Neolamprologus Helianthus Koloni i 85 l

Postet under : Cichlider - Andet - Mit Akvarium
Visninger : 698

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger dave - 30/01-2016 23:20 30/01-2016 23:20
Indlægget er rettet 30/01-2016 23:26 30/01-2016 23:26 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Hej Alle.

Da der er begrænset viden om Neolamprologus Helianthus tilgængelig, og lidt for min egen skyld, vil jeg her dele mine oplevelser med arten. Jeg købte 10+ unger hos "breuner" gennem siden her d. 10/10-15. Mine fisk er F1, efter hans vildtfangede par fra Congo. De bor nu i et 85l akvarium i min stue, desværre et sted med lidt trafik. Fiskene har en tendens til at være lidt sky, men når man forholder sig roligt kommer de hurtigt frem igen. To af fiskene har holdt sig sammen og taget et lille territorie omkring det store sneglehus. For ca. en uge siden begyndte de at grave ud omkring sneglehuset. Nu er der så unger. Samtidig har et andet par fået yngel under en sten i modsatte ende af akvariet. I toppen af stensætningen holder yderligere to fisk sammen, som jeg også har mistænkt for at være et par. Her en video af akvariet:

Hannen er ca. 5 cm og hunnen ca. 3,5 cm
opdateringer følger..

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Sølz - 31/01-2016 01:23 31/01-2016 01:23
Smukke fisk - spændende at følge udviklingen af ynglen(?) - vi må have løbende opdatering. :) ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger ssm2k (Inaktiv) - 10/02-2016 08:59 10/02-2016 08:59
Hvordan går det med ungerne ?

Er de stadig levende ?

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger dave - 11/02-2016 16:52 11/02-2016 16:52
Hej, ungerne fra begge kuld lever endnu og det ser ud til at de bliver godt beskyttet. Jeg prøver lige at se om jeg kan lave en opdatering i løbet af weekenden, når jeg har fået renset glasset, så man kan se ind i akvariet igen B)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger dave - 13/02-2016 20:22 13/02-2016 20:22
Her en lille update. . .

Hele gruppen virker meget harmonisk. Jeg har ikke set ungerne fra venstre side af akvariet i nogle dage, men fiskene har også gravet omme bag stenene, så de har muligvis bare flyttet dem. Desværre gemmer de sig når jeg finder telefonen frem og filmer. Jeg har observeret de helt små unger har nogle indbyrdes kampe, som det lykkedes at fange på film:

Jeg har aldrig før set så små unger have kampe med hinanden. På trods af at forældrene gemmer sig når jeg er aktiv foran akvariet, så bliver der passet godt på de små.

Jeg overvejer om jeg skal skille mig af med nogle af parrene, men de går nu godt sammen indtil videre.

Annoncører
Annoncører