Så blev Julen skudt i gang på Lolland.

Postet under : Siden - Akvariesiden Offtopic
Visninger : 1295

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger brib - 24/11-2015 15:09 24/11-2015 15:09
Det startede ellers som en helt normal dag . Kl. 05.12 kom den første Roetransport forbi vores matrikel. Så vågnede hundene og ville gerne op og tisse af. Selv lå jeg og missede lidt med øjnene inden kræene blev båret ned af trapperne så de kunne komme ud i naturen og lave det som mennesker nu også gør når de vågner.

Kaffen blev sat over og der blev tændt lys på de 13 akvarier vi har pt. Og da kaffen var færdig , snuppede jeg et krus dampende varm mokka og rullede mig en smøg og smuttede ud på min "rygestol" i stalden hos hønsene . ( Vi har rygning forbudt indendørs) Det kom vist lidt bag på Hanen at jeg vækkede ham , men hvorfor skulle han have det bedre end os andre :)

Synet af mig i underhylere og T. shirt er måske en anelse skræmmende for hønsene o.a , men sådan er reglerne nu engang hvis man vil ryge her på matriklen .

Efter at have slugt mokkaen og indhaleret mindst 124 skadelige stoffer, var det tid at få liv i brændekedel og brændeovn. Tv blev startet op , og det samme med 2 pcer. Et hurtigt tjek for at læse de sidste nyheder her på siden og hvad der ellers var sket af katastrofer mens jeg havde sovet.

Så kom den ikke helt uventede katastrofe. Fruen stod op med viltret hår og missende sovekammer-øjne og postulerede: God morgen skatter ( skatter er vist mig ) : - Husk du lovede at vi skulle starte med at Julepynte i dag .

Nå ja , jeg havde vist i et svagt øjeblik lovet at nu var det vist på tide at vi gav et ekstra bidrag til vores el-leverandør, og svinede hele huset til i Nisser og diverse andre julesager . :)

Fruen bad mig tage de der 77 kasser julepynt ned fra 1 sal - Her var jeg vist ikke helt vågen endnu, for jeg bad hende om at ringe til 3x34 for jeg var altså ikke ansat som flyttemand her i hytten . Det var så første gang jeg røg ud i værkstedet . Her begyndte jeg allerede at føle mig lidt som Emil fra Lønneberg :)

Trin 2 : For at sætte noget op - så skal noget fjernes - Altså blev samtlige hylder - reoler og vindueskarme tømt for normalt inventar, så der kunne blive plads til fløjtende nisser - diverse julehalløj der kan køre på motorcykel og hvad ved jeg . Men det fylder godt nok meget når først det er sat op .

8 trappestiger - 2 træer i indkørslen plus diverse andre installationer med lys i stod jeg for , men hvor faen havde jeg lige lagt alle de der forlængerledninger der forbinder stagerne med hinanden. Tror vist jeg blev en anelse ophidset og bad fruen kontakte aktiv-el . Vupti - Så landende jeg lige som Emil fra Lønneberg i værkstedet igen. :)

Nu er jeg jo typen der er lidt konfliktsky, så på helt egen hånd lavede jeg en krybbe ude stalden . Der er både LED belysning og det hele over den der krybbe . Fruen kom ud og kiggede en anelse demonstrativt på mit arrangement og sagde : Det ser da fint ud skatter , Men hvor er de 3 vise mænd henne ? - Her svarede jeg kort og kontant : Hvor faen finder du 3 vise mænd ? - Vi bor altså på Lolland - Så landede jeg ude i værkstedet igen . :)

Nå men det var så lidt af en fortsættelse af historien om en Københavner flytter på landet - Fortsættelse følger ( måske ) :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Superbruger Nullepigen (Inaktiv) - 24/11-2015 16:40 24/11-2015 16:40
Hehe hehe hehe :D
Skøn historie,kom endeligt med en masse fortsættelser (y)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger kejak (Inaktiv) - 24/11-2015 19:05 24/11-2015 19:05
Ja, Brib, du kan godt snart lave en ny historie.
For dem der mangler gode Brib historier, så er der en del i artiklerne.
Jeg er bare for doven lige nu til at finde og linke dem, men det skal heller ikke være nemt, og så lærer man lidt om søgefunktionen på siden.

