Cylinder akvarie

Postet under : Akvariesiden.dk - Gør det selv
Visninger : 1229

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Muhl (Inaktiv) - 29/07-2015 08:00 29/07-2015 08:00
Min kæreste og jeg går og planlægger at få os et akvarie vi er dog stødt ind i det problem at vi ikke umiddelbart kan finde et der passer i de mål vi skal bruge et i.
Vi kunne godt tænke os et der er 30x30x105 cm (BxDxH). Er der nogle der eventuelt ved hvor man kan anskaffe sig et akvarie med disse mål?
Vi har også overvejet selv at bygge et, men er lidt i tvivl om hvilken glastype der skal anvendes og hvor tyk glasset til et akvarie med de angivende mål skal være.
Håber I herinde kan hjælpe os med at finde svar på vores spørgsmål om hvad vi skal gøre (y)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger scn - 29/07-2015 09:06 29/07-2015 09:06
Nu skriver du at det skal være rundet (cylinder) men angiver et kvadratisk mål... Nå, men det kunne være du skulle kigge på et "guldfiskerør": Eksternt link http://www.bauhaus.dk/guldfiskeror-100-cm-pond-team.html

Deter dog noget nær den værste form du kan give et akvarium. Der er ikke meget plads til teknik, vedligeholde i form af rensning af bundlag, plantning af planter og placering af dekoration er ikke let. Måske armene er lange nok, me nde sidder fast på dine skuldre, så du kan ikke få armene ned på samme tid.

Desuden er det sådan at fisk generelt svømmer vandret, så du skal holde dig til fisk som vil trives i et akvarium på ca. 12-15 liter (kort sagt næsten ingen. Undtagelsen må siges at være sugemaller og enkelte tanganyika cichlider)

ps. Planter bliver også et problem, da den store vanddybde begrænser lampens effekt meget kraftigt.

pps. Hvis du selv vil bygge, så overvej lige om du kan lægge en silikonefuge indvendigt i et firkantrør med tværsnittet 30x30cm. Jeg tror du vil opdage et det er tæt på umuligt. Prøv at bygge det i pap først og så ofre en tube silikone på at prøve om det er muligt at arbejde under så snævre forhold, tænk bare på hvor lang en fugepistol er med spidsen på silikonetuben monteret.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Muhl (Inaktiv) - 29/07-2015 09:33 29/07-2015 09:33
Mente nu godt nok også et kvadratisk akvarium, så det er mig der har formuleret mig forkert. Det må du undskyld.
Men dejligt med lidt hjælp så vi kan få andre syn på sagen eftersom min kæreste og jeg begge ikke har den store erfaring angående det at holde fisk og have akvarium (y)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger ThomasBallerup (Inaktiv) - 29/07-2015 10:03 29/07-2015 10:03
jeg vil anbefale at genoverveje dette projekt en del..

som SCN er inde på svømmer fisk ikke op - ned
men mere frem og tilbage i samme højde,
dvs dit akvarie er 30 x 30 cm uanset højden, da denne er ubrugelig for fisk.
du skal kun regne med 27 liter brugbart vand til fisk, ud af dine 94 L
oven i dette er det komplet umuligt at få armen med og fikse sager nede i bunden,
plante grus sten rødder osv skal bare smides ned og røres rundt med et kosteskaft,
det bliver du ked af.
Der findes flere firmaer der laver akvarier på kunde mål
feks aquabase.dk de har lavet alle mine, det er let hurtigt og billigt.
Et godt og brugbart akvarie er markant breddere end det er højt, gerne 2-3 gange eller endnu mere,
højden er maks 50-60 cm for man skal kunne få en arm ned og fikse sager manuelt,
der findes folk der har meget højere akvarier, men de har også en stor åbning så de kan have hele kroppen eller hele manden nede i akvariet.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger ThomasBallerup (Inaktiv) - 29/07-2015 10:08 29/07-2015 10:08

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger KasperK/Lolland - 29/07-2015 21:57 29/07-2015 21:57
Jeg er lige ved at tro, at Tropeakvarier i Silkeborg har seks-kantede søjler i nogenlunde de mål du nævner.

Annoncører
Annoncører