transporttiden, så der pakkes få fisk i hver pose, og så eller bare hav en flamingokasse for stabil temperatur.

Det med at se på transport fra Afrika eller andet mener jeg er overkill, for sælger har alligevel ikke bedøvelsesmidler og lign.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Administrator Sponsor ken kætbak - 31/03-2016 09:48 31/03-2016 09:48
Enig med resten.
Det er slet ikke noget problem :)

Jeg pakker fisk der er undervejs 6-8 timer derhjemme, flere gange om måneden. Det er ganske nemt :)
Vær bare opmærksom på temperatur og sæt kassen med fisk et fornuftigt sted i bilen.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger tankpasseren (Inaktiv) - 31/03-2016 09:51 31/03-2016 09:51
Super sympatisk at du tænker dyre velfærd ind. Der er desværre nogle der bare ser akvariefisk som pynte genstande. Jeg er fuldstændig enig i at hvis der er luft nok i posen og de holdes i stabil temperatur og mørke , så ser jeg ingen problem i 6-7 timer i en pose. Jeg synes at fiskene virker rolige, når jeg har haft nogle i pose i mørke. Jeg tænker at når først posen står stille og der er sort, så stresser fiskene måske ikke så meget som lige ved fangst? Ved det ikke, men uanset hvad så får de tyske fisk jo et godt hjem hos dig, når de først er fremme, målet helliger midlet. :)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger lindgren87 (Inaktiv) - 31/03-2016 10:09 31/03-2016 10:09
Takker for hurtig respons og brugbare svar.
Tænker at give forretningen et heads-up og forhøre om de har mulighed for at pakke til den længere tur. Større pose, mere vand og så i flamingo kasse B)

Ja, men de skal vel i sprogskole, så de kan komunikkere med de nuværende fisk :P

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger malthemulti (Inaktiv) - 31/03-2016 17:06 31/03-2016 17:06
jyde løsning ,
vandtæt tønde med noget af det vand de går i ,
tønde om på ryggen = stor overflade
lidt vand meget luft og så ind i en varm bil

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger Tom & Jane - 31/03-2016 17:28 31/03-2016 17:28
Bare et lille tip.
Husk at spørge om de har brugt bedøvelse i vandet.
Vores erfaring er at så tager det længere tid med tilvending til dit vand.
Og lad være at komme det vand fiskene har med fra forhandleren med i akvariet.
Ellers NO problem
God tur

Annoncører
Annoncører