Et hint er Brib, og mener at det skulle være nemt...............Ellers sig til så linker jeg, til de gode historier ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger kejak (Inaktiv) - 24/11-2015 19:12 24/11-2015 19:12
Internt link http://akvariesiden.akvariefisk.dk/forum/thread/?ID=955960
Det er også en fin Brib tråd, godt skrevet så alle kan følge med, og så er der mange sjove "snå" hisorier inden i selve historien. Bestemt et kig værd, og så får man nok også et lidt andet syn på admins. De er trods alt mennesker ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Fiskerne - 24/11-2015 23:56 24/11-2015 23:56
Dejligt med endnu et sjovt og skørt indlæg fra Brib. (y) Har tidligere læst den ganske underholdende tråd som du selv nævner.

Emil, go home, her er det Brian fra Søllested :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Administrator Sponsor ken kætbak - 25/11-2015 07:46 25/11-2015 07:46
Jeg har også læst om Brians bedrifter. Det er sgu ikk kedeligt med ham i nærheden. - med mindre man er vertikalt udfordret bondemand med høje støvler for eksempel :D :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger brib - 25/11-2015 12:09 25/11-2015 12:09
Indlægget er rettet 25/11-2015 12:14 25/11-2015 12:14 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Så fik vi da lige ryddet Jem&Fix for diverse LED - kæder og lidt andet sjovt .

Til akvarister der bruger mange 12.l spande er de på tilbud til kr. 3.95 lige nu . Jeg købte 20 stks. for at være garderet et stykke frem i tiden . Underligt nok koster en bærerpose i brugsen kr. 3.50 , så hvorfor ikke investere pengene i en ordentlig spand i stedet.

Vi har fået problemer med en Nisse-familie - Pludselig var de flyttet ind uden mit samtykke. Faktisk opdagede jeg dem først da hunde-basserne kom rendende med en lille dværg med rød hue og dårlige tænder . Den der nisse lignede helt sikkert ikke en af de sædvanlige rotter som de plejer at fange.

Lige nu diskuterer vi en form for lejekontrakt , men Nisse-Familien påstår at de har noget de kalder "erhvervet boligret " da de har boet her siden huset blev bygget i 1923 . Hmm . Det måtte jeg da lige Google , og der er faktisk en regel omkring det at man kan fritages for opsigelse hvis man har boet på ejendommen i X antal år .

Tiderne har ændret sig og man kan ikke bo gratis. Jeg har derfor forlangt at der skal falde en månedlig husleje på mindst kr. 5 pr. md. og At December vil være betalingsfri.

Nu har jeg blot fået en mistanke om at de har ulovlige lejere boende , bla. er der set en halvt smeltet snemand luske rundt på gulvtæppet og lavet noget der ligner sneglespor . Det er helt sikkert ulovligt ikke at melde til udlejer at man har fremlejet en del af boligen. Så derfor har jeg opsat overvågnings kameraer omkring Nisse-familiens bolig.

De sidste billeder af den ulovlige beboer var dog blot stumpen af en gulerod og en våd plet på gulvtæppet , så jeg gætter på at han har fået varme fødder og er flyttet i nattens mulm og mørke.

Foreløbig er her nogenlunde ro på , men vi kan godt mærke at nisserne er flyttet ind. De har en virus med der smitter helt vildt.

Denne virus bevirker at man går og små-nynner glade jul og andet der minder om at tiden sig nærmer .

I denne tid skal vi alle være gode mod hinanden - Her vil jeg lige påpege en lille reminder til DanskeBank og Nordea : Tak for jeres søde Julehilsner - Navn og adresse er korrekt - Men hvad betyder ordene : Betal inden ti dage, og hvad betyder tvangsauktion og fattiggården ??? - *santa*

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger westermann (Inaktiv) - 26/11-2015 17:35 26/11-2015 17:35
(y)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger scn - 26/11-2015 18:30 26/11-2015 18:30
Jeg må skuffe dig, men det er ikke nødvendigvis ulovligt at fremleje sin lejebolig ud, uden at informere ejeren af bygningen. Dog kan man som lejer bliver smidt ud, hvis den person man har fremlejet til ikke overholder eks. ordensreglementet (eks. at lave vandskade på gulvtæppet eller efter lade halvrådne grønsager som kan tiltrække rotter og andet utøj) *santa*

