Posthorn snegle dør for mig

Postet under : Akvariesiden.dk - Andre akvariedyr
Visninger : 865

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Dujo (Inaktiv) - 20/11-2015 09:42 20/11-2015 09:42
Jeg købte for en lille månedstid siden 20 posthorn snegle, 10 røde og 10 blå + et par andre snegle.

Da mine akvarier enten fik medicin eller har fisk der kan finde på at spise sneglene, kom alle mine snegle over i et 54l med en pumpe og luftsten. Der er to forskellige slags sulawasi snegle, mysterie og zebra snegle (er taget ud), to forskellige posthorn snegle, alge snegle (bortia... something) og en lille skidt snegl jeg fandt i et andet akvarium. Mine sulawasi snegle har ynglet en enkelt gang i akvariet. Mine mysterie snegle har lagt æg. Og mine posthorn snegle lægger MANGE æg og der er en del små snegle i akvariet fra begge typer posthorn snegle.

De får nogle reje sticks samt lidt grønt at spise. Maksimalt 2 gange om ugen får de mad.

Nu er 3 af mine røde posthorn snegle "forsvundet". Skallen er tilbage, men selve sneglen er væk. De to sidste der er forsvundet ud af skallen, kunne jeg se at deres skal blev mere og mere gennemsigtig inden de forsvandt, så kun skallen er tilbage. Er de bare blevet gamle eller? Hvis der er noget jeg kan gøre, så gør jeg det gerne :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Godbid (Inaktiv) - 20/11-2015 15:56 20/11-2015 15:56
Det svært at sige, nogle gange så dør de jo bare af naturlige årsager. Hvis du mangler posthornssnegle må du gerne få af mig, jeg har mere end rigeligt afvise sataner :D

Mvh Susanne

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Dujo (Inaktiv) - 21/11-2015 13:23 21/11-2015 13:23
De avler rigtig godt her også, så får helt sikker også alt for mange inden længe. Men det undrer mig bare at det kun er de røde som "forsvinder"

Annoncører
Annoncører