Spørgsmål vedrørende Zebracichlider

Postet under : Akvariesiden.dk - Cichlider
Visninger : 771

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger jcarl (Inaktiv) - 07/08-2015 00:47 07/08-2015 00:47
Hej alle

Jeg er nyt medlem her på Akvariefisk og tillader mig lige et kort resume` af min "ringe" erfaring som akvarist :

For godt 2 år siden fik jeg et akvarie (starter model 65 liter) af en kollega, det blev et familie projekt (børnene er 10 og 12 år) hvor vi startede med 10 stk Guppy yngel, og efterfølgende 6 stk Platty og hurtigt var akvariet for lille, grundet en masse yngel, så der blev investeret i en 112 liters balje, hvor vi så havde de voksne` Guppy - Platty - Rosentetra - Rejer - Ancistrus maller - gående og div. yngel i det 65 liter`s

Summasumarum har vi nu 2 akvarier` det 65 liters med "stammen" af de Platty - Rosentetra - osv vi startede med, og det 112 liters med 6 stk ZebraCichlider !!

Vi har nu ydermere (planen er, at de 2 akvarier vi har sælges) bestilt et 250 liters akvarie, hvor vi vil have de 6 stk Zebra`er gående

Spørgsmål : Hvad kan Zebraer`ne gå sammen med af andre arter ?

Er Zebra`en også en Malawi Cichlider ?

Vi har haft Zebraer`ne i knap 2 måneder nu` og de trives/vokser fint

Har tilladt mig at vedhæfte billede

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger mikkel ;P (Inaktiv) - 07/08-2015 01:19 07/08-2015 01:19
læs arts beskrivelsen her på siden bare søg efter zebra under beskrivelser så skulle den gerne være der (y)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Administrator Sponsor ken kætbak - 07/08-2015 08:24 07/08-2015 08:24
Hej.

Jeg har ikke så meget erfaring med zebra cichlider. Men jeg har haft dem længe nok til at kunne ridse lidt op.

Det er ikke en Malawi cichlide. Men en lille cichlide fra mellem amerika.

Når de begynder at yngle, (og det gør de hvis i har både hanner og hunner) så bliver de hyper territorielle. Det betyder at det er lidt svært at have noget andet end forslåede trykkede fisk sammen med dem i 250liter...

Men de er meget sjove at følge når de har yngel konstant :)

Mvh. Ken

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger jcarl (Inaktiv) - 07/08-2015 14:42 07/08-2015 14:42
Hej

Af hjertet tak for info !!

Kan afsløre at vi klokken 16:00 idag (07-08-2015) henter et brugt 325 liters Akvastabil Akvarie, så det bliver denne weekend`s projekt at få det indrettet, købte 25 kg Cichlide sand da jeg kørte fra arbejde idag, til at begynde med` ydermere håber jeg at det er ok, at holde jer orienteret, med tanke på billeder osv i pågældende proces

Som udgangspunkt er det de 6 Zebra`er (cirka 5 cm nu) at der skal bo i det nye Akvarie` og beklager hvis det er mig` at der ikke helt forstår, men kan vi ikke have andre fisk gående med Zebra`erne ?? i så stort et akvarie ??

Har læst et par indlæg og artsbeskrivelse` hvor der bliver nævnt at man kun bør have et par Zebra`er i akvariet, betyder det at man kun bør have 1 stk han og 1 stk hun i akvariet eller ??

Håber på forståelse da vi endnu ikke har den store erfaring, som akvarister

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Administrator Sponsor ken kætbak - 07/08-2015 14:58 07/08-2015 14:58
Det kan godt være at i kan have andet end et par zebra cichlider i 325. Men jeg ville ikke turde have to par der begge yngler...

Det skal bare understreges at når de yngler, så hader de alt og alle. Alt skal jagtes og tæskes dagen lang.

Annoncører
Annoncører