Hvis jeg var dig, så ville jeg starte med at lave lidt rentes regning og se hvad 5,- om månede 11 månder om året løber op i, og så kræve husleje tilbage fra 1923. Så burde der være råd til den julegave Danske bank og Nordea ønsker sig :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger Pisch - 26/11-2015 18:46 26/11-2015 18:46
:D :D *santa*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger maejo - 26/11-2015 22:33 26/11-2015 22:33
Nu er det jo sådan, at nisser skal behandles med omhu.
Handler man efter almindelig lov og ret, - eller ligefrem kræver - så går det ikke godt for det sted, man bor.
Stiller man grød ud, og er generelt hyggelig, så kan det pludselig gå vældig godt for alle på gården.
Træd varsomt, hvis næste år skal blive godt *santa*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger brib - 27/11-2015 09:48 27/11-2015 09:48
maejo skrev :
Nu er det jo sådan, at nisser skal behandles med omhu.
Handler man efter almindelig lov og ret, - eller ligefrem kræver - så går det ikke godt for det sted, man bor.
Stiller man grød ud, og er generelt hyggelig, så kan det pludselig gå vældig godt for alle på gården.
Træd varsomt, hvis næste år skal blive godt *santa*

Hold da op , det havde jeg da helt glemt . Nu håber jeg at ham på billedet slipper med en halskrave og ellers uden mèn .

Selv syntes jeg det var en fin ide med en rottefælde og lidt risengrød som madding, men da jeg undersøgte nissens identitetspapirer viste det sig at han blot var en gæst fra Holland . Hans alder var angivet til 426 år , så klasket i nakken har sikkert givet ham lidt af et chok. ( Håber ikke han sagsøger mig ) :)

Sådan en rottefælde slår meget hårdt. Da jeg af vanvare kom til at udløse den , var jeg sikker på at mindst 4 fingre skulle amputeres, for den slog godt nok hårdt. Jeg er sikker på at man kunne ane et par tårer i mine øjenkroge da fingrene kom fri igen. Nu er den blå farve næsten forsvundet igen , og jeg kan bevæge fingrene næsten normalt.

Lidt doven er jeg jo som bekendt, så der er blevet købt fjernbetjente stikkontakter til julepynten og et sæt til den almindelige husholdning.

Med et enkelt tryk på fjernbetjeningen tænder hele julebelysningen, og med et tryk på master-knappen slukker det hele igen.

Det samme gælder for det gamle system der styrer husholdnings-apparaterne, her er det dog lidt mere avanceret da der er flere knapper med forskellige funktioner.

I aftes skulle det hele testes, og det virkede over al forventning. Det viste sig at de to fjernbetjeninger infererede med hinanden incl. naboens tænd sluk og alarmen på vores bil . Så da jeg slukkede på master knappen gik bil-alarmen i gang og slukkede ikke blot vores julebelysning , men også naboens.

Det blev først rigtigt sjovt da jeg trykkede på fjernbetjeningen på bilnøglen. Så tændte det hele igen plus at alarmen på naboens bil også gik i gang . *santa*

Efter at have moret mig i en times tid med at omprogramere betjeningerne gik der jo lidt sport i at drille naboen. *santa*

Her i hytten virkede betjeningerne nogenlunde efter hensigterne, lige med undtagelse af at en af dem stadig tændte lys hos hønsene i stalden , uanset hvordan jeg stillede på elektronikken .

Det sjoveste er at knap C stadig aktiverer larmen på naboens bil. Så det prøvede jeg da lige kl. ca. 03. i morges . Det virkede fint.

Faktisk troede jeg at stribede pyjamasser var gået af mode, men ikke hos vores nabo. - Han så ærligt talt lidt træt ud , så jeg besluttede at vente til kl. ca. 04.00 før jeg lige testede knap. C igen, og jo den virkede fint . *santa*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Superbruger Nullepigen (Inaktiv) - 27/11-2015 12:27 27/11-2015 12:27
:D :D :D :D :D :D :D :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger maejo - 27/11-2015 21:14 27/11-2015 21:14
# 12

Hold da op , det havde jeg da helt glemt . Nu håber jeg at ham på billedet slipper med en halskrave og ellers uden mèn .

Selv syntes jeg det var en fin ide med en rottefælde og lidt risengrød som madding, men da jeg undersøgte nissens identitetspapirer viste det sig at han blot var en gæst fra Holland . Hans alder var angivet til 426 år , så klasket i nakken har sikkert givet ham lidt af et chok. ( Håber ikke han sagsøger mig ) :)

Jeg vil jo nok mene, at oven på den behandling af den besøgende hollandske, så skal du skynde dig med grøden, hvis du vil ha' færre af den slags breve fra bankerne til næste år! *santa*
Husk kanelsukker - så får du måske avlet en helt ny guppystamme :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Bruger brib - 30/11-2015 14:05 30/11-2015 14:05
Black Friday er godt for dem der ønsker at købe billigt.

