Et tip til medicin

Postet under : Akvariesiden.dk - Sygdomme
Visninger : 740

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Dujo (Inaktiv) - 16/03-2016 09:52 16/03-2016 09:52
Da regeringen har lavet en helt håbløs regel omkring medicin til akvariefisk, tænkte jeg at jeg ville dele et lille tip med jer kære akvarister som har hjulpet mig :)

Da havedamme ikke sidestilles med akvarier, må man godt sælge medicin til damme! Det er ofte de samme produkter og medikamenter, bare mere koncentreret (da de skal kunne bruges i store damme). Derfor kan man få fat i medicin ved at kigge på koi, havedam eller lignende sider/butikker. Så slipper man for at skulle bestille fra Tyskland/EU og får meget mere for pengene.

Det eneste man ikke kan få fat i, i kære Danmark, er antibiotika - men stort set alt andet kan fås på denne måde. Håber det kan hjælpe :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger fishyfishy (Inaktiv) - 16/03-2016 10:02 16/03-2016 10:02
det skal vel så tyndes op hvis det er stærkt koncentreret?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Dujo (Inaktiv) - 16/03-2016 12:14 16/03-2016 12:14
Blot bruges i mindre mængder :) Ofte står der på hvor meget man skal bruge per 500 eller 1000 liter. Så dividerer man bare med 500/1000 også op i det antal liter man har, så ved man hvor meget man skal bruge. Fx har jeg et der skal bruges 25 ml per 1000 l. Bruger bare en lille sprøjte til at måle op hvor meget jeg skal bruge også i akvariet med det

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Voxvalve (Inaktiv) - 16/03-2016 12:47 16/03-2016 12:47
Jeg har bestilt medicin til akvariet fra Amazon.co.uk uden problemer ind til videre.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger blob (Inaktiv) - 16/03-2016 14:43 16/03-2016 14:43
Det er vist kun indtil tolderne finder det,så bliver det et problem

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Dujo (Inaktiv) - 16/03-2016 15:07 16/03-2016 15:07
Voxvalve skrev :
Jeg har bestilt medicin til akvariet fra Amazon.co.uk uden problemer ind til videre.

Har også fået fra både USA, Kina, Hong Kong, England og senest Malta uden de store problemer. Sjovt nok gav foder problemer, grundet told! 16 kr. told og 160 kr. gebyr!

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger tankpasseren (Inaktiv) - 16/03-2016 15:41 16/03-2016 15:41
Jeg har købt online fra Tyskland uden problemer. Heldigvis meget længe siden jeg har haft sygdom. Så det er mere et backuplager. Det kan jo holde sig i mange år

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger mipe (Inaktiv) - 16/03-2016 16:08 16/03-2016 16:08
Det er ikke ulovligt at købe fiskemedicin herhjemme, men det er ulovligt at sælge, da det ikke er godkendt til det danske marked.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger tankpasseren (Inaktiv) - 16/03-2016 16:21 16/03-2016 16:21
For et par år siden skrev jeg faktisk en længere velunderbygget udredning til flere folketingspolitikere, som havde med området at gøre som ordførere, om det misvisende i at kalde det medicin og forbyde det, når der rent faktisk er tale om desinfektionsmiddel rettet mod parasitter og ikke selve fiskene. Samt at akvariefisk ikke er spisefisk og derved heller ikke behøver samme regulering if. .t. hvad der tilsættes vandet modsat kommercielle opdrættere af spisefisk. Samtlige kendte ikke til forbuddet og konsekvenserne af det. Samtlige kunne godt se, at det var et forbud som var truffet på et grundlag, der ikke har noget med hobby akvarium fisk at gøre og at det reelt er nytteløst, da man bare kan købe det i EU. Samtlige lovede at se på det og rejse emnet. Samtlige gjorde ikke en skid! Derfor er der absolut ingen grund til at have kvaler over et forbud som kun er der fordi en el. anden læge gruppe, der ikke ved en hujende fis om akvariefisk eller hvad den såkaldte "medicin" virkelig er, altså alt andet end medicin, har lavet et forbud uden reel indsigt. Tolderne er sgu nok også fløjtende ligeglade, de går nok mere efter penge, narko, våben og kopivarer. Ikke en lille uanseelig pakke med en akvarium onlineforhandler som afsender. Køb Esha Exit og de andre midler mod parasitter online og hav det fint med det. Nobody cares B)

Annoncører
Annoncører