Returpumpe til sump

Postet under : Akvariesiden.dk - Teknik og udstyr
Visninger : 355

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger McWearq - 24/02-2016 19:37 24/02-2016 19:37
Hvad siger panelet til at bruge denne til returpumpe i en 200 liter sump til et 1600 liter akvarium?
Eksternt link http://www.vvs-eksperten.dk/varme/pumper/pumpe-unioner/smedegaard...

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger KimJ - 25/02-2016 06:55 25/02-2016 06:55
Det fremgår ikke rigtig hvor meget den kan yde? Vil den selvregulerende elektronik ikke være et problem? Man skal under alle omstændigheder være opmærksom på, at den ikke kan være neddykket.

Jeg skal ikke med sikkerhed sige om den kan bruges eller ej, men der findes en del pumper som er beregnet til formålet, og som koster nogenlunde i omegnen (nogle lidt billigere, nogle lidt dyrere), som jeg ville mene at det er mere oplagt at bruge.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger McWearq - 25/02-2016 08:22 25/02-2016 08:22
Nej, det fremgår ikke af websiden hvor meget pumpen leverer. Jeg har dog set et datablad på den hvor det fremgår at der kommer 3000 l/t og opefter igennem den. Jeg tror det handler mere om at skabe tryk i rørene på et varmeanlæg, end egentligt flow, så l/t er vist ikke så interessant for VVS'ere.
Jeg har selv tænkt på den selvregulerende elektronik, men jeg regner med at den virker på den måde, at når pumpen registrerer øget modstand i rørene (lukkede radiatorventiler) så nedsættes pumpestyrken. Hvis det er tilfældet, så er det jo egentlig ret genialt, for så kan man regulere flowet/strømforbruget ved at indsætte en lukkehane på returløbet.
En pumpe af denne type er meget mere energieffektiv end de gængse akvariepumper, og det er det der ville være mit egentlige formål med at benytte den, ikke indkøbsprisen.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger tjalfe32 (Inaktiv) - 25/02-2016 08:30 25/02-2016 08:30
Der står i databladet at den kan sættes til en fast hastighed

Annoncører
Annoncører