Her på matriklen har vi noget der hedder: Black Monday - Det gælder hvis man er en mus. :)

Jul eller ej - Jeg vil ikke have de små kryb indendørs . 2 stk i løbefælden.

Katten var lidt hurtigere end mig og nåede at æde den ene, inden jeg fik hentet kameraet .

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Bruger brib - 08/12-2015 16:03 08/12-2015 16:03
Indlægget er rettet 08/12-2015 16:07 08/12-2015 16:07 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Det måtte jo ske .

Der har i formiddags været udøvet hærværk på den lille Nissefamilie. og deres bopæl.

2 Nisser har måttet ladet livet , og der er kun fundet rester af rødt tøj spredt hist og pist rundt omkring i huset .

En lille Dansk-Svensk gårdhund er under stærk mistanke for at have udført mordene og hærværket. Flere indicier peger netop på tiltalte , da der hang garnrester og noget der lignede et molestreret tørrestativ i tiltaltes kurv .

Vi har valgt ikke at indkalde politiets rejsehold, da de afdøde nisser delvist selv bærer skylden. Det er jo lidt tiltalende for en DSG at der ikke er nogen hjemme i huset og man keder sig lidt , og vi ved jo at Nisser godt kan drille både mennesker og dyr i denne tid , Foreløbig er Nisseboet afspærret med rød/hvide politi bånd :)

Dette var et uddrag fra Nissernes Politi-rapport. - Fortsættelse følger .

Et billede af tiltalte er vedhæftet .

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Bruger maejo - 08/12-2015 16:32 08/12-2015 16:32
Ligner jo uskylden selv *santa*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
Superbruger Nullepigen (Inaktiv) - 08/12-2015 16:55 08/12-2015 16:55
Sikke en dejlig hund *blink* den ligner bestemt ikke en som laver ulykker :P *santa*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #19
Bruger MortenDAD (Inaktiv) - 08/12-2015 18:33 08/12-2015 18:33
Indlægget er rettet 08/12-2015 18:37 08/12-2015 18:37 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Uskyldig til det modsatte er bevist :P
Det hævder mine hunde i hvert fald - de påstår at det er kattepoter der er i sofaen - har ikke katte i pumastørrelse, så jeg tvivler lidt på sandhedsværdien *uhh*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #20
Bruger brib - 08/12-2015 19:41 08/12-2015 19:41
MortenDAD skrev :
Uskyldig til det modsatte er bevist :P
Det hævder mine hunde i hvert fald - de påstår at det er kattepoter der er i sofaen - har ikke katte i pumastørrelse, så jeg tvivler lidt på sandhedsværdien *uhh*

Synes jeg genkender de der uskyldsrene mandeløjne som hunde kan sætte op,

Jamen far altså , det var puden der angreb mig og jeg var nødt til at forsvare mig, Eller den der stump tapet har alligevel hængt løst i flere dage . Osv.

Den unge dame i #16 Har nu ikke været særligt slem til at ødelægge inventaret, men vores vildkat er bestemt ikke glad når kæberne klapper sammen 10 cm. fra dens mås :)

Der hvor andre har et skilt på døren hvor der står : HUNDEN BIDER - Der har vi et skilt hvor der står : ADVARSEL :Hunden Slikker :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #21
Bruger MortenDAD (Inaktiv) - 08/12-2015 20:06 08/12-2015 20:06
I følge mine hunde burde der stå "Katten bider - og slår - og river - og driller - og.." på døren - faktisk burde det stå ved indkørslen til matriklen :D
De mener vist også der burde være advarselstrekanter på høns....
Det er hårdt at være 10 gange så stor som de andre i husstanden *rødmer*
Har læst at hundens DNA svarer til 99% ulve DNA - så er mine den sidste % og det tror jeg er plysbamse DNA ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #22
Bruger KevinR - 08/12-2015 23:03 08/12-2015 23:03
Brian find dig en der er god til at lave tegninger og skriv en bog,For det her er fandme underholdning og humor

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #23
Bruger brib - 10/12-2015 13:39 10/12-2015 13:39
Op kl . 05.00 om morgenen er ikke lige det der er mit største juleønske. Men hundebasserne skabte sig som sindsyge . Et eller andet var ravende galt .

Normalt sover jeg bare videre til kl. ca. 7 - men der var stadig et eller andet galt for hundene flappede løs.

