Betta Splendens akvarie

Postet under : Akvariesiden.dk - Nybegynder
Visninger : 591

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Valentin (Inaktiv) - 15/09-2015 20:49 15/09-2015 20:49
Hej derude...

Jeg har besluttet mig for at starte et lille akvarie, hvor planen var at holde en Betta Splendens og muligvis en lille malle, eller et par rejer... Men hvilken størrelse ville i anbefale til dem? Jeg syntes jeg har undersøgt dem meget, men har fået et hav af svar. Derfor ville jeg lige høre råd fra jer "fiske eksperter" ;) ...
-Og har nogen noget speciel erfaring de ville dele med Betta Splendens :) ?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger kennethg (Inaktiv) - 15/09-2015 22:13 15/09-2015 22:13
sugemaller....skal have minimum 54L.

Kampfisk...skal have minimum 10L.

kampfisk med Rejer...skal have minimum 23L(personlig mening) Det optimale ville være et 54L startersæt (hvor du får Mest akvarie for pengene)

Her er Link til små akvarier....Gratis fragt over 200kr. (y)

Eksternt link http://www.dyrecenter.dk/shop/akvarier-startsaet-55c1.html?gclid=...

Billigere akvarier dog uden lys...Eksternt link http://www.akvariebutikken.dk/category/akvarier-118/

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Soes (Inaktiv) - 16/09-2015 10:31 16/09-2015 10:31
Et 54 L startsæt er nok det du i længden vil blive mest glad for, også fordi det kan bruges til andet hvis du bliver træt af din betta.
Alt efter hviklen pumpe der medfølger skal du nok overveje at skifte pumpen til en elefantfod trukket af en luftpumpe, da bettaer ikke bryder sig om cirkulation
Ellers min 10 L også skal de gå alene. Ulempen ved de små akvarier er at man skal være meget omhyggelig med hyppige vandskift.

Alt efter temperamentet på din Betta, kan/kan du ikke have andre fisk sammen med dem, jeg vil dog til enhver tid anbefale at have dem gående alene. Hunnerne kan i nogle tilfælde gå sammen, men hav altid et backup akvarie til at stå for det tilfælde at de ikke kan, 2 af mine 6 hunner skal bo alene, fordi de er nogle strigler. *rødmer*

Rejer, jow, mine erfaringer er at bettaer elsker rejer :P , min første han gik i et 60L med RCS og hvad jeg troede var masser af gemmesteder til rejerne, godt med beplantning, alligevel levede han godt af de rejer. Hvis de kan slippe afsted med det, æder de dem.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger omega2oo5 (Inaktiv) - 16/09-2015 11:55 16/09-2015 11:55
Indlægget er rettet 16/09-2015 16:02 16/09-2015 16:02 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

10 liter sågar meget i underkanten, et 20 liters er mere ideelt til 1 kampfisk og eventuelt nogle neritina snegle.

20 liters startersæt, f.eks. Superfish, er også til at komme til for rimelige penge. Man får selvfølgelig mest akvarium for pengene med et 54L startsæt (Eheim sæt bliver tit solgt til 299 i f.eks. Plantorama), men som nævnt tidligere er det absolut ikke sikkert at en kampfisk han kan gå sammen med andre fisk. Har haft flere type hanner, hanner som nærmest var ligeglad med alt, men også hanner som nærmest hoppede på alt som bare rørte sig en smule. Dette er selvfølgelig også en del af charmen ved at holde kampfisk men også det som gør dem lidt besværlige.

Problemet med cirkulation kan klares ved at rette udgangen på et pumpefilter ind i sideruden og hvis muligt skrue ned for pumpen, hvorved vandet stadig bliver filtreret men kampfisken bliver ikke blæst rundt i baljen. Men der er selvfølgelig forskel på pumper og nogle kan ikke justeres.

Jeg har haft held med at holde kampfisk i Superfish Aqua 20, som kan erhverves i bl.a. Plantorama. Det medfølgende pumpefilter kan skrues godt ned og er nemt at dreje udgangen på. Har altid haft godt med flydeplanter i akvariet, enten i form af pistia, muslingeblomst eller lignende.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger kennethg (Inaktiv) - 16/09-2015 15:32 16/09-2015 15:32
Alle fisk elsker Rejer, hvis deres mund er stor nok....men har man masser af planter, lidt sten og rødder...skal de nok klare den uden problemer...du ser dem måske ikke så meget, men de er der kan jeg sige med garanti....

3 stemmer på 54L....så få købt det 54L startersæt. (y) ...Det vil du blive glad for.

Annoncører
Annoncører