Hjælp til 96 liter akvarium

Postet under : Akvariesiden.dk - Nybegynder
Visninger : 1106

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger YAWA (Inaktiv) - 26/08-2015 13:59 26/08-2015 13:59
Indlægget er rettet 26/08-2015 14:01 26/08-2015 14:01 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

hej :D vi skal ud og have fat i et 96 liter startsæt akvarium "min mor vil ikke have det bliver for stort" så jeg tænkte om i havde nogle ideer til nogle fisk der ville passe godt ind der. jeg havde håbet på og kunne få nogle som kunne blive en lille smule store ikke vildt store bare lidt men bliver 96 liter så for lille til det?

mvh.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Systemmeddelelse - 26/08-2015 14:52 26/08-2015 14:52

Indlægget er flyttet fra 'Siden - Akvariesiden Offtopic ' til 'Akvariesiden.dk - Nybegynder' af ken kætbak

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Sølz - 26/08-2015 23:31 26/08-2015 23:31
Velkommen til denne hyggelige hobby. Prøv at udfylde din profil med adresse o.s.v. så kan nogle svar blive mere præcise til dig.
INDEN du anskaffer dig et akvarium, så læs dig dig at blive lidt klogere på den hobby, som du er ved at få interesse for. Øverst på denne side under beskrivelser, har jeg "sakset" denne oversigt: Internt link http://www.akvariefisk.dk/article/ .
Du vil kunne god basal viden, som kan gøre at du undgår nogle fejltrin, som muligvis kunne få dig til at opgive denne hyggelige hobby - og det ville da være synd.
Der findes også en hel del bøger, en masse artikler på Internettet - og sikkert også en lokal Akvarieforening, hvor du kan søge råd og vejledning. Og så naturligvis denne side.

Et 96-liters akvarium er en god størrelse at begynde med - ikke så småt, at det bliver vanskeligt at etablere/opretholde den biologiske balance (noget du kan læse dig til - og en væsentlig viden ;) ) - og ikke så stort, at det bliver en økonomisk katastrofe for din mor (som lyder til at skulle betale? B) ) for herlighederne.

LÆs dig til forslagene om begynderfisk, og husk på, at store fisk som regel skal have store akvarier. Når dit akvarium er "indkørt", så kan du altid ændre på typen af fisk, du har i akvariet.

Håber du bliver glad for denne hobby, men husk; gør et ordentligt forarbejde, så lykkes det bedst. ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger mikkel ;P (Inaktiv) - 27/08-2015 20:49 27/08-2015 20:49
Jeg vil foreslå tropcas app :D

Jeg ved der er mange delte meninger om denne men min mening er at den er god nok ;)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger kennethg (Inaktiv) - 28/08-2015 14:37 28/08-2015 14:37
Xiphophorus hellerii 14-16 cm
Melanotaenia boesemani 9 cm
Ancistrus malle 13cm

Ellers skal du nok holde dig til fisk på 6-7cm.

Annoncører
Annoncører