På med mine "longjohns" og liste ud og inspicere området. Der holdt en hvid kassevogn med "Øst plader " lige uden for vores indkørsel. Desværre havde jeg ikke kameraet med , men da 2 knastbefængte gutter opdagede en underlig mand i lange hvide benklæder bevæbnet med et luftgevær i klasse A ( Skyder tværs igennem en aluminiumsbalje på 20./m ) , fik de hulens travlt med at få rø*ven ind i deres "karet og lavede hjul-spin for at komme væk.

Jeg er ikke racist , men jeg vil altså heller ikke have fremmede på matriklen når jeg sover.

Lavede et opkald til vores lokale politi for at informere om mine oplevelser og fik følgende svar : Du har ringet udenfor normal åbningstid , men du kan kontakte 112 hvis du har et problem der ikke kan løses via vores service.tlf på tlf. nr. 114 .

Samtidig læser jeg på vores lokale "grisetidende " ( Folketidende.dk ) at der er flere indbrud i vores område .

Gad vide hvorfor der er flere og flere tilfælde af selvtægt. ?

Købes : 2-3 Bjørnesakse plus et par tons læsket kalk :)

Nå men det var det negative . :) - Hønsene kan slet ikke finde ud af at det er vinter - 10 høns og 8-10 dejlige friske landæg dagligt . Selv katten er i Julehumør , Den hvæser kun når den bliver fodret . Fruen i huset virker en smule præmenstruel , men det tilskriver jeg at vi kom meget tidliget op i dag . :)

Fiskebasserne trives også godt og jeg vågnede op til et helt nyt kuld ancistrus Full - Red .

Nå men det var som sædvanligt en helt almindelig start på dagen her på matriklen .

Hav en fortsat god dag til jer alle :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #24
Bruger MortenDAD (Inaktiv) - 10/12-2015 13:48 10/12-2015 13:48
Der er ingen grund til at bruge læsket kalk - en flok høns plejer at kunne klare det mest indenfor organisk oprydning - dog med risiko for visse lugtgener *doh*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #25
Bruger brib - 10/12-2015 14:25 10/12-2015 14:25
MortenDAD skrev :
Der er ingen grund til at bruge læsket kalk - en flok høns plejer at kunne klare det mest indenfor organisk oprydning - dog med risiko for visse lugtgener *doh*

jeg havde overvejet det - men 10 høns vil være meget længe om at klare det organiske - plus at vores æg er øko-æg - Så den holder nok ikke i længden hvis jeg skal lave en indholdsbetegnelse på æggebakkerne .

Det skulle da lige være : Sælges æg fra Ø-st fodrede høns :)

Det med æg er noget jeg går meget op i . I få perioder har vi ikke holdt høns . Og i solidaritet med burhønsene har jeg simpelthen ikke spist æg , før vores egne er begyndt at lægge æg .

Jeg spiser ikke æg fra høns der ikke har haft et godt liv. Vores høner har 2 gode år her på matriklen inden de bliver skiftet ud med et nyt hold . Der kan så være en overgangsperiode hvor vi ikke har æg . Kald mig bare sart og en gl. oggenal . Men mit liv er bygget op omkring dyr og derfor er jeg måske en anelse speciel i den retning :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #26
Bruger MortenDAD (Inaktiv) - 10/12-2015 14:48 10/12-2015 14:48
En lidelses fælle!!!
Mine høns er i vinterstrejke og totalt ligeglade med at de bader i lys fra 3 om morgenen - de vil IKKE bidrage til min morgenmad ;(

Jeg bliver nok nødt til at investere i æg med skrift på - har ikke en klejneopskrift der ikke kræver æg - ingen jul uden klejner efter tip-tip oldemor Annine's opskrift. (der står blandt andet: "2 glas cognac; hvoraf et skal i dejen" :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #27
Bruger brib - 10/12-2015 19:37 10/12-2015 19:37
#26 : Det lyder som en fin opskrift - Specielt den med Cognacen :)

På denne årstid skal der kræses om hønsebasserne for at de vil lægge æg . Kl. 04.00 og frem til kl. 08.00 er der lys i hønsehuset .

Tilskudsfoder er et "must" for at holde dem i æglægning, og ved 8.30 tiden bliver de lukket på friland.

Kl. ca. 16 bliver den Rævesikrede dør lukket og El-Hegnet slået til . - Jeg vænner mig altså aldrig til det el-hegn der . På en eller anden måde får jeg altid lige "snittet" det med en kropsdel , og bliver lige forskrækket hver gang .

Som beskrevet i en anden tråd , er det et hegn der kan holde elefanter inde, og selv hegns testeren lugter lidt brændt når jeg prøver om der stadig er liv i trådende - Nu har jeg dog efterhånden vænnet mig til de lidt uventede stød. Men må da tilstå at jeg i starten hoppede lidt rundt og så underlige syner . .

Første gang fik jeg et totalkontakt stød af første grad. Der Pi"ede jeg da godt nok i bukserne af bare forskrækkelse. Nu er der kun få eftervirkninger af alle disse stød . Nogle af dem kan godt virke en anelse irriterende, og det er feks. hvis fruen bruger Mikrobølge-ovnen , så sjat-pi"er jeg lige lidt og går i sort - Formoder det er en slags bivirkninger af de mange stød jeg har fået gennem årene :)

Lige et lille Julebillede af mit aller første stykke Julepynt fra da jeg flyttede hjemmefra i 1976 . Underligt nok har stjernen overlevet 3 ret kvikke ungers kamp om hvem der skulle jule-pynte :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #28
Bruger maejo - 10/12-2015 19:53 10/12-2015 19:53
Nå så I hønsefolk tænder lys kl.3-4 om natten, for at narre de stakkels høns til at lægge æg om vinteren?
Så forstår jeg pludselig bedre, hvorfor en hane her i landsbyen har galet løs midt om natten, netop om vinteren i buldermørke, de sidste par år! Jeg troede bare den var gal! *skeptisk*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #29
Bruger brib - 10/12-2015 20:42 10/12-2015 20:42
maejo skrev :
Nå så I hønsefolk tænder lys kl.3-4 om natten, for at narre de stakkels høns til at lægge æg om vinteren?
Så forstår jeg pludselig bedre, hvorfor en hane her i landsbyen har galet løs midt om natten, netop om vinteren i buldermørke, de sidste par år! Jeg troede bare den var gal! *skeptisk*

Det er nu ikke for at narre de stakkels høns . Det er for at forlænge døgnet med nogle af de timer de mister ifht. om sommeren .

Lige nu er dagen blevet 10. timer og 20 minutter kortere ifht. årets længste dag .

Altså får hønsene forlænget dagen med 4 timer - De 4 timer giver øget trivsel hos hønsene der ellers kun ville have lys i ca. 8 timer . - At belønningen så er at de lægger æg , er blot en sidegevinst .

Det er lidt sjovt det med at hanen galer - Nogle byboer flipper totalt ud og klager til kommunen . Derfor er der i mange byer forbud mod at holde Haner.

Her var jeg blevet lidt træt af det der hønsehold og nedrev hønsehus og hønsegård . Så fik jeg skisme klager fra naboerne over at de savnede den der galende Hane :) - Nå ja , jeg er jo en god nabo , så jeg startede da menageriet op igen :) - Hønsehold er hyggeligt , ingen tvivl om det. - Høns er også rigtigt gode til at man undgår madspild . Vores høns får alle former for brødrester og grøntsager som ellers ville blive smidt i skraldespanden. Katten får kødrester fra køleskabet og middagsmaden . Så på den måde er der intet der går til spilde .

Vi sælger overskydende æg . Derfor har vi en meget høj hygiejne hos hønsene . De får ALDRIG kødrester og så vidt det er muligt får de kun korn uden pesticidrester plus tilskudsfoder. Vi kan ikke kalde æggene for øko-æg , da vi ikke kender kornindholdet i feks, brødrester og rester af grøntsager . Men jeg er ret sikker på at æggene er betydeligt sundere end burhønse og skrabeæg , og hvad producenterne ellers kalder deres æg .

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #30
Administrator Sponsor ken kætbak - 10/12-2015 20:59 10/12-2015 20:59
Fantastiske dyr høns :)

Og dejligt at der er kommet fokus på feks. Burhøns. -lidl er helt stoppet med at sælge buræg :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #31
Bruger brib - 10/12-2015 21:14 10/12-2015 21:14
ken kætbak skrev :
Fantastiske dyr høns :)

Og dejligt at der er kommet fokus på feks. Burhøns. -lidl er helt stoppet med at sælge buræg :)

Coop er også ved at være med på vognen og udfaser buræg , så det går den rigtige vej .

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #32
Bruger maejo - 10/12-2015 22:15 10/12-2015 22:15
jeg klager skam ikke over hanen der galer - jeg fattede bare ikke hvorfor den gjorde det i de mørke vinternætter :)
Jeg bor ca. 100 m fra kirken, og synes da også det er hyggeligt at den ringer hver dag. Den slags lyde vænner man sig til.
Til gengæld er jeg voldsomt overfølsom over for lyden af de motocross-maskiner, motorcykler, atv'er m.m., som genboen tuner i flere timer hver lørdag og søndag.
Egentlig spøjst, at éns ører sådan skelner mellem "gode" og "onde" lyde... *santa*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #33
Administrator Sponsor ken kætbak - 11/12-2015 06:26 11/12-2015 06:26
Hvis almindelige mennesker så en burhønse farm, så var buræg væk med det samme. Skrækkeligt :(

Hvordan forholder høns sig til nisser? :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #34
Bruger brib - 11/12-2015 07:42 11/12-2015 07:42
#32: Vi bor 5 meter fra en af de helt store tvangsruter for Roe-Transporter .

Så her kan man virkelig snakke om støjhelvede, men heldigvis er man mere eller mindre "lyddøv" efter en måneds tid .

På søndagene er det helt underligt ikke at blive vækket lidt over 5 om morgenen, der holder de jo "Roefri" Dog kan man godt se på huset at der er mange rystelser når der fiser så mange tunge kørertøjer forbi , og i skrivende stund kan jeg tælle 4-5 transporter i minuttet . Huset ryster så meget at ting falder ned af reolen og man kan se rystelserne på overfladen af akvarierne .

Heldigvis er Roe-kampangnen afkortet gevaldigt i år, og skulle være slut lige omkring Juletid .

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #35
Bruger brib - 11/12-2015 10:36 11/12-2015 10:36
Ak ja - Krisen kradser stadig .

Det er ikke nemt at holde Julestemningen kørende .

Da hønsene skulle lukkes ud , var krybben med det lille Jesusbarn ødelagt af katten - Den havde simpelthen brugt krybben som toilet.

Ude på værkstedet mødte der mig et sørgeligt syn. Den Hollandske nisse havde taget sig selv af dage . En kuvert fra SKAT havde åbenbart fået ham til at miste modet helt . Jeg læste brevet fra SKAT og kunne konstatere at Nissefar skyldte børnepenge for ca. 300 børn og med renters renter osv , var det nået op på et ret betragteligt beløb . Så han havde nuppet "strikken" - Lidt trist i denne tid, for nu skulle han ellers snart have fjernet den der halskrave han fik på i #12. Men sådan kan det jo gå hvis man presser Nisser og andre for hårdt .

Sidste års. Julemand sidder stadig på vand og brød . Forrige år var han ellers blevet advaret om at jeg ikke ville se den kane og rensdyr på taget igen- Men der er åbenbart nogle der ikke kender reglerne for overflyvning og parkering på andres ejendomme .

Med lidt held , vil Julemanden blive løsladt omkring d. 24-12 :)

For hvis jeg skal være helt ærlig, så er det en anelse besværligt og dyrt at fodre på alle de der Rensdyr . :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #36
Bruger maejo - 11/12-2015 15:19 11/12-2015 15:19
"For hvis jeg skal være helt ærlig, så er det en anelse besværligt og dyrt at fodre på alle de der Rensdyr :) "
lav et par bump på vejen af noget jord, og så saml de roer, der falder af vognene, og giv dem til rensdyrene - forholdsvis nemt og ganske gratis :D
Men pas på de ikke overspiser *santa*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #37
Administrator Sponsor ken kætbak - 11/12-2015 19:49 11/12-2015 19:49
Du er gal brib :D

Der var selvfølgelig noget smart i at fodre rensdyr med roer. De smager også rigtigt udemærket! Stege temperatur på 56 grader. Muums (y)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #38
Bruger brib - 11/12-2015 20:18 11/12-2015 20:18
ken kætbak skrev :
Du er gal brib :D

Der var selvfølgelig noget smart i at fodre rensdyr med roer. De smager også rigtigt udemærket! Stege temperatur på 56 grader. Muums (y)

Mit image er gal i Roen :) - Så tak for rosen :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #39
Bruger Smeden - 20/12-2015 11:03 20/12-2015 11:03
brib hvordan går det med de polskenisser, for det kan da ikke være andre slags nede i det område :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #40
Bruger brib - 20/12-2015 12:30 20/12-2015 12:30
Indlægget er rettet 20/12-2015 13:08 20/12-2015 13:08 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

De polske nisser er efterhånden uddøde - Jeg gætter på at de også har været lidt trætte af Etikketten : Udkants-Danmark :)

Men jeg ser det så som et positivt signal. Jo færre bønder = jo mindre trafik med gamle udslidte traktor-vogntog . Nå ja, og jo mindre roer ligger der og flyder på vejbanen og er til fare for trafikanterne. :)

Men ellers har Julestemningen da så småt sneget sig ind her på matriklen . Rotterne har haft det lidt skidt efter jeg købte et kilo af det der røde korn i Tyskland .

Hønsehuset er pyntet med gran , og selv katten er holdt op med at hvæse af mig når jeg fodrer den.

Seas-Nve har sendt det sædvanlige Julekort , med tak for godt samarbejde, og en ekstra hilsen fra de 4 nye medarbejdere som jeg via mit elforbrug betaler lønnen til . :)

Et lille gran-befængt billede fra hønsehuset :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #41
Bruger brib - 20/12-2015 13:04 20/12-2015 13:04
Det lugter lidt af Jul - Men også at vi har et meget tidliget forår .

De Japanske kirsebær står i fuldt flor , og smukt er det .

Selv Morgenfruerne kan ikke finde ud af at vi er slut. December , og står med deres nysselige blomster .

Også Roserne står med både blomster op knopper på. Et eller andet er helt forkert .

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #42
Bruger Smeden - 22/10-2016 15:42 22/10-2016 15:42
Hej brib !
Er du ved at komme på god fod med de lokale nisser i år ? :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #43
Bruger KevinR - 24/10-2016 20:58 24/10-2016 20:58
Smeden skrev :
Hej brib !
Er du ved at komme på god fod med de lokale nisser i år ? :P

Tusen tak for at hive denne geniale tråd frem og grinet.Denne brib burde have mere focus her på siden det er den ene efter den anden tråd han har skrevet med meget stor humor så tusen tak til ham også :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #44
Bruger brib - 28/10-2016 21:27 28/10-2016 21:27
Indlægget er rettet 28/10-2016 21:29 28/10-2016 21:29 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Om kort tid skal jeg op og sætte et par hundrede LED lys i træerne i indkørslen.

Jeg havde glemt alt om de der lyskæder der hang i træerne da jeg stynede dem her i foråret .

Jeg undrede mig da en anelse over at nogle af de grene jeg nappede lignede grøn ledning , men nu ved jeg hvorfor :)

#43: Tak for rosen KevinR :) - Jeg har et par fine historier på "lager" og de følger snarest . :-)

#42: Det kører nogenlunde med Nisserne. - Der er lige en enkelt det kniber lidt med , men mere om ham senere :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #45
Bruger brib - 03/11-2017 08:19 03/11-2017 08:19
Sig tiden nærmer hvor de der 38 kasser med Julepynt og andet krims krams skal sættes op . :)

Den udendørs julebelysning overlevede ikke at det ene træ væltede og ødelage begge kæderne med ca. 1000. Led pærer.

Meeen nyt er indkøbt og den første kæde er sat op under tagrenden. Der er godt nok knald på . Når jeg tænder den , så ligner det belysningen de bruger udenfor større kirker i juletiden . :) Nogle ondskabsfulde mennesker påstår at man kan se vores hus fra en af de sattelitter der fiser rundt ude i rummet . Men nu skal man jo ikke tage sådanne udsagn for gode varer.

Ok. Jeg indrømmer at der nok er lidt rigeligt "blus" på og man kan tælle træerne ca. 7 km borte når jeg tænder kæden , men så er det altså heller ikke værre :)

Fortsættes :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #46
Bruger MortenDAD (Inaktiv) - 03/11-2017 09:17 03/11-2017 09:17
Lyder til at være en gang led der kan gøre enhver akvariereol bleg af misundelse B)

En fordel er jo at du kan se nisserne når de kommer vandrende fra Holland (måske med en pose fisk under armen) *santa*

Glædelig for(h)jul

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #47
Bruger brib - 08/11-2017 07:40 08/11-2017 07:40
Godt begyndt er halvt fuldendt :)

Jeg er startet i det små. - Der er jo stadig noget tid til December . Men når man bor et sted hvor der er så mørkt om aftenen , så hygger det da lidt med noget lys allerede nu .

Plan 2 : Flagstangen skal have lys på . Det er dog en lidt halvdyr affære . - Så den overvejer jeg lidt endnu.

Annoncører
Annoncører